A Festa di San Luigi

A festa di San Ghjuvanni u Primu Chjamatu hè assai reverenza trà l'Ortodoxu, chì Andrew hè unu di i doce apòstuli. Petru Santu fubbe ancu u primu puntu più elevatu - l'Ordine di Santu Andriu u Primu Chjamatu, chì solu i dignità puderanu riceve. Inoltre, a bandera di San Andrew, cum'è sapete, hè a bandera ufficiale di a flotta russa.

Quandu hè u nostru festa in u dicembre?

Ci hè una festa di Andrew, o, quandu era chjamatu - Andreev Day, u 13 di dicembre, secondu un novu stile (30,11 stile antica). Hè una di e prime vacanze, apertura di u ciclu invernu.

Storia di a festa di e chjesa di Andrey

L'apòstru santu era di Betsaida, chì era in Galilea, hà campatu in Capernaume nantu à a terra di un lavu induve ellu è u so fratellu eranu pisci, chì li vinni vita. Da l'anni più chjucu era assai devoute, ellu ore assai, era distinatu da una aspirazione grande per Diu.

Andrew ùn anu micca sposatu, ellu u stradellu di u discipulu di u Santu Profeta John u Baptist. Dopu, quandu Ghjuvanni Battista anu annunziatu à Ghjuvanni u Teologu è Andrinutu à l'Incarnazione è u battisu di Ghjesù in u Ghjurdanu, seguitonu immediatamente à Cristu, diventendu unu di i so primi discìpuli. In u futuru, guverta a Cristu è u so fratellu Simone, cunnisciutu cum'è l'apòstulu Petru.

L'apostolu Andrew hè unu di i tistimoni di a risurrezzione è l'Ascension di Cristu, dopu a quale hà turnatu in Ghjerusalemme, hà viaghjatu parechji volte, affittu a Parolla di Diu in Asia Minor, Macedonia, u Mar Negro, Kiev, Novgorod, Roma, Traccia. A longa strada, hà patitu assai suffenziu di i pagani.

A so morti agonizing hà pigliatu à l'età di 62 in a cità di Patras cruel ruling Egeat. Hè crucificau in a cruci, chì in u futuru era chjamatu "Croce di Santa Croce". I relitti di u santu sò in Italia in a catedrale di Amalfi, a testa hè in Roma in a Cattidrali di San Pietro l'Apostolu.

Dumenichi è signalli rilativi cù a festa di San Ghjuvanni u Primu Chjamatu

Sicondu i tradizzioni Slavici, a notte prima di a festa di Andrey, li carusi si dumandanu à i pretendenti. Intentanu evocà sònnii profetti, induve parevanu essendu a so fideltà. Per fà questu, avete bisognu à pusà un tavulinu cun l'acqua sottu à u lettu è un pocu di Kutya, un cuteddu, un ispilettu è un capelli d'un omu o un chip da a fence di u male chì piace.

Per vede in u sognu l'estretu, i zitelli sunnatini pezzi di lino in a pignatta cù a terra, leghjite "O nostru Patre" nantu à ellu 9 volte, è pusendu, in ghjinochje è à pusà. Dopu avè dicemu una cuspirazione: "Saint Andrew, eru rame nantu à voi, m'hà dettu cunnosce quale aghju vugliutu". È a vanda era ancu sottu à u lettu.

In Polesie ucrainu, questa festa hè cunsiderata cum'è una festa di i ghjovani omini. In questu ghjornu, anu purtatu à a sucità di i ghjovani in a sera. I carusi ghjùnsenu à salpiciu à u paese rituali suspende Kalita è mutticeddu di un pezzu, postu chì si tratanu a tutti. Dopu a ceremonia, ponu intervene in partiti, andate in e date, piglià u travagliu masciu, esse maritata è, sicuru, maritaru.

In u Uccidente uccidintali, a notte prima di a festa di Andrei hè cunsideratu un momentu di spiritu maligni. Sicondu li leggendi, i witge pò piglià u latti di e vacche, perchè questa notte, e cacciaturi chjappà "Chì vogliu" di Andreevsky nant'à u muntagna questa notte.

Da quellu ghjornu, ci sò stati pruibbi in ogni tipu di tissuti è chjappi. A bele durò finu à u Bautismu. In u periodu da u ghjornu di Andreev finu à l'annu novu era pruibitu di cammellu fora di a casa - "nesnovitsa".

Signs timed to the Andreev Day: à Andrew u cammellu Primu cumentu à a notte à i laghi è fiuma per esse l'acqua: se l'acqua hè tranquillità, per un bonu u bonu inguernu, se spiaggia - à u friddu, bellu, se tempore - à e timpeste è a vento.

Sì u ghjornu di Andrew u tempu hè friddu è chjaru - hè una bona signa, è se u calore - male. Sì stu ghjornu a neve vai è resta (ùn funnenu), ci sò ancu 10 ghjorni.