Chjesa di San Luca


A Chiesa di San Luca hè una famosa edizzione di Kotor , una di e chjese più antichi ùn solu di a cità, ma di tutte Montenegro . Inoltre, a custruione di a chjesa era l'unicu chì ùn avia micca sappiutu durante u terrimotu di 1979, perchè à queste oghje u bastimentu hè stata prutibbilmente intattu.

Ci hè un templeu nantu à a quadra di Grets, in u centru stòricu di Kotor, a poca cammisa di l'altri viaghji famosi. Hè cresce chì, se casu nantu à sta chiesa, u matrimoniu serà longu è felice, è se christian u zitellu quì, u zitellu criscinu sanu. È per a sia di questi riti ùn sò micca solu i residenti di e diverse parti di u Montenegro, ma ancu i straneri.

Un pocu di storia

U temple era custruitu in u 1195 nantu à i soldi di Mauro Katsafrangi è in u so prugettu. In origine, u tempiu era Catòlicu. In ogni casu, dopu a guerra trà a Republica di Venise in 1657, sottu u protettoratu chì era a Serbia è parte di u Montenegro, è l'Imperu ottumanu, parechji refuggetti ortudoxi apparevanu in Kotor. Siccome ùn era micca una cresia ortodoxa in a cità, i refugei sò stati permessi di fà i riti in a chiesa di San Luca. Hè da quì chì u secondu altare hè struitu quì, è per centu cinquante anni, i servizii si sò rializati per i riti Catolichi è Ortodoxi.

Oghje a ghjesgia hè Ortodoxa, ma manteneà l'altari, l'Ortodoxu è a Cattolica. E chiese di funziunamentu, in quale ci sò 2 altari, ci sò ancu quì in u mondu.

L'architettura di u tempiu è i so santu

Esternamente un templu d'una sola spiaggia voli modestu. Hè statu custruitu in un stilu romànicu-bizantinu. Da l'internu, a chjesa pareva più riccu di l'esterniu, ma, sfurtunatamenti, à questu ghjornu, i cristiani ùn sò micca cunservatu; solu nantu à a wall meridionale pudete vedere parechji fragmenti di l'imaghjini di u primu settore di u seculu XVII, fatta da i pittori di icona italiana è Creta.

U pianu in a chjesa hè fatta da tombole - u funerale di i parrocchiale di i so muraghjanu in u tempu di l'esistenza di u tempiu, finu à u 1930. L'altare in u tempiu hè dipinta da u famusu pittore Dmitry Daskal, u fundatori di l'Escola di Pittura Rafailovic.

In a capella vicinu, pudete vedere i freschi di u principiu di u XVIIIu seculu, cum'è una iconostasi unica cù l'imagine di Ghjesù Cristu com'è u Re di Terra. E li relii principali di a chiesa di San Luca sò l'icògliu di Santa Barbara, i particelli di e reliie di Luke l'evangelizianu stessu, è ancu di i martri d'Orestes, Mardarius, Avksentii.

Cumu è quandu puderaghju vede a chjesa?

Duranti a staghjunalità turistica, a chjesa hè aperta per visita ogni ghjornu. In tempu di staghjoni hè solu apartu in vacanze religiosu, è ancu per i rituali (christening, weddings).

Pudete marchjà à u tèmpiu da altri posti d'interessu in Kotor , per esempiu, da a Chiesa di u Spiritu Santu, ùn hè solu bisognu à fà 55 m (passà a strada) è da u Cat Museum - 100 m.