Rain nel signa di Trinità

A Trinita hè una festa forte ortodoxa brillantemente famosa per "sante vernale", perchè u so simbulu principal hè u beddu. U celebrendu 50 ghjorni dopu a Pasqua, à mità di ghjugnu è sò cunziddi unu di i tempi di sternu più impurtante. Ci hè parechje signaghji è e credenze assuciatu cù questu. Per esempiu, annantu à questu ghjornu, cullini eurete medicinali, chì guverteni più forza è diventenu un amuletore putente per tuttu l'annu. Per aduttà a casa, aghjunghjianu i rami di u beduele verde, prumessu illuminatu in a chiesa, è u ghjornu dopu sò lasciati in u campu, perchè a vindetta era ricca. I ciuri nantu à a Trinità si cullucassiru à i pruduttori induve cuntenenu i danza, i guirreri curati è guessi e donne fortificati. E i donne incurdi u ovu coddu è pasticci particulares di cociutu à catturanu a prosperità è a prosperità à a casa. Un saccu di piglià a Trinitati sò assuciati da a chjesa è di ete cundizioni climatichi. Eranu pruvatu di ghjustificà avvene futuri impurtanti.

Se chjuderaghju a Trinita ...

A particular attenzione era pagata à u tempu nantu à quellu ghjornu, primuramente perchè u principiu di l'estiu era un periculu assai impurtante, di quale deveva assai in quantità chì a vendita sia richia o pocu. E questu, a so volta, hà determinatu chì i viddani fannu fannu stà vicinu di l'invernu o di salvà a fiasca fridda in l'abbundanza. Per quessa, u tempu chì era guardatu cun vigilance cù i so minimu capricci. Hè per quessa l'aparicio di una multitùdine di signali di i pirsuni annantu à a pioggia nantu à a Trinita.

Cusì crede chì l'umidità celosa nant'à u ghjornu hè un veru regnu di u celu. A chioviaria significò chì micca solu u granu in i campi, ma ancu l'erba in i pratiche, è i funghi in u boscu seranu bè, è chì ùn ci saria una raffaria nobili, bellu farminu di fiendu per u bistiame, è l'insalati domestici sò ancu preparati. Invernu ùn devi esse ughjettu per e persone o animali. A Rain in a Trinita anu presumitatu l'apicultore dopu di e castagni, chì permettenu micca a pruneta è senza piacè.

Ma se stu ghjornu ùn ci era un celu senza nuvole, vale d'aiutu à esperendu l'estate è l'seculu in caluri. Ma sta, felice, era raru.

Ci hè una esplicazione per quessa chì ghjè chjosu nantu à a Trinita?

L'osservazioni meteorulogichi longu anu revelatu una regula regularità interessante: a Trinità quasi sempri chiuvuti. Ùn ci hè micca una spiegazione scientifica per questa fasa, crede chì questu hè solu una cuncondenza, da u principiu di l'estiu, è deve esse chiuvutu. Ma u pòpulu russu avianu cun una spiegazione assai poètica per questu fenomenu: a chjagua - hè a licenza di l'angeli, o ancu u Cristu stessu, in luttu u mortu. Per quessa, era cumunitariu di cunmbiguà li parenti morti à a Trinita.