Internaziunale di Cinema

A festa di i ghjudiziati è ghjustificanti di u cinema hè celeatata in u mondu. A data di u Cursu Internaziunale di u Cinema hè cuntadare in cunnessu cù u ghjornu chì i fratelli Lumiere anu realizatu a prima sessione di u cinema in Parigi, chì mostra a filma "Arribata di u trenu à l'Estazione La Ciotat". E successa u 28 di dicembre di u 1895, à u Bolshoy Kapucinov à u Grand Café.

Uni pochi mesi dopu, - u 22 di marzu , i fratelli anu ricivutu una patente di a càmera di a cinema chì invintenu prima è si prisentanu u primu prugramma in a storia mundiale, chì mostrava solu u circhiu di estrema di amici un corta film "A Salite di Trafani di a Lumiere Plant". Ma à a question - in u quale hè celebratu u ghjornu di u Cini Internaziunale, a risposta hè ancu di dicembre, quandu una sessione di cinema publicu hè statu tenuta.

Quandu u filmu di l'arrivata di u trenu fù indicatu, un panniculu si succorsu entre l'especettori. A ghjente era impressionata da ciò ch'elli anu vistu ch'elli sùmpranu solu da i so posti in un locu di timore è si alluntanò da u salottu. Anu temutu di u trenu chì si stavanu attruvatu, chì, paria chì, era da circondu.

A primu session di filmi in Russia

L'estremu di a prima film in Russia hè stata 13 anni dopu - in uttobre di u 1908. Era un strumentu curtu supra Stenka Razin, creata à ringrazià à a canzone russa "Passatu l'isuli nantu à a Rod". A durata di a film era solu 7 minuti.

Di sicuru, assai oghje ha trasmessi da quell'èada, in a industria cinematografici sò stati cambiassi incredibuli - da i film muti à i vocioli, da u biancu è u biancu à u culore è da a film à u digitale mudernu.

Ogni annu in u mondu ci sò assai festivali di film, cum'è u Festival di Filmpe di Cannes, u Film Festival di Venesi, u Festival di Filmati di Mosca, l'Oscar, fratelli Lumiere è cusì. Inoltre, ogni paese havi a so ghjorni nazionale di cinematograficu. In Russia, u cinéma di Ghjurnata, per esempiu, hè annunziatu annantu à u 27 d'Agostu. U principiu hè stata data in u 1979 da a decisione di u presidente di u Soviet Supremu di a URSS.