Domenica scola per i zitelli

Ùn si sdruviate cù u nome di sta istituzione, perchè una scola di u duminiu per i zitelli ùn hè micca u lecite infinite, volte abane, i prucessi, esami. A principal diferenza hè chì i scontri domenichi in i tempii ùn sò micca educazione obligativi, ma u chjamatu di l'anima, a manifestazione di a fede. Eccu l'alumini sò riarrile, educati, aperti à u mondu, è ùn mancanu certi temi per avè un certificatu.

Organisation nuances

Comu in a scola tradiziunale, l'armata di u ghjornu di ortodosu per i zitelli hà una divisioni in a classi, ma questu hè abbastanza arbitraria. In i primi classi, i zitelli sottu quattenni di età sò insignati. Sò purtati quì da i primi parenti chì visitanu questa chiesa. Ma certi voti si succèri chì a mamma, luntanu da a chjesa, faci a decisione di dà à u zitellu à una scola di u duminiu di i zitelli, è cusì ella cumencia à visità u tempiu stessu. In u second degree, i zitelli da 4 à 8 anni sò assestati, in u terzu - da 8 à 12, ecc. U numaru di classes depènni à u metudu di l'istruzzioni è u superiore.

Restrictions sò sempre quà. Per esempiu, e picciotti puderanu assistenti à i lighjendi di a classa di settimana solu in faldidi è pienghje. In modu, l'ultimi sò spessu usati no cum'è chapitre, ma cum'è un tela di brodintari o disegnu.

Mètiti, principii è scopi

Ci sò l'scuole di domenica, in quale i figlioli sò intrudutti à u mondu da l'età di sei mesi, ma ci sò, per suprattuttu, solu uni pochi. Finu à l'età di quattru, a metodulugia di l'insignamentu in l'escola di i domini hè ridutta à i sviluppi ghjuculi. I zitelli sò imbarcati in ghjucassi di u deto, cantannu, mudeleni, disegnu. Un sintimu: si facenu articuli - da poi di Pasqua o di Natale tematichi, se ellu stanu à stori - da a Santa Scriptura. Ogni lezzione à a scola sempre principia cù a prichera è finisce ancu cun ella. I figlioli maiori sò stati purtati à u tempiu dopu à e classi. Una visita sette à l'escola di u duminiu è u tempiu porta à u fattu chì u zitellu sente a chiesa com'è una parte di a so vita, a so fede si sviluppa più forte di i credi.

In a seconda qualificazione in a scola di u dumartariu accede a preparazione per a scola d'educazione generale. A durazione di a lezzione aumenta di una ora è di medità à trè. I figlioli sò impegni ghjente senza parenti è diventenu più indipendenti. Hè impussibile di risponde à a dumanda puntuale di ciò chì hè insegnatu in a scola di u domicile. Eccu li daveru i fundamenti di l'arti teatrali, l'articuli di furmagliu, etc. Ma l'ughjettu principale di l'escola di u duminiu hè di fà u zitellu sognu di vede per fà u nostru munnu megliu. Ogni lezziò in a scola hè travagliu per u benefiziu di l'altri populi. Un zitellu di deci anni avia bisognu chì u ghjocu venutu à un baziunamentu caritateu, fatta da e so mani, vi benefista l'orfani in l'orfani.

In u terzu gradu, i zitelli partenanu di introdittà discipline. In più di studià a Lege di Diu è a Slavonica Church, cantanu in coro di chiesa, sò imegatti in l'iconografie. A lezzione dura una quattru ore.

U zitellu è a ghjesgia: nota

Hè difficiuli di spiegà à u zitellu chì ùn hè micca accettatu per corru è riri in altru in u tèmpiu. S'ellu hè un pienu, ùn pò micca forza di sente à u serviziu à a fine. Dopu un pocu tempu, u zitellu stessu hè cunservazione di e regule di cumpurtamentu in a chjesa.

Bè preparatu per u fattu chì i picciotti sò impauriti in a scola di u domicile, separati di e zitelli. Se e cose canta in u coru, i zitelli aiutanu à serve nantu à l'altare.

Prima di piglià u zitellu à l'escola di i domini, i paisani avè bisognu à acquistà cù i so prucessi, u schedariu di e classi, u prugramma di furmazione. Tutti i scoli ortodoxi per i zitelli sò liberi. Ci hè una tradizione: quandu i figlioli anu impegni, i genitori parranu cù u repertoriu di a chjesa, sò ingaghjati in chjesa di canti o articuli.