Cholera - sintomi

Ci hè parechje malezii chì anu influinziatu à l'umanità masivali e, sfurtunatamenti, ùn anu micca persu a so forza. Unu di elli pò esse attribuiti à u coleriu, chì era esse espresso da Hippocrates. In quellu tempu, pocu era cunnisciutu da u cholera, solu à u principiu di u seculu XIX l'omi principiavendu à fà a ricerca medica, u spettru di quali abbraccianu u colerà.

A malatia di u colerà hè causata da u bacteriu Vibrio cholerae. Hè riferisce à e malatie intestinali aguda, chì sò trasmessi da u meccanicu fecalali, e affettanu l'intestinu piccu.

Finu à u XX sèculu stete una di e malatie più prublemani chì causanu l'epidemica è piglià millares di vita. Oghje, ùn ne perde e so pèrdite massiva, perchè l'umanità hà amparatu à resistenza è di prevene u coleriu, in ogni modu, in i paesi poviri è in particulare in disastri naturali, u colera hè sempre sensu.

Cumu hè trasmessa u colerà?

Avà hè abbastanza difficultu di valutà u veru ritimu di u focu di còllera, perchè i paesi in più di sviluppu ùn anu micca dumandà dinò per via di teme di una diminuzione in u flussu di i turisti.

U cholera diventa in generale per i manere in quale si spreads. Tutti sò ponu esse cumminati cum'è fecal-orale. A fonti di a malatia hè sempre una persona chì hè o sia o sana, ma hè a trasportadora di u bacteriu-patogenu.

A strada, Vibrio cholerae hà più di 150 serogruppi. U colerà hè trasmessu cù l'aiutu di l'excrementi è u vòmidu produttu da un traspurtadore (malu persona) o un vibrio-carrier (una persona sana chì possa un bacteriu di coleraghju in u corpu).

Allora, l'infezzione più cumuni sottu sottumessi e cundizzioni:

I sintomi di u colerà

U tempu di incubazioni di u colerà hè di cinque ghjorni. Spessu ùn si pò micca più di 48 ore.

U cursu di a malatia pò esse manifestatu da sintomi eradicati, ma hè pussibile è a so manifestazioni sana, ancu à cundizioni severi, chì finiscinu in un risultu letale.

In parechji persone, u cholera pò esse espressi per a diarrea acute, è solu u 20% di i pazjenti, secondu a OMS, anu cholera sanu, cù sintomi tipichi.

Ci hè trè gradi di gravity:

  1. À u primu livellu dilicatu, u paci paci si sviluppa diarrea è vomitu. Pò esse ripetuti, ma a maiò spessu si sò stati posti sola solu. U più gran periculu hè da a desidratazione di u corpu, è cun un ligu gradu di perdita di fluidi ùn sia più di u 3% di u pesu corpu. Questu currisponde à a desidratazioni di 1 gradu. Cum'è sintimi sintomi, i ginirali ùn sò micca cunsultate un duttore, è si trovanu in focu. A malatia stà in un pochi ghjorni.
  2. À u secunni diploma di u mediu, a malatia culpite cù a toccata è hè accumpagnata da un fessee frequente, chì pò cumprà 20 ore à ghjornu. U doru in l'abdomen hè ausente, ma eventualmente u sintimu hè assuciatu cù vomiting senza nuvulosa antica. A causa di questu, a perdita di u fluidu aumenta, è hè circa 6% di u pesu corpu, chì currisponde à u 2 gradi di deshidratazione. U paci hè torturatu da cramps, bocca seca è una voce ronca. A malatia hè accumpagnata da tachycardia .
  3. À u terzu, u gradu severu, u fugliale diventanu più abbastanza, u vomitu hè ancu più frequentatu. A perdita di u fluidu hè di circa 9% di u pezzu di corpu, è questu currisponde à u 3 gradi di deshidratazione. Quì, in più di i sintimenti pronti in u 1u è 2u gradu, l'occhiu di sagging, pressione di sangue , arruganti nantu à a pelle, l'asfixia è un minimu di a temperatura pò esse.

Diagnostu di colerà

U diagnosticu hè cunfirmatu nantu à a basa di studi clinichi di fessetti è vucali, se i sintomi ùn sò micca listessi. Cù severità severi, u colerà ùn hè micca difficiule di diagnostichi è senza analizazione bacteriologica.

Prevenzione di u colerà

I mette principale di prevenzione sò l'observazione di i hygiene persunale, cum'è a cura di l'alimentariu. Ùn hè bisognu di manghjà un alimentu pocu prucessu (micca coccu, affettasatu, etc.), è ancu di eddu bè chì ùn anu micca passatu cuntrollu (in regula, sò ingressu induve a pezza di i piatti è l'acqua hè interrugata).

In situ situ epidemiulogicu, a quaranta hè aduprata, in quale i fonti d'infizzioni sò isolati, è i posti di a so stata sò micca disinfettati.