Facilitation in pedagogia è psiculugia - principes è reguli

Strumenti d'influenza effettui è assistenza sò nicissati in i sfarenti filieri di a sucetà: à u livellu di l'statu, l'imprese è un individuu individuu. A facilitation hè a strumentu chì aiuta per trattà cù e diverse mette è cumerci, per esce da a crisa è mandate una persona o un gruppu di pirsuni à qualità cambiamenti novi.

Facilitation - chì hè?

U fenomenu di facilitation cobre a sfera di influenza cum'è dinamica di gruppu è persunale. A facilitation é una tecnulugia non-direzionale di direzzione è assistenza chì utilizeghja in u so arsenale effettivi e formule strategichi siculogichi è strategichi chì aiutanu à una persona o un cullettivu per truvà a megliusazione per ottene risultati per l'aiutu di mette.

U facilitadoru hè quale?

A persunità di u facilitadoru hè in questu un strumentu influenze di influenza. U facilitadoru hè un furmuru entrenatu in furmazione tecnulugia cumunicazione è guidanu u prucessu di facilitation. L'Associazione Internaziunale di facilitadores hè stata data in u 1989 è cumprendi ≈ 1.300 persona di 63 paesi - tutti questi sò espertezzi à u livellu più altu, facilitate a negoziazione è a cooperazione in varii campi. Tony Mann hè un espirigente avanzu in facilitation, assigna a pirsunalità di u facilitadoru cù e seguenti capacità:

Cumu facilitation diferenze di a moderazione?

Ci sò parechje opinioni differente nantu à i prucessi di facilitation è moderation. Certi esperti chì dichjaremu chì a facilitation è a moderazione - l'esencia hè u stessu prucessu, spicificendu chì a moderazione hè una parolla d'urìggina tedesca, discrivinu a stessa funzioni cum facilitazione. L'altri espertorii di facilitation vanu questi prucessi cum'è simili, cumprendi tutti l'altri, ma cù diffirenzii:

  1. A moderazione (per restrire, fretu) hè una tecnulugia più ripresa: l'urganizazione si mette in un formatu clarificatu di cunvegazioni, senza a pussibilità di distraisce à un altru tema.
  2. A facilitazione hè una tecnulugia flexibule chì utilizeghja a riabilitazione cum'è una di l'utili. In u prucessu, parechji strumenti auxiliarii sò usati per a visualizazione (visualizazione): diseggiani di Lego, collagni, disegni. I partitanti sò liberi di sceglie i tematichi è si pò spiegà è interagranu cù diversi temi in altri gruppi.
  3. A moderazione pò esse appiicata com'è tecnulugia in u formatu di a riunione: "discussione di u prublemu", una riunione cù a testa.
  4. A facilitation hè adattatu per a risolviri di situazione di cunflittu, adopranu novi solu suluzione integrata, mentre chì intruduce tecnulugia novi.

A facilitation sociale è l'inhibition

Dui fenomeni suciale opposti, facilitation e inhibition, pò esse osservatu simultaneamente in un gruppu di persone chì si trovanu in a stessa situazione è e cose di cunnessione idèntica. Inhibizione implica u deterioramentu di l'attività di una persona chì hè stata sottu a tutela di i pirsuni fora, in cuntrastu à a facilitation, quandu a prisenza di i citatini pruvucassi una sizzioni d'attivazione trà i membri di u gruppu inturniatu in un kind of business. Perchè o questu o questu effettu nascita, D. Myers (un psicologu americanu) hà revelatu diversi razze:

  1. L'Umore - causa male l'effettu di l' inzuccheria , u megliu forze facilitation.
  2. Temi di valutazione - a presenza di straneri, o quelli chì l 'opinioni ùn hè micca indiferente pò aghjunà l'excitazione è l'attività di certi participanti, ma ancu pruvucarà l'inzitazioni di a pruduzzioni in altri.
  3. I rapprisentanti di l'altru sessu in l'audienza - i donne è l'omi pò principià aduprà errori in cumpitivi cumplicati se ci sò osservatori di u sessu oppostu in l'audienza. In u fenomenu di facilitation, i prucessi di l'attivazione si migliurà contru à contru.

A facilitation sociale è la laziness

L'effettu di a facilità in l'attività di l'incrementu colettu, se una parte di l'aiuta di ogni participante hè ricunnisciuta è evaluata in a causa cumuni. La laziness sociale hè un fenomenu studiatu prima da u prufissori in u campu di l'agroengineering M. Ringelman. U scientistu cunnucìu na quantità di esperimenti nantu à u pull-of-war è a piscià pesi pesche - arrivò à a cunclusione: questu più un gruppu di pirsuni, u menu sforzu hè esercitu da ogni membru di u gruppu. Ci hè una rilazione è una diminuzione di rispunsevule è motivazione - l'effettu di la mandibula.

Tipi di facilitation

A facilitation com'è u metu di aiutà hè dumanda in parechni esferii di l'attività umana è si suddividi in spezie:

  1. A facilitation sociale hè l'osservazione è l'estudo di l'attività di u populu in a presenza di observatori esterni.
  2. A facilitazione psicologica hè una tecnulugia chì emerge da quelli spazii comu K. Rogers psicoterapia centru cummerciale è psiculugia pusitiva. A facilitation in psicologija hè un prucessu transformatore, in quale a rilazioni trà l'omu è u mondu hè di primuritate primariu. Hà capacità di facilitation in u travagliu di un psicologu aiuta per determinar quandu si cumincià u prucessu di cambiamentu per l'individuu, per favurizà u sviluppu è cambia a vista di u cliente di u mondu per più utili.
  3. Ecofasciliation hè l'interaczione è a cumunicazione di una persona cù l'ambienti.
  4. A facilitation per l'u sportiu - supportu per i gruppi o atleti individuali per migliurà a so efficacezza.
  5. Facilitazione pedagogica - a divulgazione di l'abilità di u zitellu.

Regoli di facilitation

A facilitation in u travagliu cullettivu è persone implica l'usu di principii chì sò basati nantu à i scopi è l'aiutu. Reguli ginirali di u facilitadoru:

Tecnulugia di facilitation

I strumenti di facilitation sò numerosi è a so applicazione deveni da a dimensione di u gruppu è a cumpusizioni di i participanti. Tecniche fundamentali di facilitation:

  1. "A ricerca futura" - u benefiziu di u metudu hè chì aiuta per cumpagnie l'asseccu sanu à u travagliu à l'assicuranza ordinali. Hè stato in u formatu di una cunferenza corpusive.
  2. "Ghjè oltre / U travagliu" - a tecnica prupone un avantaghju rapidu di a cumpagnia, u sviluppu di l'innovazioni, a cultura. Assumi - un dialogu apertu di i ghjuridori è i travagliati nantu à i scopi è l'aiutu. Implighjendu e prudeu megliu in pratica
  3. "Brainstorming" - hè una cullezzione di l'idee senza sorte in "male" è "boni". L'urdinamentu hè di truvà solu "fresca", micca standard, ma solu efficace.
  4. "A polarisazione di l'opinione" hè un metudu chì aiuta per stabilisce una prontamente pessimista è ottimista di una situazione. U facilitador divice i participanti à "optimisti" è "pessimisti". "Optimists" scrive ciò chì a cumpagnia ricevi da l'intruduzioni di una tecnulugia nova, "pessimisti" predichendu e pèrdite previsti.
  5. "Spazi Open" - permette un corpu di tempu (1.5 - 2 ore) per cullà tutte l'idee è l'opinioni. I patroni sò dumandatu assai dumande nantu à i temi. Una grandissima tecnulugia hè u sensu di participazione di ogni impiigatu in i prucessi chì si sò in a cumpagnia.

Facilitation in Pedagogia

U effettu di a facilità suciale hè chjaramente manifestazione in i sughjetti educativi. U maestru-facilitador, cum'è a persona risponde à tutti i duminii muderni è a dumanda di furmazione - perchè K.K Rogers hà cunsideratu. U fenomenu di facilitation in l'attività di u maestru hè spressu in i punti di seguente:

Facilitation in business

U fenomenu di a facilità suciale hè attivamente utilizatu per i facilitadori in a mantenimentu di riunioni, conferenze, rottable in cumpagnie è d'imprese. A facilitazione in l'affari hà aspettu pusitivu:

Facilitation in sport

U principiu di facilità in i psiculugia di sport hè basatu annantu à situazione chì l'atleti o squadra hè sottu a tutela di un gran numaru di pirsuni. L'obbiettivu di u traspurtadore hè di rinfurzà è sustene tutte i cambiunei pusitivi chì anu da guidà l'atleti à i megliu indicatori è riduce u risicu di l'inhibition. A facilitation in sport hè diretta à:

Facilitation - literature

A facilitazione hè una tecnulugia in u duminiu in u mondu mudernu chì cuntene uttene utili per i psiculoghi, i educatori è i gestiti di l'impresa. Letteratura in facilitation:

  1. "Rispunsabilità interpersonal in a facilitazione di l'insignamentu" K.R. Rogers. Quale hè u facilitadoru in pedagogia - una monografu, utile per leghje per i maestri.
  2. "Convertennu Dialogu" Fl. Funch . I tecniche simplici, ma efficau per a trasfurmazioni persunale.
  3. " Moduli di procesatu generale" Fl. Funch . U libru descrieranu i metudi chì aiutavendu à u prucessu di i cambiamenti da u cliente.
  4. "Cumu mè di l'oru, travagliatu cù gruppi". Facilitation in a practica "T. Kaiser . I metudi di rinfriscati in a guidanza aiuta l'aiutu di l'affari tutte di u gruppu à un novu livellu efficace.
  5. "Psiculugia socia" D. Myers . Trattatu scientificu, in una forma accessibile, spieghenze i fenomeni e fenomeni suciali: facilitation, inhibition and sloth.