Prugnaghi di pezzi in u vaghjimu

In l' arbureti di a poda di u giardinu hà datu un rolu impurtante, perchè oghje u cura cusì permette di crescate i pruduce è a qualità di fruttu. Sittintramentu di rami innecessarii porta à u fattu chì a pianta hè assai megliu provista cù l'aire necessariu è a luci. S'è vo avete riittatu si avete bisognu à trimà a pira in u castagnu, avemu da pruvà à risponde à u dettu.

Patu di staghjunamentu

A staghjone, quandu pudete trimà una pira, ùn vene micca solu una volta annu. A maiò spessu, l'arbureti di piru sò tagghiati in a primavera, quandu a ghjernate hè ghjucatu, è a vegetazione ùn hè ancu iniziata. A poda di primavera hè diretta à ridirete di e rami chì anu suffertu in l'inguernu, impediscenu i ghjovani rivolti in u sviluppu. A trimella di piru in u vaghjimu hè ancu un stadiu impurtante di a crolina, perchè prima di una staghjunazione fridda l'arbre deve esse dispostu cù nutrienti, è l'attitudcamentu pocu inviable si ponenu parte da a forza, facendu a vulnerabile pera. A quistione di cumu di trimà una piru in u vaghjimu hè più appiecatu per i primi tempi è medievali di questa alive. Di solitu tutta a prucedura hè fatta da u principiu di sittembri à i primi ghjàlle. Certi experti dicenu chì hè ancu pussibule di trimà una pira in l'inguernu, postu chì in un pezzu di paci indifidenti l'arbre ùn hè micca daveru, ma hè assai perikulu per fà in i ghjàllici severi.

Formate e pezzi rijurnante

Qualchese intravata di un arbre hà l'indipendente. Si facenu facilità a pruninga è a pera per l'annu, a pruning rejuvenating hè necessariu solu per l'arburi più viechji in più di 10 anni. A poda di furmagliu vi permette di disperse da i brani dolci è di i malati in una manera puntuale, è dinò per restriverà u crescente di a pera per allora, per ch'ellu saria più piacevule per vindà. L'intensità di u pruning annuale hè direttamente ligata à i qualità di pira, chì sò assai crescente, di età di età è cumbugliu. A pruning reutevine hè tutta solu se a qualità di a crescita hè significativamente reducida, è micca solu l'arbre hà righjuntu l'età di 10 anni.

Regoli di travagliu perchute

Prununza propria di una pera precisa assai sapienti è sforzu, perchè a ignuranza pò esse preghjudiziu à i danni à l'arbureti. Prima di voi, avete amparatu cumu degne di cutà una piru in casca.

  1. Ùn pudete micca cutà l'àrburu troppu in un certu tempu, cumu attivate tutte e forze per a salvaggiu urgente è liberà una lotta di rivolti vertichi chì, più di un annu o dui, trascederanu à l'altitudine prevale. Hè megliu di dividà u prucessu tutale in dui stecii - per taglià a parte issa, è u restu à cutà solu l'annu dopu.
  2. Prima di tuttu, i rimuli chì crescenu da u troncu in un angelo agutu sò sfracciati. Puderete sguassate i verticuli, chì sò paralleli à u troncu.
  3. Eliminazione di i rami hè impurtante per micca di cut cutterie, ma ùn abbandunate e stumps. U punteddu di rifarenza si serve cum'è un flussu circulu di corore, chì hè claramente discernibile à a basa di u ramu. Ci hè chì ci sò tissuti chì ponu guariscerà rapidamente è riparà un arbre. Se si abbanduneghja un muviu protrudante o fà un corpu in intensu, a ferita sarà difficiuta è longu per sparghje.
  4. A tecnica di cortà e rami è più grossa di 3 cm. Duverebbe ssu seguitu - prima u preghjudiziu hè fatta da avà, è da ghjovanu hè pussibile attraversu da vede. Inutile, l'corteza sottu à u ramu pò esse danatu, quandu ùn hè micca ghjustu finita u ramu rompe cù u pesu di u so pesu.
  5. Dopu a pruning the pears, i siti di spillage deve esse trattatu immediatamenti cun un crock di giardinu o altru rimediu specializatu. In no mane, l'arbre hà da cumincià à "chianciallu", cunfirmannu u zucchinu, è questu catturà insetti periculi è debilitava l'arbre.
  6. Dopu la poda à a pira, ùn deve micca alimentatu, cum'è l'arburu stessu cumincià à ricuperà intensamente, scherzi u massimu di nutriutti da e radici.