U più altu massimu di l'Himalaia

L'Himalaia sò u sistema di a muntana più alti di u nostru pianeta, chì si stende in l'Àsia Centrale è A Asia Meridionale è hè nantu à u territoriu di i stati cum'è Chine, l'India, Bhutan, Pakistan è Nepal. Nta sta catena di muntagna, ci sò 109 pichi, a so altuera alcuni mediu di più di 7 mila metri sopra u nivellu di u mari. In ogni casu, unu di elli supreteghja tutti. Cusì, parleremu di u piccu più altu di u sistema di muntagna di l'Himalaia.

Ciò chì hè, u piccu più altu di l'Himalaia?

U piccu più altu di l'Himalaia hè u Monti Jomolungma, o u Monti Everest. Si sviluppeghja in a parti nordica di a cresta di Mahalangur-Khimal, a catena più alta di a muntagna di u nostru pianeta, chì pò esse assolutu dopu à arrivà in Cina . A so altuera alcuni 8848 m.

Jomolungma hè u nomu di a muntagna in Tibetana, chì significa "a mamma divina di a Terra". In u Nepalese, u viertu sona cum'è Sagarmatha, chì traduce "Mamma di i Diu". Everest, fù chjamatu George Everest, un scientist-researcher britannicu chì hà guidatu u serviziu geodeticu in territori vicinu.

A forma di u piccu più altu di l'Himalayas di Jomolungma hè una piràmide triangulari, in u quali a piccula miridiunali hè più forte. Per quessa, a parte di a muntagna ùn hè sparta sopra a neve.

A cunquista di u più altu massimu di l'Himalaia

Chomolungma inserrabile hà longu attraversu l'attinzioni di alpiniste di a Terra. In ogni modu, sfurtunatamenti, per unanimità di e cundizioni, a mortalità hè sempre altu di quì - relazioni ufficiale di morte in a muntagna eranu più di 200. À u stessu tempu, quasi 3000 persone asceteghianu successivamente è si cullava da u Mont-Everest. U primu ascensione à u summit occorre in u 1953 u Tenzing Norgay u neocalianu novu Edmund Hillary cun l'aiutu di l'apparecchi d'ossigenu.

Ora l'ascent à Everest hè realizatu da organizazione specializati in gruppi cummirciali.