Concussion - sintomi in i zitelli

Perchè cum'è chì i genitori ùn pruteggianu micca i so ziteddi, sfurtunatamenti, ùn sò micca sempre urdinati di prutezzione di i nostri picciotti azzizzati trà i catinelli è i feriti. A capanna si purga a maiò in questi situazioni.

Se tentate preveere situazione chì u zitellu pudete piglià una cuncussionazione, a seguita sta lista vi pare cusì:

  1. In 4-5 mesi, i zitelli addiventanu più attivu, puderanu roll à l'arice di u tavulu (sufettu, lettu) è falà.
  2. I paisani u ghjucu u zitellu, è ellu, volendu, pò "mosca" à u suffittu finu à u lume, chjappà stu modu.
  3. I parechji ùn puderanu chjappà u zitellu annu da ellu tornanu da u "volu".
  4. Quandu l'adulti scopre u zitellu in i so braccia, ponu accidinà ghjustu u so capu cù i cantieri d'altru, una porta, è cusì.
  5. U zitellinu chì cresce, più frequente hè in u prucessu di truvà l'induva sciddà è induve ombra. A risurtatu di risicu di cascà nantu à una sedia, sufettu, etc.

Consecuenzi di cuncussioni in i zitelli

Cumpusioni in un zitellu è un ziteddu d'un annu hè abbastanza cumuni. Per quessa, i genitori deve esse attenti per ùn esse caghjodi. Dopu tuttu, l'effetti di cuncussioni in i zitelli palesanu in u futuru, cumpurennu significativamente a so vita. In fatti, se avete ricevutu un cuncussionore almenu una volta in a vostra vita, vi ricumandemu à ricurdà nantu à sè stessu dopu à deci à deci anni. Tali persone si troppu irritabili è vulnerevuli. U zitellu dopu una preghjudiziu pò esse chjappu più spessu di l'usu. Una cundizione depressiva pò essa dinò in u futuru. Tali persone ùn si ponnu micca tastà è friddi, sò difficiuli di cuncentrazione, spessu pò esse disturbati da l'insomnisi, chì soffrenu di a claustrofobia.

Cuncusione in i zitelli: sintomi

Sì u zitellu culpisce a so testa, è poi viaghji, sudatu, debule, nausea è vòmitu, l'oblit, o a pèrdua di memoria, a perdita di a cuscenza, a face pale, à volte un sensu di perdulità in u spaziu, u zitellu hè chjaramente marcatu da una concentrazione rotte d'occhi, U zitellu hà una cunuscenza!

Primi aiutu in casu di cunuscenza

Se u zitellu hè cusciutu, fate ellu nantu à a chjappelle è cogliu u calore. Fate una manta sottu u zitellu chì ùn vi manca u passe friddu.

Se u zitellu, dopu à sbattinu u so testa, fretu, pusau nantu à u so nomu. Verificate chì u zitellu ùn sia nantu à a so banda.

Fate quantu tempu u zitellu hè incunenti. Allora u duttore devi dumannarla. Sapemu chì a temperatura di u corpu cù una cunuscenza di u core persenta u normale.

Cuncusione in i zitelli: trattamentu

Prima di tuttu, avemu bisognu à furnisce u zitellu cù u riposu è a pace. Qualchese cosa annoys ellu, cumpresu a littura, vighjà i cartoni sò deve esse evitati.

A famiglia di regnà a pace è a tranquillità. U zitellu ùn deve esse suscitatu à stress, ùn ghjurà à u zitellu, è ancu più cusì à assaltà.

U trattamentu dura una media di dui à trè simane. Cuncussione lumetta in i zitelli hè trattu più veloce. In ogni casu, in i casu severu, ponu parechje cumplicazioni recurrenti à ogni età. Cumplicazioni pò manifestà cum'è a prissioni intracraniale crescita.

Cumu prutezzione di u zitellu da cuncussione?

Puderete riferite à l'esperienza di i Stati Uniti chì passanu assai di tempu fate questi ligati à a salute di i zitelli:

  1. A lege permette à i zitelli di passà senza un cascu nantu à una bicyclette, snowboard, snowmobile e skate. Per viola, i genitori sò fine.
  2. In parechji stati, i zitelli sò pruibbuti di camminà in darbu finu à l'età di 12 anni, perchè ùn ponu micca esse responsabbili di i so azzioni.
  3. Ùn maià lasciate un zitillùcciu, ancu un zuccherinu, unattended nantu à e tàvule, fate sempre cun una mano.
  4. Pruvate per esse attenti è anticipà l'azzioni di u vostru picciutteddu, per esse ancu a pussibilità di a so cascata è i feriti.