10 paesi chì abbandunonu u calendariu urariu

Corea di u Nordu, Etiopia, India, Iran è Afganistan è parechje altri paesi è naziunalità rifiutanu à ricanuscianu u calendariu, in quale 365 ghjorni à l'annu!

L'Umanità ùn espresioni più a so esistenza senza l'inventatu in 1582 u calendariu gregorianu, in quattru staciuni è 365 ghjorni. In questa sistema di cronulugia, ogni abitanti di a Terra stufa in a preparazione di documenti, u travagliu, l'assistenza di studii è ancu in u usu di i gadgeti è a selezzione di prudutti cù una vita di stile. Hè più surprisante hè u fattu chì in u nostru pianu parechji paesi o nazioni indipindenti chì abbandunonu u calendariu di solitu à favore di l'altru (quarchi pocu stranu!) Variante di cuntà i ghjorni in un annu ...

Stati Uniti di America

Per cuncludi chì America usa u calendariu gregorianu habituale, ùn avete bisognu di vultà una visa - viaghjate una nova o filmi di Hollywood. Hè più surprisante hè u fattu chì assai stati agriculi, in quale, com'è sapemu, i cunvivante americani viaghjanu, anu pussedinu e so cumunità propii, induve u calendariu giulianu ancora esistia - u sistema di calculu creatu in onore di Juliu César in 45 aC. A durazione di l'annu Julianu hè di 365,25 ghjorni, chì creeghja cunfusioni in i ducumenti di l'autorità lucali. U primu ghjornu di u mesi hè chjamatu calend, è l'ultimu ghjornu hè chjamatu id.

Corea di u Nordu

L'statutu più chjusu è astinante di a mudernità in tuttu hè prova di pruvà à l'altri paesi a so dissimilarità in elli. I so abbitanti hà sviluppatu u so calendariu u chjamatu a "cronulugia Juche". Hè stata fatta nantu à u 8 di lugliu di u 1997. U puntu di partenza hè l'annu di nascita di Kim Il Sung, u fundatore di u statutu uccidentali uccidentali u nordicu - 1912. Di documentu internaziunale, si permettenu indumentà entre parentesi annu in u calendariu gregorià - per esempiu, 106 (2017).

Taiwan

In i territorii cuntrullati da a Republica Chiana, u calendariu Mingo hè statu imprudatu à u principiu di u XXu seculu. Comu in u casu di u calendariu di Juche, u primu annu 1912 - dicide cusì u partitu di u Kuomintang, chì poi pigghiau u putere. In u 1949, u regime cambiò, a Cina si ritirò l'occupazione da e tene di l'esternu, ma l'abitanti di l'isula di Taiwan anu fatta di trasfurmà cù e calendari è decisu di mantene u calendariu Mingo. Oghje sò solu i zitelli in a scola sò cuntalati sicondu u metu di u calculu gregoriano.

India

U populu di l'India, cum'è u populu di u Taiwan, ùn piace micca cambià u sistema di calendariu statale. Ma in u 1954 hè l'India chì appieghjani a Francia è a Union Soviètica in creà u prugettu di u calendariu mundiale di Armelin. Hè stata appruvata da l'ONU: u novu sistema hà presumintatu quattru chjusi per 91 ghjorni è era diventà un mondu. Sfortunatamente, tutti però l'indiani di Rajasthan, Haryana è Bihar anu scurdatu di u sviluppu. In tutti l'àutri banni di l'India, hè pruibitu per cullà organizzazioni religiosi.

Stati Sovereigni di l'India

In u listu statu, parechji regioni (Bengala Occidentali, Assam è Tripura) ottinìanu l'indipendenza di u patronu di u paese, cose u so propiu sistema legislativu. Liste u calendariu secondu u calendariu solidu, chì hè ancu chjamatu bengalisi. Hè dedicatu à King Shashank, ruling in India in u VI sèculu. U calendariu hè divisu in sei seasons - secarate, invierno, primavera, chiuvutu, u vaghjimu è l'estiu, quellu chì hè solu dui mesi.

Autonomia di u Tibet

In u punente di a China, hè una regione indipendenti di Tibet, chì i chinesi si chjamanu Sichang. I monasteri di u Tibet parechji seculi fà parte di creà un calendario lunisolar basatu annantu à un annu tropicalu di 13 mesi. Tutti l'eddi cumincianu cù una luna nova: questu hè l'annu chjamatu Losar. I ghjorni di a settimana pòrtanu i nomi di corpu celeste: luni - Luna, Marti - Marte, Mercuri, ghjovi - Ghjovi, u Venneri - Venus, u sabatu - Saturnu è Domenicu - Sun.

Etiòpia

A cresia ortodoxa in Etiòpia accabbau l'intruduzioni di un calendariu mistu nantu à l'alejandro è l'anticu egizianu. U principiu di l'annu in u putere di u 30 d'agostu o u 29 d'Agostu, se l'annu era un santu ghjornu. Cinque ou sei ghjorni à a fini di dicembre sò attribuiti in u 13u mesi, chì ghjunta trè trè feri di l'esiliu. U calendario etiope hè l'unicu calendariu in u mondu induve u ghjornu ùn principia micca à mezzanotti, ma dopu à u sole.

Nepal

In l'Himalayas hè u statu di u Nepal, cunfini à l'India è u Tibet, per piglià a basa di i ghjorni contu a cronulogica antica di u Vikram-samvat, introduttu da l'Imperu Vikramaditya. Ancu l'autri Nepalese ùn sò micca sapè sempre quantu ghjornu serà in u mesi dopu, ma u so numeru appicienti varia entre 29 è 35 ghjorni. In parechji anni in u listessu mese in u Nepal, pò esse 3, 4 o ancu 5 simane.

Irlanda

In Irlanda, cum'è in i paesi Ortodoxte, pudete truvà i so "Viti credenti" chì crèdenu in i dii Celti. I Radical Irishmen usanu a cronulogica antica, in quale i ghjorni di u solstiziu è l'equinosku sò cunsiderate cum'è u centru principali di e stagioni. L'equinuiscinu di primavera hè cunsideratu u mezu di a primavera è u solstiziu invernu hè chjamatu u core di l'invernu. Cu Samayna (a notte da u 31 di uttrovi à u 1 di nuvembre), u tempiu "scuru" di l'annu accuminza, è da Beltein (1u maghju) - "luci", i.e. 'estate.

Iran è Afganistan

U calendariu ufficiale di sti paisi vinni sviluppatu da Omar Khayyam, ma quasi ogni annu hè sottuponatu novi cambiamenti. Hè chjamatu "Hijra Solitaire": u principiu di l'annu hè u ghjornu di l'equinoskali vernali, quandu Navruz hè celebratu. L'annu hè divisu in sei stagioni è entra in una di e dui --H o shahânsha .. Sò uternu sicondu u decrettu di u capitu, ma l'ultimu di elli hè statu in vigore da u 1312 à quellu ghjornu.