Festa di Purim

Scattered around the world, i Ghjudei spessu a persecuzione è a morte. A volte u guvernu di i paesi di i quali l 'esiliu si sughjenu, ancu esaminatu un veru genocidiu in contru i Ghjudei, scultendu a populazione ind'i dumandata. A pirsuni pittorescenu ùn sò solu per fughje in secremente à l'esteru in cerca di un novu refuge in casu di rumori di una massacre sanguinosa. Ma ancu anu abbandunà tutte e so pruprietà, e famìglie cù parechji zitelli ùn puderanu micca sempre sempre alluntanati da a perseguite. Hè per quessa chì i casi di l'incredibile salvezza di i ghjutichi da i pogumi abbandunati cù legends è avvenimenti specializati sò stati in unurità di tali avvenimenti. A festa giuda di Purim pò ancu esse attribuita à u so numeru, perchè a so storia hè basatu annantu à u fattu verificatu di a salvezza miraculosa di a pupulazioni giudaica di l'anticu perse per l'intriga traghetti di i nemici di i figlioli d'Israele.

Storia di i vacanze ebraica di Purim

L'imperu persicu di quelli tempi distanti (486-465 aC) rignaru l'Artaxerxes cruiche è dispotiche. Doppu a natura brutali è imprevisible di u persubue persa dice u fattu di l'esekennia di a so prima donna, chì si scherziò à risistiri a vulintà di u so maritu di ballà davanti à l'cunsulazione di i stati altos. In modu, un cunsigliu cruel hè statu datu à u regnu da u cunsigliu Aman, chì dopu serà u villinu principalu di a nostra storia.

Piènnu micca in i reguli di u rè Artaxerxes, è hà dicisu rapidamente di truvà un novu rinfrescenu, è furzò per purtà à u palazzu a belle bellezza di l'imperu. Quandu hà sceglie una nova anziani, era assai attiratu da u magnificu Esther. Ancu senza dumandà à l'urigine di sta donna passioni, Artaxerxes hà da avà immediatamente annunziatu a casale. Solu l'esce ch'ella era questu esplendoroso Ester è un cugnumu cunnisciutu da tutte e Ghjudeu Mordechai, chì hà salvatu u capu di a cuspirazione pocu anni fà. Ma prima nantu à i radichi di u ghjucatu, a nova donna dicia di sughjà tranquillità è manteneu tutte e secretu, finu à chì l'insanatu Aman hà iniziatu à custruisce novi intrigues.

Mordechai era famosu per a so devozione è l'onestà, ma hà rifieghjatu di fallu di quattru ghjinochji davanti à u ministru putenti. L'vanu Haman era ingeratu, è decide di castigar a tuttu a pupulazioni giuda cum'è un castigo. Per via, l'ingerimentu versu i Ghjudei in questu omu era ancu spiegatu da u so origine. L'antenati di u cuntadore eranu Amaleciti nòmadi chì anu sempre in crescita cù i figlioli d'Israele. Ricerca nantu à a vulintà di i dies pagani, ellu moltu è impone a data di a massacra - u 15 ghjornu di u mesi Adar. Se ùn avete micca cunnisciutu ciò chì u nome di i vacanzi Purim significa, avete bisognu di circà l'arrabbiarii di a parolla in u persicu persianu. Hè venutu da a parola "pur", chì hè traduciutu cum'è casting lots.

L'unicu intercessore di u pòpulu judeu puderia esse solu a bella Ester. Hà passatu trè ghjorni cù l'altri ebbrei chì anu fastidiu, è dopu intrudutti in l'òpera di u brutale Artaxerxes. Una donna astratta bevirava è alimentò à u so maritu, è hà avutu cunghjuntu cusì tantu chì hà prumittitu di rializzari capricci di a so mòglia. A storia di a moglia di l'intrigues di u cunsigliu principali di u guvernu u reguli tutru putenti in una furia. L'insidiosu Haman hè statu esercitu, è i Ghjudei foru rimbursati à difende è armati, chì purtonu l'estimulazione di i parenti di l'anzianu ministru è parechji mille di i so cumpari. Dopu questu, i Ghjudei anu sempre attaccatu assai impurtanza à a festa di Purim è sempre celebrava grandamente.

Cumu hè cilibratu u feste di Merry Purim?

Parechje avè bisognu di difficultà quantu parechji ghjorni, a festa di Purim serà celebrata in questu o quellu annu. I ospiti sempre eranu nantu à 14 è 15 adar, chì cascanu à a fini di ferraghju o di principiu di marzu. U cambiamentu di e date hè duvuta à u fattu chì l'annu lunare hè menu di questu annu sanu per un decenni tutale. Dunque, per esempiu, se u 2016 Purim fù celebratu u 23-24 di marzu, in u 2017, questa festa serà à scuntate oghje nantu à u 11-12 marzu.

In a Torna di Purim ùn hè nunda di nimu, per quessa hè pussibile di travaglià stu ghjornu, ma ùn hè micca indispensabile. In e sinagoghe annantu à a festa festighjendu suli e scroll d'Ester per l'antichi avvenimenti in a sera è a matina di u ghjornu dopu. U nome di u villanu Aman hè intimuritu da u publicu è prova di fofu u sonu di rattles. Allora i carnival carnival are held, e persone beviate vinu è dà dolci stranieri, i Ghjudei ricchi donate donazione à i poviri. I platti tradiziunali sò in a festa di Purim patties di una forma triangulare cù un pezzu di papaveri, frutte è frutta secca . Da strada, queste dolci prughjette sò chjamati "e orli di Haman".