I scientisti anu sapendu cumu spessu per lavà

A hygiene di u corpu hè sempre stata cunsiderata un indicatore impurtante di salute, perchè parechje persone persone anu pruvatu à seguità. Eppuru in a storia di l'umanità parechji momentu, quandu ancu i ricchi è u putente di stu mondu evitavanu piglià un bagnu.

Stu fenominu si pò principalmente à u fattu chì, finu à u seculu XIX i duttori fù pruibitu di lavà, per ùn avè micca incurà a maladie in i so corpi. Di sicuru, nunda in a storia hè notu è l'staghje "bruttu" passau rapidamenti, pruvucannu chì assai malati si trovanu precisamente per l'impurite è e cumplitamenti di e insalubresioni di u corpu. Oghje, quasi nimu hà u pensamentu di abbandunà i prucessi di tubulamentu di bagnu, perchè tutti sanu di a zitella chì hè necessariu di lavà in constantemente. Ma hè quì a question: quantu deve esse lavatu? 2 volta à ghjornu? 1 volta in 3 ghjorni? È ùn pudemu micca lavatu, finu à u pussibule? A scienza hè pronta per dà una risposta à sta quistione.

Qualchidunu amori piaci à piglià un piattu e fanu cù spessu, pruvatu di passassi sottu l'acqua tant'à ellu.

Invece, ci sò quelli chì ùn anu soprappiutu prucessi di l'acqua, aspittendu un momentu crìticu è pigliate una regula, quantunque pussibule.

* Sugnu cuntrollanu *

A strada, se pertenite à a categurione di avversi di u lavaturu, pudete esse surprised: a frequenza uttiste di piglià a duttore hè assai più menu di a maiò parte di a gente pensate.

Sicondu u duttore Joshua Zaichner, un assistente prufissore di dermatulugia à l'Hospital di Main-Sinai in New York, quantu a spessu i pagliaghji di lavà è ciò chì percienu com'è "oliu di u corpu" hè "nunda più ca un fenomenu culturale". Dottruttore-dermatistu Ranella Hirch soporta ancu a parolle di Dr. Zaichner: "Lavoru à spiramma troppu spessu, ma avemu avutu a capiscenu chì a ragiunata principale per questa hè a norma umana".

E tali normi, in cunseguenza, sò un pruduttu di i cummercializazioni. Dopu à a Guerra Civile, particularmente in America, quasi l'era di purità principia. A causa di l'immensità di u sapuniu di publicità è l'occasione di trasfurmà à a cità nantu à i settlements, i persone cuglionu per piglià una scatula per cumplementari cù normi publici. I Promete di bellezza hà pigliatu l'mente di i persone.

Ma videndu chì u lavare frequente pò fà più periculate chì bè. I scientisti dicenu chì l'acqua calda s'assicta di a pelle è rindia, purifica bacteriasi benèvuli, è ancu abbandunà i micrucelli, aumentendu u risicu di l'infuzzione cù parechje malatie.

I medichi unanimamente affirmanu chì i zitelli di i zitelli ùn sò micca necessariu di abituà a so pelle à "terra e battì." À l'età, pò influenzà a salute è resistenza contru qualchì malatie, in particulari cum'è eczema è varietà allergii.

Sposta da quali cundizioni climatichi vi vive in u prubabile puderebbenu piglià una regula un ghjornu, ma una volta in 2-3 ghjorni. Sè avete tentatu di distruggià l'oliu, uttene un pezzu speculare cù un effettu di purificazione è limite a più parte di u vostru corpu "afficheru è smarratu".

Inoltre, cambià sempre a lavanderita ogni ghjornu. Un studiu amparò chì a maiò parte di e vestite cuntene assai più bacteria chì u corpu stessu, perchè a mantene a lavà di a robba limpa è cura.

Gràzzi à i dermatologi, ora ùn ci hè bisognu di piglià un baño o duchju ogni ghjornu, passendu minuti impalpàbbili in un tentativu di abbandunà un bagnu cambiante è diventa in a realità fierida è brusta di l'stanza!