Pasqua Caticlana

A festa di Pasqua hè cilibrada trà i cristiani di ogni direzione. U so nome hè stata presu da u ghjornu di l'esodu ghjurnalistu di l'esclavita egiziana, è in u Cristianesimu hà acquistatu un significatu completamente differenti. I Believers celebranu a risurrezzione di Ghjesù Cristu. Molte ritimi è tradizioni di celebrazione sò presumintati da e cultile religiosi più antichi è simbulizanu l'omi di muriri è regeneranti, è ancu di u resurgenza primavera da a natura.

Ortodosi è Catòlicu Pasqua ùn sò micca diffirenzii in i principii basi di celebrazione. True, contientanu Pasqua è cilibre cù un'altra data. I Catòlichi sò abbiusatu u luni brillanti un pocu prima di l'ortodoxu. Questu hè duvuta à e diverse dates di Natale è Quaresma, da a quale hè stata data di Pasqua. Dopu tuttu, i cristiani Ortodoxi vanu d'aghjurnà da u calendariu giulianu, mentri u restu di u mondu è a Chiesa Catolica incaricà u calendariu gregorianu. Ma ogni trè anni sò sta data coincide. Chì data hè a Pasqua Caticlana, pudete amparà da u calendariu di a chjesa? In u 2014, a celebrazione Catolica coincide cù l'Ortodoxa è si celebrà u 20 di aprile.

I costumi basi di a celebrazione di Pasqua Catolica

  1. Duranti u sirviziu festiu in a chjesa, u focu di Pasqua hè alluminatu, chì hè purtatu da a Chiesa di u Santa Sepulchere. Hè purtatu à tutti i chjese, è i sacrificadori da u focu à tutti i tempi. In e chjesi catulitichi di questu ci hè una candela speciale - Pasqua. Hè cresce chì questu u focu hè sagru, è a ghjente hà tandu di mantene a casa in i lampi finu à l'annu dopu. U Santu Fire simbolizza a luce di Diu.
  2. Dopu à u serviziu, tutti i cristiani facenu una prucissioni. Cù cantannu è pricatu, andonu nantu à i tempii. U serviziu di Pasqua hè assai solenni, i sacrificadori ricordati di a Fede di Ghjesù Cristu, lode ellu è canti anzemi.
  3. In più di creme un incantu bedechju, a tradizione di a Pasqua Catolica incù u tintu di uova. È ùn pò micca esse micca necessariu ova naturali. In l'ultimi anni, l'acciuni più pupulari, plastica è cera. È i zitelli anu chocolaticu a più, soprattuttu si sò cun sorpresa in ellu.
  4. U simbulu di Pasqua Catolica in parechji paesi catòlichi hè u Coelli di Pasqua . Per una certa ragione hè crede ch'è hè quellu chì porta ova à i vacanze. A gallina hè cunzigna ind'a cunse u ghjocu stu simbulu di vita. I ciprésti di u cunigliu accatamanu casi e appartamenti, aghju qualchì cartulare cù a so imaghjina è aghjunghje buns in questa forma. Spessu si furunu l'ovu. Frà tra i zitelli sò cungiuli di chocolate chicchi assai populari. Per esempiu, à a Pasqua Catolica in Alimagna, cintunari di tunnillati di such figures dolci sò venduti. A matina di Pasqua, tutti i zitelli anu cercatu l'ova dipinciata è i rigali petuni supuestamente oculta da u Pasqua.
  5. Una altra tradizione di Pasqua Catolica hè un cena di festa famigliali. Hè accettata per cupià una tassa ricca cù platti diliziosi. Sò diferenti sicondu a tradizione di u populu, ma furnisce, ova è i platti di carne hè mandatu. Ogni felicitazioni uni altri, ghjucà diverse dispunimenti, balli è faciani felice.

Malgradu a similitudu apparente, ci sò parechji diffirenzii in a festa di a Pasqua Ortodossa è Catulica:

U restu di i costi in tutti i concessions cristianes sò i stessi. Questu hè un servitori divinu festiu, l'evangelu di Pasqua, u Santu Fire, ove dipinti, pasticcerie è i divertiti. Un di Domenu divinu di Cristu hè cilibratilu per tutti i cristiani, celebrendu u rinnovamentu di u so Diu - Ghjesù Cristu da i morti.