Ruins di a cità di Quoi


Quayo hè una antica cità maia in a pruvincia di Orange Walk in u nordu di Belice . Unu di i Settimoni Maya più antichi nantu à a terra: presumibule, era abitata da u 2000 aC. e. (sicondu l'ultime ricerca - dapoi 1200 aC). I ruini di a cità di Quoi sò interessanti à tutti chì l'interessa in a cultura antica in India. U primu enterramentu scupertu in Belice sò in Quayo. Duranti l'excavazioni, truvà un grande numaru di ceramica è d'ornamenti, chì sò in presentazione in musei.

A storia di Quayo

I rutti di a Settimana maya si truvaru accidintali in 1973 da u archeologu britannicu Norman Hammond in a distillaria lucali. Qualchissia ùn sapia chì u nome di a cità era, perchè avè u so nome prisente da u nome di una famiglia vicinu perteni di a famiglia Quayo. L'analisi di i finds (includenu i rossi di l'animali è i pianti) revelonu certi pezuliarità di a vita di l'indi. Piglionu u cornu è a cassava per l'alimentariu, l'articuli sculputi da articuli di l'animali, pedi pulitichi è cunti di mare. In quellu ghjornu in Quayo hà stata una struttura sociale, una divisioni in nobili nobili è i poviri, per esempiu, in un di l'funeri di i zitelli, i furasteru attruvau pedichi preziosi. In a cità hè stata perla di a pruvincia, distanti 400 km di Quayo, chì confirma l'esistenza di links di cummattimentu cù altri assentimenti indiani.

Ruins di a cità di Quayo oghje

In u territoriu di a cità, pudete vedere un grande quadrate, u palazzu principali, un tempiu piramidale, i rèstimenti di l'edificazioni residenziale di i vigni fini, cunziati è cummigliati da una struttura uniforme di arcilla, è parechji culligazioni sottu. I cumercii sò antichi è antichi ùn anu improntendu cum'è e so ruvelli di altre cità maia, ma sò di interessu induvatu à quelli chì interessanu a storia di a civilizazione maia di u periodu pre-classica. Molti edificatori anu priservatu tracci di guerri e incendi, è ùn si puderebbe imagine quale hè una vita tempesta durata in queste parti in i vechji.

Cumu ghjunghje?

I Ruini di Quoi sò situati quattru chilometri à u punente di u Canzone d'Orange, in u Meuble Creek, circa 150 km di u nord di a capitale di Belice. Siccome chì e so ruins sò in una spaziu privata, vicinu à i magazinassi cù rum rumani, i turisti anu bisognu di u dirittu di i pussibuli di a distillaria. Se vulete, pudete aduprà i servizii di una guida da u Passiu d'Orange.