Gran Sinagoga

Malgradu u fattu chì u grande tempiu di Ghjerusalemme , chì parechji seculi era u centru di a vita religiosa di u pòpulu judeu, hè stata distrutta assai anni, u ricordu di vede in i cori di i veri credenti Ghjudei. In u XXu seculu, l'imaghjini di u Tempiu sacru u so presentazione materiale in forma di una grande sinagoga custruita in u centru di a capitale di Israele , chì ispirazione i funziunalità stallate principali di a struttura religiosa unica majestu.

Storia

In i 20 anni di u XXu seculu in Ghjerusalemme, trà e funzioni principali attribuiti à l'amministrazione di a cità, era l'itemu nantu à a custruzzione di a grande sinagoga centrale. L'iniziatura di a custruzzione di u novu edificiu per i servitori di cultu eranu Rabbi Jacob Meir è Abraham Yitzhak Kaan Kuk. A realizazione di i subsidi monetarii in questu tempu era propriu difficultu, solu in u 1958 era pussibule di inizià u prughjettu di a custruzzione.

Per risolviri diversi prublemi cuncernate à a vita riligiosa in a capitale, hè statu decisu di postu in u novu edificiu, chjamatu Geikhal Shlomo, no solu a sinagoga, ma ancu parechji altri istituzioni. Tra l'elli: l'uffizii di u Rabbinatu principali, a Librerìa Centru Cattolica, a Legalizazione Religiosa Cunfurzata Commission, a Corte Suprema, u Dipartimentu di l'Affari Religionali, u Museu,

L'apertura di u Gaylioni Shlomo hè longuatu è pateticu, ma doppu un pocu tempu hè chjarificatu chì a sala assignata à a so sinagoghe ùn anu micca accadutu tutti i ghjorni.

In 1982, grazia à a donazione impressiunanti di a famiglia di u filantropu isulanu da l'Inghilterra, Isaac Wolfson, hè pussibile di fà una sinagoga più spaziosa per 1400 posti. A nova struttura hè stata creata sicondu u prughjettu di A. Fridman è hè dedicatu à a memoria di i soldati falli di l'IDF, è à i Ghjudei chì murien duranti l'Holocaust.

U capu spirituali di a sinagoga fù Rabbi Zalman Druk. In u 2009, dopu à a so morte, sta postu fu pigliatu da Rabbi David M. Fuld.

Funzioni di l'architettura è l'interiore

A principale principale di a Gran Sinagoga in Ghjerusalemme hè, sicuramente, a so ridenza esterni à u grand tempu judeu. Ma ci sò altre funziunhe non ordinariu chì a distingenu entre altri culturi italiani. Unu di elli hè una cumminazzioni di i signaghji di dui tipi di sinagoghe: Ashkenazi è Sephardi. Tutti i servizii di cultu sò stati sicondu a leghji è i tradizioni Ashkenazi, ma a dicurazione interiore, à dì, u locu è a forma di i sedenti, più com'è una sinagoga sefardita.

R. Haim hè ingaghjata in a decorazione artistica di l'internu è l'esterno. In l'internu di i parentiri ùn ci hè un spaziu grande. Hè spessu usatu per accoddu exposition exposition è esicutura publicu esdevenimenti. In una basa persunale in u foyer di a Gran Sinagoga, una mostra di mezuzah, assemblata da u Dr. B. Rosenbaum, hè in mostra. Questa hè l'ùnica cullizzioni in u mondu chì hà tanti mestieri originali è raru (cajuluzzi cù ditaglii da a Tora chì sò accustà annantu à u marcu di a porta).

U salottu principali di a Gran Sinagoga hè guidata da una scala massiva di marmurata incù lampi urigginali stampati.

À l'intrada à u palcuscenu, attente hè attentu immediatamenti attraversu una finestra grandi vitravule, situata direttamente in u centru. Ogni parrata rinfurzanu una certa storia, è tutti simbulizeghja u past, presente è futuru di i ghjovani ghjusti:

U centru di u salottu principalu di a Gran Sinagoga hè occupatu da un bima, cù chì i rabbis indirizzanu i parrocchiale. Ci sò ancu cerimonii di matrimoniu, un cupistu di casali speciale hè stallatu vicinu. U salone hè luminatu da un grande angelo chì pesanu circa trè tunnelle.

Nantu à i muri avianu ancu parechji buttene di culori culurite. I patroni nantu à quelli sò simili à quelli chì sò usati pittura pareti tradiziunali per i sinagoghe di Bukhara è i Ghjudei.

A principal parte di i banchi sò situati à u circondu di u bima, ci sò parechji spassighjati è aron ga-kodesh (armature speciale, induve sò scaricciati trollati).

A Gran Sinagoga in Ghjerusalemme hè un locu sacru per tutti i Ghjudei. I rapprisentanti di tuttu u Ghjudaisimu tendenu à vinute quì, ancu esse pricisante i ortodoxi (per elli ancu u "Amuda" - a catedra per i rabbini Askenazidi) hè statu stabilitu.

In più di a sala di preghiera principale, ci sò parechje salotti di funziunalità è di banquet cù e reune di cleru è avvenimenti solenni.

Informazione pè turisti

Cumu ghjunghje?

A Gran Sinagoga di Ghjerusalemme si trova nantu à a strada. King George, 58, direttamente contru l'hotel Leonardo Plaza. Questa parte di a cità hè abbastanza animata, perchè pudete truvà quì da u trasportu publicu da quasi ogni zona.

Dui minuti da a sinagoga, nantu à u King George Street, ci hè un autobus, per mezu di quali sò circa 30 trasporti di trasporti (N ° 18, 22, 34, 71, 264, 480, etc.).

À 200 metri, in Gershon Argon Street, ci sò dui parzi più stallati, induve l'autobus N ° 13, 19 è 38 si firmanu.