Hanukkah Vacanze

Invernu per parechji hè assuciatu cù ferii ghjorni. E se pi i cristiani Ortodoxi, questu hè u Vespiri di Natale , Natale è U Bautismu , à quì pè i Ghjudei hè ancu u festival di Hanukkah. Qualchidunu crede chì questu hè u New Year sicondu u calendariu isulanu. Questu hè un cuncorrezzione assoluta, anche qualchì attributi esterni sò simili, ma questu hè un vacanze completamente diferent. Ciò chì significa Hanukkah?

Ghjudeu ghjenuvesa Hanukkah

Fighemu, per suprattuttu, cù a storia di a festa di Jannucci. A festa di candele - chanukah - hè dedicata à u miraculu chì succideva in a cunsacratge di u Sicunna Tempiu Jueu (circa 164 aC) dopu a vittoria annantu à e truppe di u Re Antioco. L'oliu, chì era fatta à accuncià a menora (lampu tempurali), era sdicatu da i invasori. Aviu truvatu solu un velluellu di petra pura, ma durà solu per un ghjornu. È pigghianu ottu ghjorni per fà un novu oliu. Ma, però, hè decisu di chjardu u lampu è - oh, un miraculu! - Cumpigliò tutti i ode ghjorni, è u Templou hà tornu serviziu. Allora i sage hà dicisu chì da quì in avanti, è da u 25 di u mese di Kislev pè ottu ghjorni, i lamparani chjaranu in i tempii, a preghiera di ricordu (Galel) deve esse leghjite, è per a ghjente chì queste ghjornu serà ghjornu di divertimentu. A festa era chjamata "Hanukkah", chì significa santificazione o apertura solenni. Ci hè una quistione naturale, ma quandu u ghjornu di Jukkaşu principia in a cronulogica vera? Questa festa ùn hà micca data fissa. Per esempiu, in u 2015 Hanukkah principia u 6 di dicembre è durà, rispettivament, à 14. In 2016, Hanukkah cria u 25 di dicembre (di u 17 à 25), è in 2017 un festival luminoso di Hanukkah se celebrarà da u 5 dicembre à u 13 di dicembre.

Tradizzioni di a Hanukkah Holiday

Fighjulate principià cù u sole. Prima di tutte e case, i Casoli sò alligati Chanukiah o Hanukkah Menorah - una lampeta speziale, custituita da ottu cunti, chì poveranu l'oliu d'oliu (o qualsiasi altru, chì quandu cale cù un brillo constante senza sout). Pudete utilizà candele. U rituali di incitanti chanukiah hè assai osservatu strettu. Hè stallatu in un locu visu (micca menu di 24 cm è micca più di 80 cm da u pianoforte) in una casa duv'elli viranu permanentemente è in una stanza induve manghjanu. Per illuminazione, una schjarita di cera di chjave hè stata utilizata - shamash. Cumince à chjude a lamp after sunset (some sources indican chì after the rise of the first star), mentri dicenu e benedizzioni. S'ellu ùn era micca in questa ora chì u chanukiah ùn pò esse illuminatu, pò esse tistatu finu à chì tutti i membri di a famiglia sono, ancu pronunziati benedizioni. Sì a famiglia hè digià sula, Chanukiah hè affinchatu, micca benedettu. Hè bisognu di crepà almenu una meza ora dopu l'apparizione di l'astri. U primu ghjornu, una candela hè lumicita (in solitu à u dirittu), u ghjornu dopu dui candele sò lumi (in prima una nova candela à a manca di l'aieri, è dopu l'aiutu) è cusì tutti i ghjorni, sumendu una candela, avè da l'uce à a diritta finu à L'ottu ghjornu, tutte e sei candele ùn brusgiarà. Solu un omu creminu Hanukkah è solu chjamatu. Ùn hè impussibili accuncià un focu di Hanukkah da altru, à u lume di un focu di fu Manducatu! À questu tempu, nuddu si prumessa in ogni cummerciale, tutte e focu annantu à u misteru di sparà u focu. Questu mandatu per fighjà u focu di Jannucci hè osservatu assai strettu. Eppuru, i lampi festivi sò sempri stimulati in sinagoghe (sò installati vicinu à a wall meridionale).

Durante a Hanukkah - una festa divertida è alegrali - feste abbastanza cù prudutti tradiziunali sò tenuti. Sò accumpagnati da hime chi festeghjanu sta festa. In i ghjorni di Hanukkah pò travaglià, ma micca quandu u lampu hè nantu. Una altra tradizione di Hanukkah hè di dà i zitelli (invevà di l'età) soldi è rigali. Di soldi si puderanu gastru tuttu, ma necessariu un parte da duverà esse da carità.