Moniliosa di cirasa

I ghjardinati cunnisciuti sò chì in u cultivo di l'arbureti di fruttu tutte e toccu un rolu - è l'eletta scelta di un locu per u siveramentu è a cumpetenza kompetenti, è a prevenzioni di malatia. Una di l'avversali chì ponu distrughjarà a più bella rangìa di cirera in u più tempu u tempu hè monilioz. Chì ghjè sta malatìa è cumu per sparghje cheri da a moniliasi? Agghiuncimi à u nostru articulu.

I sintimi di ciliure di moniliasi

A moniliosi hè una malatia fungosa chì afecta a frutti è e rimori di notere ciliegie, ma ancu altri frutti di petra, è ancu com'è fruttu pome. Ma se, per altri culturi, a scunfitta di monilias ameci ancu solu a perdita di a cose, da questu pè a ciliegia hè stuposa cù a morte di l'arbre à tuttu. Allora, cumu si sta manifestazione di a patria, chjamatu putenza grisa sempre? I primi signali di a moniliosi pò vedà nantu à a cirasa in primavera, durante u fioru. A questu tempu, e spori di u fungus-patogenu trasportatu da u ventu cadinu nantu à i pistili di i fiori è à traversu l'accumincianu u so percorsu pernicu per l'arbre: prima avianu cresce in tallo, è cumbattenu i beccu di rizzi è ghjovani fogli. C'est pourly looks like if a tree has suffered from fire flavors and leaves, branches charred. Ghjè per questa raghjunghja chì parlanu d'una freccia moniliala. Suffer from moniliosis è fruit cherry, coperto cù una putrefittura grisa. A diversità di a putenza di frutti di solitu, a plica per a leszione di moniliassi si trova nantu à i frutti caòticamente, in lettu di cilive concrìculi. I frutti affettati ùn si eranu offrittu, ma momificatu è ponu stà nantu à e branche per parechji anni, tutta l'allora un sughjettu di una infestazione per tuttu u giardinu.

Cume trattà a moniliasi di cirera?

Cosa hè necessariu di fà un giardiniere à i primi sintomi di a scunfitta di a munillia cirasa? Prima di tuttu, cù l'aparicio di i minti signaghji di a malatia, hè bisognu di ridette òlviu tutte e branche affucati da a moniliasi, rizzi è inflorescenzi. Ancu s'elli miranu fora innocuamente, ma intantu sò a fonte di più sprej di u fungus-patogenu. Inoltre, hè bisognu di purificatu cù cura di i rami da tutti i frutti affettati. A piccati negligenza in questa materia hè purtata da u fattu chì a prussima primavera u fungus da a cirera affettiva si spustarà in altri arburi.

Tutte e cutoute rami, frutti, è dinò e foglie caduti da l'arghjintinu di u moniliu afectu sò deve curazione reculse è cuminciatu per impediscenu a multiplicazione di a pesta fungus.

A prevenzione hè ancu impurtante in a lotta contru a moniliasi. Fintantu di e misure preventivi chì impediscenu l'espansione di i broussi in u giardinu sò u calore di primavera da i fugliali è i rive di u scheche di tutti i fruttevuli in u giardinu, è u so trattamentu cù solu solu fungicidi, ancu realizatu in a primavera. Per a prima volta u ghjientu hè spulatu ancu prima di fiorente cù un liquidu di Burdeos d' un centu di metallo, di ferru o di coure vitriol o nitrafen. U trattamentu ripetu hè fattu dettu immediatu dopu à a fioritura, assicuratevi chì i suluzione chì utilizate ùn pruvucanu credenze à e foglie.

E variità resistenti à a Cereali

Sfortunatamente, variità di ciliegie resistenti à a moniliasi sò pocu nichi. In l'Internet è i media stampati, ponu scuntrà l 'afferminazioni chì e cilieghjani è e numerosi hibridhe cherry-cherry ùn sò micca sottumessi à sta maladie. Ma, sicondu i risultati di i ghjardinari è in parechji fori di prufilu, questu hè micca cusì - i dui cirasi è i prugani suffrutu di a moniliosi per sempre. E variità varianti di cereixe diferendu in l'incrementu resistenza à sta maladie: