Lagenaria: cultivazioni

A sta piantazioni annuali di a famigghia di pumpara sò parechje altre nomi: una buttiglia, pepino indiano, una zucca. Lagenariya hà iniziatu da esse utilizatu da l'omu per l'alimentariu è per fà furmarella longu prima di l'era. Hà pigliatu u principiu da i tròpichi di u Vie vie, diventate à quasi tutti i paesi sottutropikuli è tropichi. Da u cuntinenti americanu nantu à l'oceanu, i so zucchii fù trasferitu à altri cuntinenti. Subsequently, hè stata pruvata da l'espansione chì e sementi di lagenarii pò esse presentate in l'acqua per unepo di dui anni è ùn perdi micca a so gjiratura.

I frutti di lagenarii sò preziosu per u so gustu agradable, cuntene assai vitamini è traccia elementi, pussede pruduzzioni medicinali è dietetica. I frutti di u lagenariya gustu urientali cum'è piumi, ma un pocu azùsu. In ogni casu, a più grande dilicenza hè u caviaru da u zanchini lagenaria. A peculiarità di sta verdura hè chì se solu una parte di u fruttu hè necessariu per l'usu, pò esse tagliatu da u fugliu. U situ di u cuteddu s'avvicina rapidamente, è a fruticultura cuntinua più à cultivà.

Cumu si spanna lagenarii?

Lagenariya hè una forza liana, u zucchero di chì si pò creci à 15 metri in longu. Frutta continuamente finu à i ghjàllichi. In a pianta pò esse fruttu è frutti. Lagenaria si multiplica da e semi, chì, in cundizioni favurevoli, germinate dui simani dopu a simintura. Prima, parechji cotiedelli cresci da quelli chì 10 fieri spuntanu dopu à 10 ghjorni, ma l'alti veri si prisentanu quattru settimani dopu l'emergenza. Blùngiu è lagina polinizata in soldu à a sera, è in a mattina i fiori masculini culpiscenu, è e donne ùn ponu fertilizà più. Ovachju cresce rapidamente, finu à 10 cm per ghjornu. Dopu chì i pezzi formanu à 9 rimesse, u so criscamentu stalla tempuraneamente, ma micca per longu. Dopu qualchì dui settimane, u so criscinu criscenti è i rizzi novi fussinu. E succede in tuttu a vita di lagenarii, finu à i frutti di l'inguernu.

Varemi variità sò adattati per u cultivatu di lagenarians cumuni, ma hè megliu per elli à stà à sente nantu à tarri è fertili. A pianta amarà a luce, u calore è di l'acquessi, ma ùn pò micca tollerà soprastruttura è pò spìranu.

Varietà di lagenarii

Lagenaria long-berry hè a variità cumuni. Frutta matura di stu lagenarii - un pianu carbunari o gorlanka, chì hè chjamatu ancu - hà una cunceta forte forte è ùn sò micca usati per l'alimentariu. Sò stati sicchi, purificati da e tazze, è sò fatta di parechji platti: cunchi, bacini, veli per u vinu è ancu botti. E di elli, facenu u famosu tom-toms africani. Se u ghjovanu fruttu hè colpi in ogni forma, pudete piglià platti o l'urigginale originale: una fruttu di crescenu fassi tutti u vacu di a forma. U pruduttu in i so cumpagnie per un bellu tempu ùn si spende micca indeguttu, pudete guardà in elli è u latte, chì ùn hè micca aghju fattu assai, farina, sementi. L'alcaccia di u spout s'assumiglia di trattamentu: quema, pittura, vernice. Da lagenarii di longa frutta o di latte lagenarii facenu beddi cunfresce è belli vistimenti.

U pepino indianu o lagenarii serpentine - hè una altra variità chì cuscini perfetta cun altre vegetale. Per esempiu, se a piantava sottu una fascia, dopu un pocu di tempu lagenariya volarà cù verdi luxurii cù belli fiori bianchi. Per u cultivo di lagenarii di una casa serpentine, hè necessariu di preparà una caixa di legno cù una capacità di circa 15 litri cù foraggi per scorri di e sopra l'acqua. A casula hè china di terra fèrtile. E pusò u casu cù a pianta pianta in u locu più brillanti à a finestra. Per fà chì a pianta spite upward, hè necessariu di rinfriscà i cordi da a cornice, chì lagenaria ghjudera à i so antenni. È prestu a vostra finestra vi sarà cupèrta cù una cortina esmeralda inghjustu cù maraviglii fiori.