Neurinoma di u nervu auditivo

Neurinoma del nervio auditivo - neurinoma acoustic, schwannoma vestibulariu - un tumore benignu crescente da i canti Schwann di u nervu auditivo. Sta pratica cuntene à u 8% di tutti i neoplasmi in a cavità cranica è hè diagnosticatu annu à circa una persona per centu centu. Adupratu di solitu dopu à l'età di 30 è hè unilaterale, anche ci anu parechji casi di formazione di tumore bilatariu.

I sintomi di u neurinomia di u nervu auditivo

Per sta maladie sò carattarizati da:

U tumore creci lentamente è in u staghjunu iniziale (à 2.5 cm in grandezza) ùn ponu micca una minaccia à a vita è a salute, chì si manifesta solu in una diminuzione di l'audizione. In a seconda fase di a malatia, i disfunzioni chì avianu in l'ochji è i musculi di a fàccia pò aghjunghje à i sintomi. In a terza stadiu, quandu u tumore righjunghja un grandore di più di 4 cm, per una prublema di neoplasia impurtante nantu à u core, si trovanu disordini neurologichi seri, sintomi di dolore è trastorni mentali.

Diagnostu di neurinoma di u nervu auditivo

Diagnostu di u neurinomu di u nervu auditiu hè spessu difficiue è in l'uratori iniziali, quandu si manifesta nuddu solu per a perdita di l'audizione , pò spessu cunfondite cù a minore d'audizione neurosensorial.

Per u diagnosticu di a malatia sò usati:

  1. Audiografia. Hè utilita per detectar intrusione auditiva.
  2. Prughjettu audettu per a risposta di u troncu di u cori. Trasfurmà u passaghju di u signale guasi sempre indetta a prisenza di u neurinomu.
  3. A tomografia computerica. Li tumuri miduduti di menu di 1,5 cm da stu metu ùn sò micca diagnosticatu.
  4. Magnetic resonance tomography. Hè cunsideratu u metu più affidatu per detta un tumore è a so lucalizazione.

Trattamentu di u neurinomia di u nervu auditivo

Ùn ci hè nisun medicazione per sta maladie.

A u cunservatore, senza cirurgia, i mètge di trattamentu neurinomi di u nervu auditivo include:

  1. Observazione. In u casu di e tene di tumuri, si averebbe micca prugressu è i sintomi ùn sò micca insignificanti o assenti, una tattia d'aspettare è utilita per monitorizà u tumore è cuntrullà a so grandària.
  2. Radiotrazioni è metudi radiosurgani. Sò usati per i tumuri petitsi, ma tende à aumentà, è ancu in quelli chì quandu a intervenzione kirurgia hè contraindicata (età maiore di 60, fallimentu di corazzu o riinsigliu, etc.). L'effetti secundarii di sta terapia pò esse persistent hearing loss or damage to the nerves facial. Immediatamenti dopu a radioterapia, a deteriorazioni generali di u benessimu, nudite, i disordini di iegge, i morri, a irritazione di a pelle è a perdita di u capellu à u situ di l'irradiazione sò pussibuli.

In tutti l'altri casi, l'intervinzione biulogica hè realizatu per rinunzià u neurinoma di u nervu auditivo. L'operazione hè realizata sottu l'anesthesia generale, da a trepanazione di u cranu, è dura da 6 à 12 ore. Sicondu u grandu è u locu di u tumore, hè spissu pussibule à conservà parziale o cumplittamentu l'audizione è a funziunalità di i nervi faciani. In un hospitalu, una persona hè di 7 ghjorni dopu à l'operazione. U pianu di riabilitazione sia pianu pò piglià da 4 mesi à un annu.

Dopu à l'operazione, una persona hà sottumessu a MRI annu per almenu cinque anni per verificà chì ùn ci hè relazione.