Francis McDormand: "Anger pò esse cuntrullatu"

Per a nova filma di Martin McDon "Trè messa in u cunfini di Ebbing, Missouri" l'attrice Francis McDormand prophesy l'altru "Oscar". Quale hè chì sà chì, forsi, i storii nantu à l'outback americanu saranu infatti fatali per l'attrice. Dopu tuttu, a so prima statuette di l'Académie Filmeuse Americana McDormand anu ricivutu un rolu in "Fargo", una cummedia ambigua di straggiali di a pruvincia, i direttori di i fratelli Coen.

A stampa di McDon hà vultatu à esse più ghjochi è travaglià nantu à u rolu di u principiu di prumessu assai prublemi interessante è rivolvi. Pensendu à l'imaghjini di u so caratteru Mildred, Francis era inspiratu da i caratteri di John Wayne:

"Aghju persu Wayne per matrici. Ci hè quarchi cosa in u so pianu. Hè stata interessanti à mè, avete a sughjera di a so biografia sanu è hà sappiutu chì, cun un grandi crescenu, quasi 2 metri, a dimensione di u so pede era chjucu, è era necessariu di mantene l'equilibriu. Hè per quessa tali un passaghju interessante. Hà a so propria imaginara, hà intesu perfettamentu chì tipu di caratteru u spectatore necessita ".

Rage è furore

McDormand rici a seguenti di a so heroina:

"Aviu avutu parechje eroine è vittime. Ma, tocca ogni unu di sti rolli, aju pruvatu à cuntribuiscenu qualcosa di mè. Mildred hè un caratteru interessanti assai. Quandu si decide d'accordu, ella in autu intesa aghjustà una vittima è tutti sò sicuru - ùn pò esse micca firmatu. Un veru vulia chì ùn deve micca apologetticu, chì hè in inherente in a maiò eroine di screen. Dopu tuttu, cum'è u famusu scudatori di basquetbolu Red Auerbach hà dettu: "Ùn avete bisognu di spiegà o di scolozza pi qualunqui accultura ghjustu". Avà parechji tracciate in parallelu trà Marge da Fargo è Mildred, da mè stessu chì vogliu dì - nunda in comunu. Ùn sò solu i caratteri, ma ancu u tempu. A storia annantu à Marge da Fargo nantu à u tempu chì u pregnant femminili cuntinuavanu à travaglià finu à a iniziu di u travagliu è ùn era micca un uniformu especial. E Mildred, ùn hè micca male per voi. In questu, dici u furore, suttendu à u nivellu di un ligne cù l'injustice. U scrittore di scrittore trasmette cusì cusì chì a film si svolga u sughjettu di una disputa entre a sucetà è questu hè impurtante. Mildred perdiu un zitellu, dopu chì a vita di questa persona ùn hè mai statu uguali. À mè, ùn aghju mai statu tantu furious. Iè, sò ingeratu, ma hè diversu. Inghjùliu in tanti cosi, perchè sò digià 60, viiu in America, è aghju parechji volte. Ma, a rigioni di a furia, pudemu cuntene l'ingerimentu. Allora dumandate, cumu si sentenu vicinu à e riti suciali? Per esse riprisentà i mio sentimenti, puderia aiutà solu e cartelli è scrive: "End of Twitter" Avà avemu esse scurdatu di cumu chjamà u telefunu di casa o scrivite littri ordine, è hè tristu è avete aiutu. Emu risicatu quandu vegu injustice. Aghju spessu pruvucatu questu in a me vita, è in a professione ancu. Aghju intesu dì chì ùn aghju micca, perchè ùn aghju micca e qualità necessaria. Aghju cullatu tutti l'argumenti è travagliavanu. È oghje, à 60 anni, puderaghju ghjucà a listessa heroina, cù tutte e so prufundità è emozioni, sfarenti di tutti l'altri ».

Sememu per ugualità

L'attrìlla dissi ca assai genti cunzidira ancu una heroina per un feminista, ma ùn vede micca un tali missaghju in Mildred:

"Ella circallu di ghjustizia. Avà parechji di donne sentenu l'attitudine creatu in cunnessione cù issi scandali sessuale, è ghjè chì quelli chì vanu volenu più di pelle cù i caratteri principale, ma ancu avà esse un bonu scrittu, senza stereoti, cum'è "Tre trinciate" o "Lady Bird". Sugnu 60, e divintu feminista à 15. E vecu ora a continuazione di a rivoluzione sessuale chì hè principiatu in l'anni 70. Semu pà l'uguale universale, per i saluti giusti è per l'ugualità di i dui sessi. "
Leghje ancu

A pesar l'accordu spéciale di a so età, l'attrice ritenziu ch'ellu ùn hà micca pensatu di abbandunà a professione:

"Ùn sò micca sapè cumu fà tuttu. Sò una multa d'uttellu excelent, ma ancu criendu u mo figliolu, era quasi sempri in u teatru. Pudete vi senza travagliu, ma hè sta vita? Da quì sò solu pudè esse rimessu cù i mo pedi!