Profeta Ilya in Cristianu

Profeta Ilya hè cunnisciutu di u Cristianu. Ùn ci hè nisuna infurmazione nantu à a so vita. L'unicu ciò chì hè assulutamente sicondu hè chì era dedicatu indefinitamenti à a fede cristiana è cunnosciiu u Re di Ghjudeu Accadanu in idolatrie - a fede in u Diu paganu Baal, à quali si facìanu sacrifici.

Quale hè u prufeta Elija in Cristianu?

Malgradu à l'exhortazione di Elijah, u rè era fidu à l'idolu, perchè ellu era punitu da Diu per una sece anni di sitturezza in u paese duv'ellu hà rignatu. In questa situazione, solu a orazione di Ilya, dirigita à u Signore, salvà u populu d'Israele da a seca più severa, è u Regnu Acabiu hè rimessu rinfurzatu à adurà l'ídolo pagan. In onore di sta maravigliosa salvezza, a festa ortugno di Elijah u prufeta era stabilitu.

Ilya stessu mostrà miraculi à u pòpulu è i piccatori puniti, chì purtanu boccatori, tronu è lampanti à i so campi. Ma hà pigliatu cura di i guardianu di a fede cristiana, saturatu i so assignimenti cù l'umidità benedette. Hè per quessa chì in a gente chì pareva un omu sternu severu, viaghjà in un carru ardenti è commandante u tronu è i lampi. Un professu Ilya duru hè statu ritrattu è icona à pittori, è u so icona cun a so acquistata un significatu spéciale in l'affari di l'omi. Hà succorsu à cumpienisce i casali, in particulare durante u piriudu di u travagliu agriculu, avianu un effettu sulforatu in l'alte ferati è protetti contra i malatii. È era à Ilya u prufeta chì i campagnari pusenduvanu cun una preghiera per a chjesa. In seguitu dopu u santu u tronu Ilya, u profeta diventò u patronu di u celu di e truppe di l'aeròpili.

A quistione di quanti ghjorni per celebrà u ghjornu chì u prufeta Eliasi hà fattu una maravillosa preghjetu per a sforza di a chiavi era risolvutu bè semplice. Saint Perun hè statu sustituutu da u diu paganu, u patronu di u focu, u tronu, u lampu è di a chjesa, chì a so dedicazioni cariu di u 2 d'aostu, quandu, secondu a credenzii populari, l'acqua acquistenu proprietà mediali, lavurisce e maledizioni, uvientu malu è malatìa, è l'acqua in bassine aperti hè pruibitu.