U ghjornu internaziunale di i cecchi

Organizzazioni internaziunale constantemente attentativi di attruranu constantemente à u publicu à diversi prublemi doloroso di u nostru tempore. Fù quelli chì anu famusi per i so rializazioni impurtanti in a scienza, artu, littiratura è altre campi, ci era parechje persone. Seculi passavanu, mentri in i paisi sviluppati cuminciaru da esse trattati nurmale, senza abbandunà, micca solu per un miserable invalida. Ma a maiò parte di l'altri paesi a situazione hè sempre seria. E ora quasi 124 miliuni di e persone nantu à u globu possa seri prughjetti di a visione, è u so numeru cresce in modu constantemente. U ghjornu internaziunale di i cecchi è visitatori hè un altru recordatu chì in noi ci sò parechje chì ùn vedanu micca tutti i culori di u mondu circundante è avemu bisognu di l'attinenza è l'intelligenza.

A storia di u ghjornu internaziunale di i cecchi

Sta data cumincià à celebrà solu uni pochi anni in u 1984, coincidente cù l'anniversà di Valentin Gayuy. Quale hè questu omu, chì era stata premiatu un grandore? Hè natu in a famiglia di un insegnante simplicitore picardiano, ma hà sappiutu per acquistà una educazione in Parighji. Era sempre in a so ghjuventù, imbuvisu da i prublemi di e persone oculari è di i sordi mutu, facendu u travagliu di carità. Ghjè quellu chì hè cunsideratu u fundatoriu di l'Institut Reale per a Corti, u primu tali istituzione educative speciali.

Prima era chjamatu "L'Atelier of the Blind Workers", ma Lu Luigiu XIV addivintau assai preoccupatu di sti pirsuni, è ancu esse studiati speciali per i so primi studienti. Hè quì chì i primi libri anu accuminciatu a èssiri usatu, in u quali l 'alfabbetu eranu cunvexi è specially enlarged. Eccu eranu voltu è pocu assai cronologicu, serà parechje più anni prima chì Luigi Braille pende cun u so famoso font. Ma era precisamente Gauja chì hà fattu i primi passi versu a creazione, urdinendu à i personi in scrive, facennu primi passi in questu area.

Questu omu saliu hà sappiutu di travaglià in Russia. A so dumanda di l'imperatore Alexandru Iu stessu, in u 1806 una stituzione spiciale per i personi cecu era creatu. Cumu hè stata sorpresa i funziunari chì dirigenu l'inspezione di a so istituzione. Ci ponu truvà chì i pupi di Guyai pò leggite, scrivite, cunniscite l'istoria, a geografia, sò furmatu in cantu e diverse articuli. L'imperatore allura apprezzé a so opere, allughjendu l'Ordine di San Vladimir. Avete capitu chì ùn era micca nunda di u 13 di nuvembre, u anniversariu di Valentinu Gaius, hà cuminciatu à celebrà u ghjornu di persone persunale è persone bisatuali.

Frà l'omi chì ci sò parechje sportivi, cantanti, musicisti. È issa esercitazioni sporti sò stati, induve anu ancu glurificà u so paese è demustranu i so averebbi. L'artisti Jean Bramlitt è Esref Armanan eranu persiani, ma però anu capace di creà cusì pittorescenu chì avà parechji di n'ammirate in l'exhibizioni. Ci hè una storia di Lina Po, un scultore talentu è persicu chì hà fattu numerosi travaglii belli. I ritratti causanu l'admirazione è sò chjucu è veritati è simili à l'uriginali. Blind da nascita, Stevie Wonder è Diana Gurtskaya sò millares di fanne. Hanu cunsigliatu grandi alture in u campu musicali, incontru cù u so talentu milla di persone in u mondu.

Queste esempi vede chì a perdita o a deteriorazione di a visione hè una grande tragedia, ma ùn avete bisognu di disaccuramente. Pudete ancu in questa situazione u dirittu di esse dumanda, truvate u vostru nostru è avè successu successu . U ghjornu di l'orbi ùn hè micca a data, chì si celebra è pompiemu è cun grande scopre. Ma anch'elli in parechji paesi l'amatori facenu esdevenimenti, cuncerti, siminarii. Hannu un scopu di scopra l'attenzione di l'altri populi à i prublemi di i canti ciuri è visitativi, per aiutà à migliurà a so modu di vita.