Chì fà cù l'epilepsia?

L'epilepsia hè una malatia neurològica, manifestada periziatamenti per attache di convulsif. Comu regula, l'iniziu di un tali attaccu in una persona scantari a ghjenti vicinu è in cunfużjoni chì assai ùn ponu micca aiutà ad effettuà u paci. Ma si deve esse cumpresi chì e so primi aiuti in casi listessi esse furnitu rapidamente è bè da esse per evitari consecuenzii periculosi di un attaccu. Per quessa, l'infurmazioni nantu à ciò chì facenu quandu u cattivu in l'epilepsia hè impurtante per ognunu.

Cosa da fà duranti un attaccu di epilepsia?

In regula, prima di l'iniziu d'un attache à un paciente cù l' epilepsia anu sintistichi cum'è:

Paghjate queste manifestazioni, sopratuttu da una persona familiar à quale l'epiliziu epilizianu hà digià sappiutu, unu hè appughjatu per un attaccamentu in questu modu:

  1. Mandate scumpete tutte l'articuli periculosi vicini (articuli, veture, apparicchi elettri ...).
  2. Fai una pregunta simpla per pruvà a vostra capacità reattiva.
  3. Fate un accessu à l'aire frescu.
  4. Aiutà à liberà u collu di u paci di robba stretta.

Se seconflitti cumincianu, una persona si mette, hà scumparatu da a so bocca, l'azzione seguenti sò necessarii:

  1. Elimine, liberate a stretta di vestiti per facilità a respira.
  2. Sè pussibule, mette u paci à nantu à una superficia chjina, mette in qualchi cosa artabula sottu a so testa.
  3. Ùn facite un esercitivu eccessivu, pruvate di turnà a testa di u paci di u latu, per evitarà ubligatoriu di e venti respiratorii cù a lingua, saliva, è in casu di vomitu - pianta entratura in giandedda.
  4. Se li machielli ùn sò micca forti dritti, hè cunsigliatu di circà un tourniquet tissutu trà i denti per impediscenu a mossa di a lingua.
  5. S'è voce di respirazione temporaneamente, verificate u vostru pulse .
  6. Cù eccitazione involuntària, cogliu a parti infermale di u corpu di u paci cù un tile o polietileniu, affinchendu chì l'odore micca rindirizzatu.

Cramps ponu a so strada dopu qualchì minutu. Se l'attache ùn finisci dopu à 5 minuti, avete da chjamate ambulanza.

Chì ùn pò esse done cù epilepsia?

Duranti un attacu hè pruibitu:

  1. Move u paci di u locu induve l'attaccu succorsu (eccettu per i posti periculosi per a persona - a via, l'acqua, a punta di u precipitatu, etc.).
  2. Mantene una persona da forza in una pusizioni è apre a mancu.
  3. Bei u malattu, dà a medicina.
  4. Exercite un corazon masaje è respirazione artificiale (e mette risuscitose sò solu necessari, se l'attacu succorsu in l'acqui e l'acqua hà incursu in i viaghji respiratorii).

Cosa da fà dopu un attaccu di epilepsia?

À a fine di l'attacu, ùn pò micca esse sulitariu sola. In solitu adopra circa 15 minuti per nurmalizà a cundizione. Hè bisogna aiutà à furnisce una persona cù cunfortu fisicu è psicologicu (per mette in un locu convenientatu, in un locu puteru, educadamente dumandate a curiosità di disperse, etc.). In spessu, i pazienti dopu l'attache ci necessanu un sonnu sanu, perchè deve pruvate di furnisce cù e cundizioni per u restu.