Arteritis Temporal

L'arteritis di a cella temporaire o gigante hè una malatia inflamativa crònica in quale l'arteriali mediani è grossi sò influenti. À livellu di u funziunamentu di u sistema di l'arterii carotidi, spiciarmenti l'epichi è l'ocular, à volta di e vertebrali, è in casi rariori - l'arterii di i membri superiori.

Cause di l'arteritis timida

E cose exacte di l'iniziu di a malatia sò micca cunnisciutu à data. Hè suggeriu chì l'arteritis timida pò esse riméssa da una ferita virali o infezzjoni bacteriana. Inoltre, u sviluppu di a malatia hè influinzatu da a predisposición genetica, di e cundizzioni ambientali sfavorevoli è di fatturi d'età.

In u risultatu di u prucessu infjammatori, i muri di l'arterie diventanu edematous, i so lumen estremessi è, in cunseguenza, u passaghju di u sangue è u trasportu d'ossigenu sò divinamente difficili. In i casu siveru, per u reduzzione di l'arteriu, i deformazioni vascular, a so dilatazione, è l'impadronze di u bastimentu è l'iniziu di trombosi, ponu esse un accidenti vascular cerebral o pèrdita di a visione.

I sintomi di l'arteritis timida

Pigliate chì a maladizioni si manifesta. Di solitu, i pazjenti sentenu:

Trattamentu di l'arteritis timida

Sta malatìa, generalmente, hè trattava cù terapia hormone. U trattamentu hè assai longu, u cursu di piglià droghe particulari (corticosteroidii) pò durà finu à parechji anni.

A intervenzione cirurgica cù l'arteritis temporale hè recruvduta solu à i cumplicabbili chì sò in modu periculatu per a vita è a salute di u paci: l'obstruccione di i navi, chì porta à cecità, un amelette d' infezzione , un aneurismu.

L'agenti preventivi specifichi chì ponu impidiscia u sviluppu di a malatia ùn sò micca, ma cù un stiltu di stil di salute, u risicu hè ridduitu pocu.

Ci ponu esse nutatu chì l'arteritis timida hè una malatìa periculosa chì pò esse rimettite per cunsiquenzi grave, ma hè curabile. U trattamentu cuminciatu hè principiatu, u più favoreve i previsioni. Per quessa, si i svinenti si ponu indicà l'arteritis, avete da cunsiderà immediatamente un duttore, è micca un medicatu.