A Pasqua principale

Di sicuru avete pensatu à l'urighjini di Pasqua, è perchè ogni annu Pasqua si celebrà nant'à parechji ghjorni, è ancu quandu era a primigghia Pasqua Ortodossa. Pruvamu a responde à tutti questi questi in stu articulu.

L'urìggini di Pasqua

Tuttu, sicuru, sapendu chì a Pasqua hè celebrata in onore di a risurrezzione di Cristu. Ma ùn tutti ùn conta chì a festa di Pasqua volte à a festa judae Pesach (Peisah) - u ghjornu di l'esodu judeu di Egittu. In seguitu, durante u primu cristianu, a Pasqua (cum'è Christmas) hè stata cumpresa simana. A più sirinzia i vacanze eranu in u periodu di a Pasqua. Ma appressu à u secunnu seculu in questa festa hè annuale. Dopu, tra Roma è e chiese di l'Asia Minori, i disaccorsi principiàvanu di e tradizione di celebrà a Pasqua è a data di sta festa.

Perchè hè a Pasqua celebrata in i ghjorni diffirenti?

A risposta à sta quistione hè da parte di a storia di e vacanze di Pasqua. Dopu à u disprezzu trà e diverse chjese, i ripetuti tentattivi fori di regularizà a celebrazione di Pasqua (tradizioni è date di celebrazione). Ma cunfusioni ùn si pudia micca esse evitata. Certi chiesi dicideru di cuntà i dati di a celebrazione secondu u calendariu giulianu, è parechji in u calendariu gregoriu. Hè perchè e cose per a celebrazione di Pasqua Catolica è Ortodoxa accunsenu raramente - solu in u 30% di i casi. A maiò spessu, a Pasqua Catucità si celebrà (in u 45% di i casi) davanti à a Pasqua Ortodossa per una settimana. Hè interessante chì a diffarenza di e date di a Pasqua Catòlica è Ortodoxa ùn hè micca ghjunghje à 3 è 2 simane. In u 5% di i casi, a diffarenza di elle in 2 simane, è in u 20% - una diferenza di cinque settimane.

Puderaghju calculà quandu celebre a Pasqua à mè stessu? Hè pussibule, ma hè bisognu di ricordu di e lezioni di a scola di a matematica è cuntene tutte e reguli di calculu. U principale di elli, cumuni per e chiese Ortodoxi è Catolichi - Pasqua si celebrà u primu domu di u primu pianu di a primavera. È a luna di primavera, questu hè u ghjornu di a prima luna piena, chì hè stata dopu à l'equinoxe primavera. U ghjornu ùn hè micca difficiuli di truvà, ma à calculà u ghjornu di luna sera, avemu bisognu di rializà una quantità di calculi matematichi.

Prima find u restu di dividendu l'annu sceltu per 19 è aghjunghje una per elli. Avà multiplica questu numaru per 11 è divite per 30, u restu di a divisionu serà a basa di a luna. Avà calculà a data di a nova luna, per questu di u 30 sottumessu a basa di a luna. Eccu, l'ultima accionazione hè a data di a luna piena - da a data di a nova luna aghjustà 14. Hè più facilissimu d'utilizà u calendariu, ùn pensate micca? Ma hè micca tutte Sì a luna piena pricipita nantu à a data prima di l'equinoskali vernali, a Pasqua a Pasqua hè a seguente. Se a luna piena Pasqua cuminciassi u Dumenica, Pasqua se celebrarà u prossimu.

Quandu fù a Pasqua più antica?

In chì mesu pò esse a Pasqua principia? Basatu nantu à tutte e regule di a chjesa, a data di Pasqua ùn pò esse prima di u 22 di marzu (4 d'aprile) è più tardi 25 d'aprile (u 8 di maghju), sicondu u vechju stilu, è ancu u ghjornu di Pasqua deve esse dopu u 14 di u mesi Nisan hè sicondu u calendariu isulanu. Questu hè, in u XXI seculu, a prima Pasqua fù celebrata in u 2010 (4 d'aprile) è l'ultime - in 2002 (5 di maghju). È se pagà attentu à u vechju stilu, a prima Pasqua hà celebrated on March 22, quantu parechji 13 volte, chì accuminzanu cu 414 anni. In u 22 di marzu, a Resurrecci Brightu di Cristu si celebrau in 509, 604, 851, 946, 1041, 1136, 1383, 1478, 1573, 1668, 1915 è 2010. Ma s'è avete vistu in u novu stile, a prima Pasqua, u 4 d'aprile, si celebrava solu 9 volte, in 1627, 1638, 1649, 1706, 1790, 1847, 1858, 1915 è 2010.