Storia di u festa in u 8 di marzu

L'annu l'annu Internaziunale di a Famiglia di a Ghjustu s'hè fattu 100 anni. In u Cumunista Internaziunale di Donna Sozialist, realizatu in Copenaghen l'Agostu di u 1910, à u suggerimentu di Clara Zetkin, hè statu dicidutu di determinà un ghjornu speciali in l'annu dedicatu à a lotta di e donne per i so diritti. L'annu dopu, u 19 di marzu, i manifestazioni masi sò stati in Germania, Austria, Danimarca è Suisse, in quale participà più di un milionu di persone. Cusì hà cuminciatu a storia di u 8 di marzu, urigginarii "U Dia di a donna internazionale in a lotta per a ugualità ecunomica, socia è pulitica".

Storia di a festa 8 marzu: a versione ufficiale

In u 1912, manifestazioni massi à a difesa di i diritti di e donne èranu fattu u 12 di maiu, in u 1913 - in i ghjorni di marzu. È solu da u 1914 a data di u 8 di marghianu hè statu stata finita, assai probabili di a raghjoni chì era u domicile. In u stessu annu, u ghjornu di a lotta per i diritti di a donna fù cilibratu prima in Russia tsaristia in quellu tempu. Quandu l'espanzioni di a Primu Guerra Munita, a lotta per a cessation d'ostilità hè aghjuntu à i rettitivi di e mai più liberi civili di e donne. A storia di u vacanze annantu à u 8 di marzu hè stata annunitata à l'eventu di u 08.03.1910, quandu i manifestazioni di e donne in a fabbricazioni di robba è scarpa sò stati in New York per esse u primu tempu, esigiantie salari più altu, cundizioni di travagliu di u travagliu di più tardi.

Dopu avè u puteru, i bolleviques russi ricunniscìanu u 8 di marzu cum'è a data ufficiale. Ùn ci hè parlata di primavera, fiori è feminità: l'énfasi era solu nantu à a lotta di classi è a participazione di e donne in l'idea di a custruzzione sucialista. Cusì hà iniziatu una nova volta in a storia di u ghjornu di u 8 di marzu - ora questa festa hà spargugliatu in i paesi di u campu sucialista, è in l'Europa occidentale hà sappiutu da salvezza. Un passu impurtante in a storia di a festa l'8 di marzu hè u 1965, quandu era statu dichjaratu un ghjornu off in a URSS.

A festa di u 8 marzu di u ghjornu

In u 1977, l'ONU adopriu solu n ° 32/142, chì cunsulidò l'statu di u ghjornu internaziunale per a donna. In ogni casu, in a maiò parte di stati induve hè sempre celebrata (Laos, Nepal, Mongolia, Corea di u Korea, Chine, Uganda, Angola, Guinée-Bissau, Burkina Faso, Congo, Bulgaria, Macedonia, Polona, ​​Italia) a lotta per i diritti di a donna è a pace internaziunale, eccu un avvenimentu di significazione pulitica è suciale.

In i paesi di u campu post-suvièticu, anchi a storia di l'urìggini u 8 di marzu, ùn hè statu micca parlatu d'una "lotta" per un bellu pezzu. Felicità, fiori è rigali sustene in tutti i donne - omi, esposi, sureddi, amatori, cumpagnie, toddlers è grandi retirement. Refuse solu in Turkmenistan, Latvia è Estonia. In altri stati ùn hè micca una vacanze tali. Forsi, perchè un gran honor u ghjornu di a mamma, chì in a maiò parte di i paesi celebranu annantu à u sicondu domenile di maghju (in Russia - l'ultimu Domenicu di nuvembre).

Cumu si riggianu u 23 di frivaru è u 8 di marzu?

Fatu assai interessanti da a storia naziunalità di u festa in u 8 di marzu. U fattu hè chì a famosa Rivuluzione di Febbraio di u 1917, chì hà stata a fundazione di a Rivuluzzioni d'Oltru, hà principiatu in Petrograd da una reuni di massa di e donne chì prutestenu à a guerra. L'avvenimenti fubbiani com'è una bola di neve, è prestu una stravaganza generale, l'insurgenza armata cuminciò, Nicola II abdicò. Chì accadarà successu è ben cunnisciutu.

L'amarezza di l'umuri hè chì u 23 di frivaru, sicondu u vechju stilu - hè u novu 8 di marzu. Hè per voi, un altru ghjornu u 8 di marzu impone u principiu di a storia di u futuru di a URSS. Ma u Difunoru di a Patria hè tradiziunale per altri avvenimenti: u 23 di frivaru 1918, u principiu di a furmazione di l'Armata Roja.

Sempre da a storia di a celebrazione u 8 di marzu

Sapete chì un ghjornu speciale di a donna era in l'Imperu Rumanu? I Rumani (romane matrimonni) cun vestiti nè di i più prudutti, decoronu a testa è a robba cù fiori è visitate i tempii di a dea Vesta. In questu ghjornu, i so mariti anu prisintatu cù rigali di costumitori è honori. Ancu i slaves hà ricivutu ricordi da i so patroni è erani liberati da u travagliu. S'hè à manghjà una ligame diretta in a storia di l'apparizione di u vacanze annantu à u 8 di u 8 di u ghjornu di a donna Romana, ma a nostra versione moderna di u spiritu hè assai reminiscente.

I Ghjudei anu u so propiu vaguni - Purim, chì in u calendariu lunar annantu annantu à i ghjorni di marzu. Hè u ghjornu di a donna warrior, a brava e sà a riggina Esther, chì hà salvatu i Ghjudei da a distruzzione in 480 aC, veru, à u costu di decare di milla di persiani. Certi anu pruvatu à cunnetta direttamente Purim cù a storia di l'urigine di u vacanze annantu à u 8 di marzu. Ma, contru à l'spiriminazione, Clara Zetkin era micca giudaica (anchi si Ghjudeu era u so maritu Osip), è hè improbabile chì hà pensatu d'attruvarze u ghjornu di a lotta di feministi europei à a festa religiosa di u Ghjudeu.