Epilepsia - primi aiuti

L'epilepsia hè una malatìa neurològica cumplicata in quale una persona hà un attache chi pò esse accumpagnata da parechji disordini in forma di convulzione, perda di a cuscenza, è spessu necessiteghja aiutà. Ogni persona adigaia saparia chì duverebbe in casu d'un attachementu epilépticu, perchè sta maladie afecta à più di 50 milioni di pirsuni in u mondu è in ogni mumentu unu di elli pudete bisognu di l'aiutu.

Iperturi chì accumpenu un attaccu di epilepsia

Ùn ogni avventura ùn hè bisognu di una ambulanza, ma ci sò parechji punti, l'aspettu di quale si vale di risolvi senza esordiu. Tali fenomeni in l'attacchi ġeneralizzati seranu:

Parizzioni partziale o focalifichi sò carattarizati da sintomi più ligne, cum'è a cuscenza di l'imprecisione, ma senza perdita sia, manca di cuntattu cù l'altri, movimenti monotonichi. Tali attacchi durate micca più di 20 seconde e spessu ma ponu detti. U primu aiutu per un tali attaccu di l'epilepsia ùn hè micca nicissariu, l'unicu hè chì dopu una persona si deve esse posta in una pusizione horizontale è dà un restu, è se l'attaccu si vede in u zitellu, hè esse ubligatoriu per informà i genitori o l'acompanyant.

Cundizione d'urgenza per l'epilepsia

U primu stadiu . Pruprietà generalizati dumandinu esse intervenzione da l'esternu è l'aiutu. U primu principiu hè di mantene a calma è micca chì l'altri u creanu un panicu. U passu prossimu hè sustegnu. Sì una persona si deve esse chjappu è pusatu o assitatu nantu à u pavone. Se un attache si in una persona in un locu periculatu - in a strada o vicinu à un fossa, devendrà devu ghjunghjite in un locu sicuru, sustegnu a testa in a pusizione.

U sicondu stadiu . A scena sussegwenti di i primi aiuti per l'epilepsia serà a mantene a testa è, preferibbilmente, i membri di una persona in una pusizioni fissa. Hè necessariu chì u sughjettu ùn ne micca ferite per l'attaccu. Sì una persona hà una saliva chì viaghja da a bocca, a testa sarà vultata versu u lugubri, affinchendu ch'ella pò manca senza mancu per u cantu di a bocca, senza avè firmatu in i mancanti respiratorii è senza creà un risque di affucà.

A terza stadiu . Sì una persona hè robba in robba stretta, ùn deve esse scurdata per facilità a respira. Se una persona hà una bocca aperta, allura a prima assistenza medica per l'epilepsia implica a eliminazione di risicu di muzzicà a lingua o traumatizazione uni à l'epiliziu cù un pezzu di tela cum'è un pappu trà i denti. Sì a bocca hè fermu chjusu, ùn a forza micca à obbricà, chì questu hè spartu cù ferita innecessaria, cumpresu per i articuli temporomandibuli.

La quarta etapa . A secunioni sò duranu durate parechji minuti è hè assai impurtante per ricurdà tutte e simbulienie d'accumpagnamentu, da pudè infurmà à u duttore. Dopu à u cessamentu di i pirmetti, l'assistenza cù un attaccu di l'epilepsia hè accumpagnatu da metterà u paci in a postu di "stinnatu nantu à a parti" per una salda di l'attaccu. Se à l'urganizazione di esse di l'attaccu, una persona si prova di camminà - vi puderete andà andonu, chì furnisce u supportu è se ùn ci hè micca periculu. In oltre, ùn deve micca permettà una persona per traspende à un cessation completo di un attacu o prima di l'arrivata di una ambulanza.

Chì ùn pò esse fattu?

  1. Ùn aghjunghje una medicina à un pazientu, anche si elli sò cun ellu, postu chì e drogu particulari anu dosificazione stretta è u so usu pò pudere micca perisce. Dopu à esce u attaccu, una persona hà u dirittu di decisione d'avè esse bisognu d'assistenza medica supplementu o di primi aiutu per l'epilepsia.
  2. Ùn avemu bisognu à centru di l'attinzioni di ciò chì hè successe, Per ùn esse creanu discomforti additional per una persona.

E seguenti situazione deve esse accumpagnatu da un incontru obligatoriu di un squadra medica: