Martisor cù i mo propriu mani

Martisor in l'Europa orientali hè u simbulu di a primavera, fatta, per regula, da a manu. Di solitu ci hè cunsistenti di dui parti, rispettivamente, di culori russetti è bianchi - sò stati bolas, pompi, asterischi o ancu figuri umani. Martisor in a forma di dui picciotti sò più cumuni in Bulgaria è Moldavia, induve sò chjamati martenichki, ma in Rumanìa anu prifirutu u martensili di forma ronda.

Sicondu a ligenda di u martizzeru, a fioritura di primavera fubbe u boscu annantu à u primu ghjornu di marzu è visti un pappagallou chì tirava da una bracera. Ellu cuminciò a raking a neve è i rami spinede per aiutà u fiore in reachu per u soli è cresce. Ma u guvernu di u mali hà vistu questu, hè in còllera è li mandò una tempesta di nevicata. Primavera, per pruteggiri i bucanevuli, u chjusu cù i so mani, ma in u stessu tempu piccatu accidinati cù rami di spine. Una goccia russa di sangue cariu di a so manu; accuminciau a fioritura, è u turchinu resuscitatu. Allora a Primavera vittò l'Invernu, è u russu (u culore di u sangue) è i bianchi (u culore di a neve) simbulizanu l'eterna eternu è a vittoria di a primavera nantu à l'invernu. Tradizziunamenti, i martizzarii anu persa in pezzi tutta a marche, è quandu u primu arburetu bloom - l'agenti nantu à i rami di l'arbureti.

È avà scuntate cusì per fà u mersisoru cù i nostri propri mani.

Master-class nantu à a fabricazione di martizzatori

  1. Per fà merstisore cù i nostri propri mani, avemu bisognu di u filu per fà triccherà dui culori - rossi è bianchi (inveci di rossi, alcuni usendu rosa).
  2. Ùn ghjuvà i filamenti in un pezzu longu di culore di dui culati è aghjunghje cù nodi in a tagliere per ùn esiste micca. Avemu venti suletti bianchi nantu à un rectangulu fattu di cartuni. U so anchellu deve esse appressu à uguali à a durata di u futuru doll-martisor. Un un rectangulu ch'hè aduverà a dimensione di una carta di strada standard. Cumu band up the top with a coloured bundle, chì avemu fattu in puntu 2, è strincì u filu.
  3. A parti sottucutata hè tagliata, è avemu un pruduttu purciddutu, sìmuli à un pianu di un pompa o un pezzu di filu. Facemu una parolla stampata di u culore rossu. Avemu i so cima cù un filu cuntrastanti - questu serà u capu di un ominu.
  4. Facemu a faca cù un pappellatu biancu, viaghjendu a so cima cù un filu di culore rossu.
  5. Turnate à a figura roura. Avemu bisogna un pocu filamenti, simbulizendu e mani di a pupa, è u restu di pudè sculaccià cun un filu biancu (circa à u medio, cum'è una cinta). Pagau cura: a figura diventa più è più com'è un umanu! Divide a parti infermale di i fillepi longhi chì manca in mette è formate un periculu di u babbu. Inoltri, scrive è manipule u martizzeru.
  6. Quandu a pratica bianca si alluntanata solu a mità, avemu una figura femina in un vestitivu biancu. Probabilmente, questu hè Spring.
  7. Martisor pò esse fatta nò solu in a forma di figuri umani. Pò esse fatte in forma di duie simplicelli pompi di filu.
  8. Beautiful è mi circundà è i broche di soli - rossi è bianchi. Ùn avete bisognu di vendita in cordi, formando una figura, ma solu da omosessinu pusessu.
  9. Martisor hè fatta di perli - ùn pare cusì rara è in eleganti. Tali martelli pò esse usatu in vestiti cum'è broche.
  10. E à quelli chì prupietanu l'arti di macrame, ùn sarà micca difficiule di fabricà u martizzariu in sta tècnica, utilizendu i filamenti di l'iris è i culori di colore matching.

Comu pudete vede, l'articulu di mărtsişor implica a libertà di a vostra imaginazione è di qualsiasi formi chì puderete pensate. Martisor hè un simbulu di primavera, è pò esse qualcosa, a cume principal hè di observà u schema di culori.