Festa Giuda di Purim

Ogni nazione hà ghjorni speziale, a storia di chì volta in u passatu distante. A festa giuda di Purim ùn hè micca esvenzione. I partiti di festa di l'oghje sò stati attaccati à l'avvenimenti sanguinanti di u passatu, quandu u ghjeluu di a nazione avia u drittu di esse.

Una storia breve di a festa di u Purim

A forza è a ricchezza sò i dui cuncetti principali chì si mentunu à questu ghjornu in a basa di u regnu di i grandi di stu mondu. A più di 2,000 anni fa, Persia era un imperu grandi, grazi a guerri predanti di u Re Assu. A ghjente hà trimulizzatu davanti ad ellu è u venerà, perchè tutti l'abitanti di u rè anu cruelmente esercitu.

Duranti u regnu di Crus, i Ghjudei anu ricivutu u drittu legali di restaurà u so Tempiu, distruttu da u Babylonian king Nebuchadnezzar. Anu dopu, u rè hà preferitu per vede a capitale di u statu di Susa. Ellu cambiò l'attitudine in a nazione judae, cum'è a tistimula di a liggi chì publicheghja, chì pruibisce u ritornu di a ghjente à a so patria storica. Tali capitu positiu, cum'è a tolleranza religiosa, ùn permettenu micca vetu u travagliu in u Tempiu. Questu hè successu quandu u tronu passò à Aurasu, chì avia in e so mòglie a neighde di Nabucu à Barnabas Vashti.

U libru di Bibbia di Esther ci conta di Ghjuda Mordecai, chì fede sirviziu u rè è u so primu Esther, chì era giudeu è hà pigliatu u postu di Vashti (Vashti), chì perde u so titulu. Mordecai rifiutau di ubbidì u decrettu di u re di rigalu à l'uffiziu ufficiali di Persia Aman, chì, cun ue, cun l'aiutu di intriga tribunale, decide di distruverà tuttu u populu di i ghjusti cose porchi in una data sanguinosa. Esther palesa a trama, è Haman hè statu esercitu. U so postu si andò per Mordecai, chì anu vistu a so fideltà à Achashverosh. Hà ricivutu u dirittu di prutezzione per i Ghjudei. Cusì u 13 ghjornu di u mese di Adar in u calendariu isulanu fù l'ultimu ghjornu di vita per decure di milla di nimici di i Ghjudei. Mordecai è Ester decisu quantu per celebrà a festa di Purim è hà nominatu à 14 Adar per u paisanu è 15 Adar à Susa. Nta l'annu bisognu, Purim hè cilibratu in un mesi supplementu. U più altu ufficiale di u statu in u mumentu difficili per Israele era micca solu un servitore di u re, ma ancu un servitore di u so populu.

Cumu si celebrenu a festa di Purim?

Sicondu i ordini di Mordecai è Ester? I Ghjudei anu da celebrà a festa cù festa è pentu, senza scurdà micca di i poviri. U statutu di stu ghjornu speciali per i persone permette à travaglià. U libru di Esther hè a relice principale di a festa, postu chì senza leghjite i scrolli di notte di notte per a matina in u Tempiu ùn pò micca fà. U nomu di Haman da annu à annu hè accumpagnatu da indignazione altavana. In u corsu ùn hè micca stomped sola cù i pedi, ma ancu parechji ughjetti in a forma di piccati è trinchetto.

In i famigghi judei hè abbitatu di cocilu ogni tipu di dolci e scambià. I cookies tradiziunale anu una forma triangulare, hè chinu d 'un rillu in a forma di papaveri o marmellata. A causa di a so apparizione, hà u nome "hamentation", chì in traduzzione significa "e orli di Haman" o "Haman's pocket". Fate trà e persone, a tradizione di dà un altru è di i poviri ghjorni di vacanze belli cù bè cù l'alimentu hè stata aduttata.

Purim ùn si faci senza un carnaval cù costumi interessanti è disguise. I Ghjudei celebranu l'alimenti in tuttu u mondu. L'articuli sò preparati per i presentazioni, a trama di u quale sempre corresponde à u libru d'Esther. A data, questu hè un dramatic seria, chì attrae un gran numaru di spectatturi, chì sò cuntenti di osservà u ghjocu di l'attori in l'accumpagnamentu musicale. I Ghjudei cresu bè chì u libru d'Ester è scrittu per l'età è chì nisun avvenimentu in u mondu pò esse riduce u significatu di a festa.