Quandu si puderà digià dàlias?

Many of love this beautiful flower, ma ùn tutti ùn sanu micca dettu esse necessariu di excavà i tuberi di dali à l'invierno, quandu si deve esse doneu è cumu si lascià.

Una di e cundizioni principale per u maturu di u invicchiatu di l'invillera rii è da l'arbureti di dalie è l'scelta di u tempu ghjughju per a so scorcia. Semu devi esse ricordati chì hè inacceptable per fertilizà innecessàri e sti pezzi à u fini di a staghjunali .

Tuberi in parechje varietà di dàlias accumincianu a forma in u primu, ma a so maturazione durata solu solu à a fine di a stagione. Dunque, più longu di i tuberi di u fiori sò in u pianice, u megliu esse furmate, è, per quessa, sarà più riesciutu in l'inguernu.

In parechji posti à a fini di l'estiu, ci sò chjappa luminosa, in chì i fiori sò dàlias è fogli.

I spessi Affettivi di e sti pezzi chì i ghjàllichi chjudi anu da esse chjappu, è prestu si rallegraranu cù a so fiore, è i tuberi si rirenze in ghjustizia. A questu tempu, hè necessariu di cutulà tutte e foglie di a pianta - chì prumove a pruspera di a righminzione di i tuberi dahlia. Hè necessariu puru a cura di u sistema radicali di u fiore. Duranti l'estate, spicchiannu è chioviu u racu di a pianta, da chì dàli anch'elli sìanu avutu per assicurà chì e so radichi sò benfirmati da a terra.

Dopu chì a prima fretta severa, u duvèrvule à a dalissa andatu immediatamenti vapeur. Quandu hè quandu u tempu venenu di cavà i so tuberi, è si deve esse fatte nant'à trè ghjorni, per ùn ùn permettà ciucciate di dorme per svegliate.

Dug up the tubers of dahlias

Prima di pudè coglie i dàlii per l'inguernu, ci vole à sguassà tutti i pianti di u locu. Paga attente à i parcorsi di i malati: si devenu esse dugnu in un capeddu di a terra è crede.

Qualchidunu crede chì uni pochi ghjorni nanzu di l'escisione di i tuberchi anu cutatu da e piante tutti i zicchini. In ogni casu, in stu casu, a radica di u ziziu di dahlia pudete puderemu mentre a umida agisce. Sò cacciate i dàlielli chì utilizanu stu metudu, assicuratevi di coperta i sezzioni di i zucculi cù u papulu d'aluminiu. Tagliate u ziroccu, abbandunate un pezzu di circa 8-10 cm sopra u liceu per facilitate a più di travagliu cù u tubbu. Dopu chì u zanca hè cut, ùn si scurdate di colpi u biaggiu cun u nome di una varietà di dali.

Quandu ci dugandu lampi di dàlii, u travagliu deve esse done cun cura è cu curaggiu, postu chì u collu di u tubbu hè assai fràficu, in particuliermente dopu à l'estremità da u pianu. Hè megliu cumincià u travagliu in a matina, è dopu chì cacciate i licenziate di i tuberi per varias seculi è sicondu, ùn sò micca cusì fraghje.

Per sfrutta cù u tuberu di dalegna da u pianu, hè necessariu di scava in una distanza di circa 30 cm da u troncu. Cusì, i radichi seranu tagghiati, è i tuberi seranu inturniati. Ùn pigliate micca u restu di u troncu, perchè pò esse danatu. Arce sguassà quessi i vistimenti di terra da i tuberi è, trasfurmendu a piena, sia un pezzu di secca. Allora ci hè bisognu di lavà i tuberi da u pianu sottu u flussu di l'acqua. Questu pruteggerà in casu di più almacenamento, cum'è in residu di a terra cuntene assai parechji patogeni.

Avà pozzu aduprà e tuberchi di purcura per 5-6 ghjorni in una stanza fida è fridda, per esempiu, nantu à una veranda o in una cantina. Assicuratevi di monitorà a temperatura di l'aria, chì ùn permettenu micca a frazzione di i tuberi. À questu tempu nantu à i tuberi hè una custera cauterizzata di a pelle, chì a pruteghja dopu da a perdita di umidità.

Invece ghjardini sò interessate da se esse possibbili à scaccià i dàlii per l'inguernu. L'opinione generale hè chì ci anu da esse dugnu out, altrimente i tuberi fegaranu in l'inguernu, è micca esevaganza chì aiutanu à stu casu.