Culore straneru in u viaghju

L'apparizione di un corpu straneru in l'atururizzale hè un fenomenu cumuni in u zitellu, in particulare in i zitelli d'1 à 3 anni. Neposedy attivamente apreghjunghje u mondu, ancu pruduzzione di e circundante (muniti, batti, pizzudiani, cunte, pinnate, petite ghjucate) à u gustu. L'intrata d'oggetti in u viaghju, quandu, cù una inhalazione in inespizie in caccia, sò zitelli inghjuliati, fugliate, hè chjamatu aspirazione. Inoltre, i zitelli spessu choccu mentre di manghjà, perchè ùn anu micca amparatu à fàglie in perfetta. Cunsicchi straneri di l'attitudi respiratorii supirenu l'accessu di l'ossigenu à i pulmoni. Questu hè spusatu di suffocazione, pèrdita di a cuscenza è, in fine, fatale. A presenza longu di un corpu straneru in i pulmoni pò causà a so inflamazioni. Per quessa, i genitori necessanu sapè cumu aiutà u zitellu in questi situazzioni.

I sintomi di aspirazioni di un corpu straneru

I picciotti ùn ponu micca infurmatu l'incidentu, per quessa impurtante di ricunnosce u prublema in tempu è per aiutà. L'aspirazioni manifestu in l'apparizione di una testa forti. A faccia di u zitellu pudarà torna biancu è torna blu. A respirazione sarzia è difesa, a dispensia si trova. Sì l'uggettu hà intruduttu in a trachea, quandu chianci è ghjunghje sente u so sonu squelching. U zitellu pò esse lacuzzatu di l'incomutioni à l'ingiunari è u dulore in l'arechju. Ma u pezzu completu di a via aèria, u zitellu ùn pò micca armeera l'aria, ci hè asfíxia è a perdita di a cuscenza.

A cura d'aspirazione urientale

Per impidiscia a morte, truverà immediatamente una ambulanza è pruvate à scumpressà e passa.

Quannu aspirazioni in i zitelli sottu 1 annu:

  1. U zitellu hè pusatu nantu à u so antenatu nantu à a ghjustu è dapoi 5 pate di u pappaghju trà l'omopuli.
  2. In l'absenza di u risultatu, u zitillone hè pusatu nantu à i so ghjinochji nantu à u spinu, righjunghjendu u so capu avanti, è pruduce 5 chjovi cù dui ditti in a parti più sana di u torau.

Patati nantu à e spalle è tremorsi longu à u pettu di l'altru si deve furmagliu prima di cascà da un corpu straneru o l'arrivu di una ambulanza.

Quandu aspirazioni in i zitelli più vechji di 1 annu:

  1. U zitellu hè messu in una sedia cù a so testa, è appiicata 5 patati di u palme entre l'omopuli.
  2. Se u corpu straneru ùn hè micca prisentatu in a cavità orali, l'adultu si diventa dopu à u zitellu è u so culore à a cintina. Cliccannu nant'à u ventu, l'adulte pruduce 5 scimmi da u fondu.

Prima di l'apparizione di un corpu straneru in a cavità orali, o l'arrivata di una brigata d'ambulanza in a so back and a spressione à u liceu, deve esse chjamatu.

Se u successu ùn hè micca assolutu è u zitellu suffocate, hè necessariu d'apre e vanguardia, chì devenza a testa di u zitellu. A respirazione artificiale hè realizatu finu à l'emergenza di un equipu d'ambulanza.