Interfaccia interpersonal

Nisuna persona hè capacitu per vive in l'isolamentu completo, una forma di interacce interpersonale certamenti serà presentu. Questa crescita di interaczione longa durata dura in ogni noi. Hè spiegatu da e cume sociale è biològichi è hè diretta a survival umana.

Forme è tipi d'interaction interpersonal

A psiculugia hà longu interessatu in a quistione di l'interazzione interpersonale è li cunzidira à u prismu di a cumunicazione , postu chì questi fenomeni cumplementanu l'altri, ma ùn hè micca bisognu di cunfusioni di sti cuncetti.

A cumunicazione passà cum'è un mezzu di cumunicazione (trasmissioni di l'infurmazioni) di dui o più sugetti, pò esse indirettu o indirettu (mail, Internet). Ma l'interacccioni ùn solu ùn impone a cumunicazione, chì face un ultimu casu specialu di varii tipi di cuntatti. In a psicoluggìa sucietale, u termu "interaction interpersonal" si riferisce à u cuntattu di dui o più sugetti, chì porta à cambià in u so cumpurtamentu o umore. I trè misure principale di stu cuntattu sò: a furmazione di relazione interpersonale, percepzione interpersonale è intelligenza di l'omu, a distribuzione di influenza siculogica. Per risolvi sti prublemi, sò dui dui modi principali di interaczione: a cooperazione - u prugressu versu l'ughjettu di unu di i partitiati cuntribuisci o ùn interferiscenu micca cù u successu di l'altri, è a rivalità - a realizazione di l' ughjettu per unu di l'associate ùn escludiu o impugna l'eventuali successu di l'affari di l'altri.

Ci hè ancu una separazione di interazzione interpersonale per spezie:

  1. Sicondu à a fini - affari, persunale.
  2. Sposta da a modalità - pusitiva, negativa, ambivalent.
  3. Sicondu a direzzione - verticale, horizontali. Un esempiu di tali relazione ponu esse contactori di u travagliu, in u casu di cumunicazione cù l'autorità o subalterni, u focu serà verticali, quandu parra cù i culleghi - horizontali.

A cumplessità di i prucessi di interaccezione interpersonale crea una varietà di classificazione, alcuni di quali eranu listessi prima, ma u cuncettu ùn si pò esse divulgatu senza dì à e forme di a so manifestazione, chì ci sò assai. I principali di quelli sò: amici, affettu, amori, cura, passatime, ghjucà, influenza soċjali, cuncorsu, cunflitti è interazzione rituali. L'ultima forma hè assai cumuni, diffirenziu in e reguli particulari à quali rilazioni sò subordinati. Questu hà intesu à simbulicà spressione u statu suciale di una persona in un gruppu, sta forma hè inventata propiu per chì tutti pò assicurà a so bisognu di ricunniscenza. Tali ritimi si usanu da tutti - quandu cumunicanu cù i genitori è i zitelli, subalterni è superiori, servitorii è vendeunu in a tenda. Ogni forme di interaccorsi porta una di trè funzioni - assistenza à adattà à un novu ambiente, cognu o dispiace a necessità d'una persona per u cuntattu cù l'altri populi. Questu in novu confirma l'impurtanza di u fenomenu, è a so cumplissità.