U ghjovanu Juventude

A Siconda Guerra Munniali hè stata cunclusiva. E mila di pirsuni morse ind'u trase è nantu à i campi di battaghja, è dopu, quandu u pesciu di pisci finita, era ora pè una restaurazione graduali di a pace. Allora, u 10 di nuvèmmiru di u 1945, a Federazione Russa di a Giovinhja Democràtica (WFDY) hè stata fundata, pugnava contr'à l'imperialismu, per l'indipendenza è a prutezzione di i diritti di i ghjovani. Dopu da quì, a data di a nova festa, U ghjovanu è di ghjovanu, hè di u 10 di Novembre - un simbulu di a lotta cumuni per a pace, in contra l'oppressione sociale, naziunale è racial.

In u muvimentu di u ghjovanu

U muvimentu di u ghjovanu hà iniziatu à ottimisimu impetu, ancu in l'Imperiu Rusu, per piglià evenà un distrettu di studienti in u XIX seculu, è guidà l'assassiniu di Tsar Alexandre II (1818-1881). In l'avvene precedente à a Rivuluzione, i studienti attivu participà in i movimenti cum'è l'Unione di Pruvucazione per l'Emancipazioni di a Cumpagnia (una unione suciala Demucratica fundata per Lenin). Duranti a Rivuluzione, i ghjovani spessu sottumessu i supporti à i bollevikviki in i ranchi di u proletariatu revoluzionariu.

Dopu à u cunsulidamentu di u sucialismu in u mondu, l'organizazioni di u ghjovanu si sò stati in tutti i paesi cù un regnu tali (u Komsomol hè l'esempiu più cercano). È à questu ghjornu, i ghjovani sò attivamente participati in a pulitica, a vita sociale, è a so influenza hè cada vez più amplifikata.

I attuali di a World Youth Day

Unu di l'avvenimenti più cresciti di u ghjovanu è di a festa di a ghjuventù è di i studienti. Hè custruitu in e diverse cità è paese: in 2013, per esempiu, era in Quito, a capitale di l' Equadoru . Hè ancu esse scusa per divèrntu cù l'amici, chì, sicuru, hè piazzatu à u mudernu è micca solu u ghjovanu.

Ma micca solu. Questa festa hè primu di un occasione maravigliosa per ricurdà chì a forza hè in unità, sferisce i differenzi è riflesse nantu à i prublemi globale di u mondu - cum'è a guerra. Ùn hè bisognu à nimu chì u slogan di u festival citatinu si leghje: "U ghjovanu untu contra l'imperialismu, per a pace mundiale, solidarità è trasfurmazioni soziale". U ghjornu hè una reazione à a crueltatia, a guerra destruziva, à i numerosi prublemi di a generazione ghjovira.

I ghjovani sò una grossa è assai impurtante di a società. Hè per ella di custruisce un novu mondu, solu per ella - u futuru. Cusì, in particulare u 10 di Novembre, u ghjovanu Juventude, hè impurtante micca di scurdà di eterni valori eterni com'è di buntà, l'armunia, u desideriu di a pace è di u sviluppu per u megliu, chì ci permettenu a essiri persone.