20 leux sperienti di u passatu

Quì sò ricunnisciuti i legi più strammi è inintelligibili di i civilizazioni antichi è medievali. E qualchissia sia terrify a brutalità è a arbitrariità di l'autorità è ancu di i parenti più maiori.

Ogni stage di a furmazione di u mondu induve à a migliurà è u sviluppu di a jurisprudence in tutti i paesi. U campu legale megliu hè statu sviluppatu in Roma antica è in Auropa, ma ancu s'ellu ùn hà mancu fà senza assurdu, è à cumentu simpaticamente liganti.

1. Hè prohibitu chiancià pè u mortu à un funeral.

In a Roma antica, u ritu rundimentu era pocu cumuni. In a prucissiò, a musica tocca, u corpu hè stata attraversu a cità, seguita da dolors, i.e. allughjatu ind'è a straneri per affirmà l'intrusioni per u mortu. Allora vìnniru i cantori, chì cantaru sulla vuci di pravinta nantu à u so mortu, è detrasu l'attori turenu l'scena còmica da a vita di u mortu. È u più nobili era u mortu, u più mortu cuntinutu per u so funerali. Hè in cunnessione cù questu chì a prutezione di chianciallu durante a processione funeraria fù intruduciutu.

2. Hè statu pruibitu di portà una toga viola.

In questu tempu, i Rumani anu vistutu indumentu informale, chì era chjamatu toga. Era un grande pezzu di tùnica di lana imbruttata in u corpu. Bastamente, vistimenti ch'elli eranu bianchi, puderianu avè ragli d'oru o un ornamentu multi-culore, etc. In ogni modu, à u livellu legislativu, a furmazione di u culore morale imponente hè impostu, ùn puderebbenu esse suldati da l'imperatore. Ma i cumannati di questu colore ùn pò micca permette di qualchì manera, postu chì era assai caru di cocerà un tinte di questu culore per una toga.

3. Oghje u amatori di u babbu di a so figliola hè stata permessa da a lege.

Se u babbu hà truvatu a so figliola unmindia cun amante, puderia legale à uppettinu è ancu uccisu, mentri l'estatus soziale di l'amanti ùn importa micca.

4. A lege hè statu pruibitu di festa.

Ancu in Roma antica, prestu assai attenzione à u lussu, o più bien, ci sò parechje bane. Un tali liggi in u 181 aC. e. era di limità a costa di festa. Un pocu dopu a liggi hè strinte, limitendu u numaru di invitati à trè. Solu in u ghjornu di u mercatu, chì eranu trè in un mesi, pudete trattà à i quattru invitati.

5. U culore di i capelli di i prostituti hè statu regulatu da a liggi.

A lege hè apprizzata in cunnessione cù u fattu chì i cunquistatura rumani, tornendu d'Europa, purtonu cun elli nisa captu in esclavitud, chì foru principarmenti mandati à bordellelli. E postu chì e donne di questi righjoni erani chjusi u pilami riliggiusi, l'imperatore pubblicò un decretu sicondu chì tutti e prustituite avè bisognu di tene u pilatu o l'arghjenu.

6. Sanzione legale per suicidio.

In Roma antica, per supplicari un omu di a permissione di u Senatu. Un citatinu chì hà decisu di piglià a so vita nantu à u so propiu era dumandatu à scrive una petizioni cun una descrizzione detallada di i motivi. E se u senatu decide chì i ragiuni sò ughjettivi, allura u so dumandatu fù datu una sanzione ufficiale per suicidiu.

7. U patri pudia ufficiale vende i zitelli à a slaveria.

Sicondu sta leghje, u babbu puderia vende i so figlioli in l'esclavità finu à trè volte. È ancu puderia decide per ellu stessu per vende pè un tempu o per u bonu. U babbu pò esse dumandà à vende u zitellu à u primu, chì da novu li dete u drittu à avè u putere nantu à a fede, è puderia riesce u novà.

8. U piriodu prucessione prima di u matrimoniu.

À quellu tempu in Roma, ci sò parechji formi di matrimoniu, dui eranu simili à a nostra versione currente è unu deti u dirittu à un pezzu probative da prima u matrimoniu. Ie. a coppula putevi essa cun l'annu prima di entrava in relazioni ufficiale per capiscenu s'ellu si vale u link da u restu di a so vita cù l'altri. À u listessu tempu, se a zitella hà partitu u so còdici futuru di più di trè ghjorni, in u periodu di prucessu scalculate.

9. U babbu pudia mutu u so membru di a so famiglia legale.

In a Roma pre-imperialista, u capu di a famiglia o di u babbu era u membru senior di u clan. Ancu s'è i figlioli adulti avè a so propria famigghia, mentri u so babbu campanu, sò, cù i so figlioli è e donne, appartene à ellu in u sensu litterale di a parolla. Per esempiu, u patri pudia tumbà una mòglia per u tradimentu, figlioli per ogni offenda, è e figliole per affari estramrineriale.

10. Esecuzione à l'affucannu in un saccu di culore cù animali.

Stu tipu di punizioni in a Roma antica hè statu furnita per l'assassini di i genitori o di i parenti di sangue. Hè struitu a manera più penosa è umilagiu di piglià a vita.

11. Esekzione tramezu.

In u XIX sèculu, a persone era cunnannatu in Inghilterra per esse colpi per 220 tipi di offiżi. Per esempiu, se u valore di u robba era più di 5 liri, invece una persona hè statu cunnannatu per esse colpi, tutti eranu eseguiti, ancu i zitelli.

12. Archery sottu a tutela di sacrificadori.

Questa lege hè statu in Gran Bretagna da u 9 à u XVI. Sicondu l'ellu, i picciotti chì anu righjuntu l'età di 14 hannu atturciate l'archettu sottu a tutta voglia di un coru. Ùn hè claru per quessa sta creata ghjera, ma hè stata osservata stretta.

13. Esecuzione through the cutting of the nose.

Antica Cavalietta eseguisce e strade sicande, per allughjemu u so nasu, cusì l'attaccu pò ancu esse distinguitu ancu in a ghjente.

14 U figliolu-anzianu aduprà cù u fratellu maiore di u babbu.

A so lege hè statu emesa à a Grezia antica. À u stessu tempu, se u futuru spusatu refuse à metta, i parenti di a figliola d'alzà pudete furmà una causa in contru è u furzà per cuncludi un matrimoniu da una decisione di u tribunale.

15 Ogni cavallu avissi avutu un avucatu.

In l'Europa medievale, i guerres spessu spessu, perchè i cavaleri ùn eranu praticamenti micca in casa. In ogni modu, un omu era obligatu di cuntrullà a so pruprietà, hè stata pensata chì i so avutri avianu avutu per trattà cun ella.

16. Mariam hè interdetti da prumove.

In Italia, una lege hè statu introduttu per e donne chjamati Maria. Tutti i pruprietarii di stu nomu era statu pruibitu di participà à a prostituzione.

17. A lege di Petru I à u cumpurtamentu di un subalternu davanti à u patronu.

Literalmente: "U subalternu in a faccia di l'auturizati sò duvuti curpigliate è brutturanti, per ùn disturbà l'altru di a persona cun u ragiunamentu".

Eccu alcuni licenzii stramei di u passatu recente.

18. A liggi per i platti volanti.

A lege chì impedisce à atteru in saucers volanti in i campi di vigneti francesi, hè publicata in i 50 di u XX sèculu. Ùn ci hè micca chjucu chì u guidà u guvernu francés per creà una lege.

19. Mittendu bè per mail.

In i Stati Uniti, finu à i vintensi di u XXu seculu, era permessu di mandà à i so figlioli ghjucadelle per mail. A lege pruibisce tali repertoriu solu in u 1920, quandu a donna abbandunata hà mandatu un pezzu in a parcma di a so fede.

20. A prute di fumà in i lochi pùblici.

In un di i paesi europei in u 1908, una lege hè statu emesa chì pruibita à fumà in i lochi pùblici. Sembe ch'ellu ùn sia micca strano, ma solu e donne eranu sughjetti à punizzioni, sta prohibizione ùn anu micca applicà à l'omi.