Tamborinu


Parechji sò sapendu a famosa Battaglia di Waterloo, ma pochi avianu intesu di u vulcano di Tambor. No textbook di storia vi diciarà chì in solu 2 mesi. prima di a scunfitta di Napulione, in u 1815 in Indonésia , in l' isula di Sumbava, eruptatu u vulcanu Tambora, u più putente in l'ultimi milla anni. I dui avvenimenti avianu un tremendu impattu à a storia umana, ma per qualchì propriu era a battaglia in i campi belgiotti dedicati à libberiri, mentre que u vulcano Tambor di 200 anni ùn dicenu nunda.

Opere di voi per amparà parechji elementi interessanti è novi in ​​u vulcanu di u tambor, chì ponu vede in a foto sottu.

I precursori di a catastrupia

5 d'aprile di u 1815 in u cràcculu di u vulcanu ci sò stati scossi. L'autorità di l' isula di Java per un bellu pezzu ùn puderanu capiscu induve vene da un rumbling forte. Paria a ghjente chì un pocu di battaghju era annullò o ribelli attaccanu à l'avanguardia britannica. Per sapè cum'ellu succorsu, u guvernatore Stamford Raffle mandò 2 navi à i costi di Sumbawa, ma e truppe ùn anu truvatu nunda suspettu.

L'eruzzioni di u vulcanu Tambor

In fattu, sti sviluppi eranu l'iniziu di l'erupzioa volcanica più grande di a storia umana. Cumu si succorsu:

  1. U 6 di aprili 1815, u territoriu di un radius di 600 km da Tambor era cuparti cun cinti. L'esprissioni diventenu più intensi, è dopu à uni di parechji ghjornu, a carenza à cena fubbe turnata in rocca. À circa 7 ore di u 10 aprili, trè pilastri di u focu ghjunghjenu sopra u vulcano. À furtiva era com'è pane di focu, di quali si fustu di cimi è pedi sparpugliati in ogni direzione.
  2. Allora vinni un fenomenu terribili è sorprendenti: da a cima di a muntagna, un vortex focu assai incruciatu, in sicondi, hà distruttu u paese di Sagar, 40 km di Tambor. U tornatu di furzà è credi l'arbureti cù radichi, tutta vegetazione, animali è e persone. Una sola ora dopu, a pizomba cun un diametru di 20 cm hà cuminciatu à lampassi da a bocca di u vulcanu Tambora. Dopu n'era dopu, lava flussi erupting down the slopes and destroying everything in its path.
  3. Versu 22 o'clock à l'isule Malasia, i 4 metri alleati fendu a costa di u Java Est, hà trasfirutu imprudentamenti in l'isuli Molucchi trà Sulawesi è Nova Guinea, è finu à a righjuntu a muntagna Tambora. Finu à 43 m, fume è carni fugliale, causendu 650 km versu a notte, chì dura 3 ghjorni. Esplosioni di u vulcanu eranu audibuli finu à a notte di 11 d'aprile. U tsunami, causatu da terrimoti, lavò quasi tutti i settlements in l'archipelago malasio è anu tombu 4,6 mil persone.
  4. Dentru 3 mesi. u vulcanu Tamboru in Indonésia eruptu e chjappiu. Solu dopu chì u silenziu hè vinutu, u guvernatore Stamford Raffle hà decisu di mandà a muntagna di disposti per l'abitanti di l'ingiru. Ma prima u gruppu di salvezza pareva una figura terribili. Quandu u grandi picculi quasi uguali in a platea, u territoriu fù intarratu in cinni è fuddinu cù tunnelle di rubbish è arburi flotanti.

Cunsiquenzi

Nunda passes senza traccia, è tali disastri naturali spiccati i tracci più profundamenti in u nostru pianeta. U vulcanu tambour in Indonesia hà ancu surtitu l'imprese:

  1. Quelli chì, sopravivuti, suffrennu di fami, sete è colerà, u sumeri di l'acqua neve è un pocu di risu eranu prestu per dà l'ultimi. I cadaveri di e persone è di l'animali sò nantu à Sumbawa, a stjeera di a vita nantu à u fangu à circà à l'alimentariu. Doppu a eruzzioni, da 11 à 12 mila persone mortu, ma questu hè solu u principiu. L'anomali chì occidintali di u clima dopu l'esplosione diventenu l'impetu per u "invernu nucliu", per quale altre 50 mila abitudine d'Indonésia anu uccisu da u famu è di a malatia. In l'azure di stratosfera per un bellu pezzu cù cinni, è un pezzu chjughu nantu à u pianu entero duratu assai anni.
  2. In altri paesi di u vulcano Tambora anu influitu ancu. Rapid cooling began in l'estiu di 1815 in l'emisferu nordu di a Terra, a pupulazioni di l'Amérique du Nord era affettatu di l'affettu frà. Neve, chì hè culotte à ghjugnu, hà causatu danni à l'agricultura di u paesu.
  3. In u sudueste di l'Auropa in u piriu 1816-1819. u cambiamentu cambiatu hà pigliatu assai viti, e ghjente era malatu cù u tifu, è per causa di a fallimentu è a pesta di a pratica, anu patitu ancu di fami.
  4. L'eruzzioni di u vulcano in u 1815 hà distruttu tuttu u paese di Tambor. In junioru cù 10 mila ghjente sottu à u 3 metri stati di cinti, a cultura lucali, a lingua Tambor è tutta a storia di questi pirsuni sò enterrati per sempre. In u 2004, anu realizatu scavi in ​​questu paese, è i archeologi scupreru e casi di l'abitanti di Tambor, uttini, utensili è parechji richiamati aborigini. Tuttu chistu fu sipillutu sottu un chjocu di frasca per un 200 anni, è u locu di scavu hè statu chjamatu Piacè orientale.

Chì hè l'interessante vulcanu Tambora per i turisti?

L'Indonesia hè cunnisciuta micca solu per paisaghji boni, roche e exotiche, ma ancu per formiduli volcani , u più periculosu è mortale chì hè Tambora in a Terra. Oghje, u monte Tambora hè immersa in silenziu, ma l'abitanti di a so area sò sempre listessi per evacue. I lucali sò sapendu l'energia di sta muntagna assai bè, è sentate una misura di teme è rispettu fondu per u vulcano, perchè questu hè a legenda di Sumbawa, chì tutti i residenti lucali vi diceranu.

I turisti anu ancu attraversu questu locu: parechji sònniu per sgrossinu à u cima è vedi un crunqui enormu cun un diametru di 7 mila metri. Da u Monti Tambor una vista increiblement bella di Sumbawa si opens. In una di e piani una stazzione sismiche hè statu custrutta, induve a ricerca hè fatta nantu à l'attività di u vulcanu Tambor.

A cunquista di u cimi di Tambor

Alpinarii spessu visitate Tambor. Diverse rotuli sò stati sviluppati, chì facenu possibili cunquistà u vulcano. A data, l'altizza di u Tamburu Muntagnolu hè 2751 m. Arrampendu a muntagna:

Cumu ghjunghje?

A capitale di l'isula di Sumbawa pò esse acquistatu da l'aire. L'Air Corsica "Trigana" è "Merpati" da Denpasar facenu i vols à l'isula 4 volte à settimana. Ci hè ancu e ferries chì cunghjuntanu Lombok è Poto Tano è travagliendu u ghjornu. Appena, paghe un vittura direttamente in l'ariaportu è manghja in u paese di Doro Mbo, o in Panchasilu.