A Citadella


Quì 6 km da mare di Malta hè l' isula di Gozo (Gozo) chì hè parti di l'archipelago maltés è hè u territoriu statutu di Malta. L'isula hà un area di 67 km² è a populazione hè circa 30 mila persone. A capitale di l'isula hè a cità di Victoria , di nomi da a Reina Britannica in u 1897, ma i pò indigene spessu chjamanu a cità sicondu u so nome anticu arabu - Rabat.

L'isula hè famosa per i so paisaghjoli pittoresca, campi di viddani, i costi rocciosi di u mari, l'ospitalità di i residenti lucali, è quì un ambienti incredibile di tranquillità è tranquillità!

Un pocu di storia

Unu di l'attrazioni principali di l'isula hè sensu, induve a Citadella. Hè situatu nantu à a cima di una muntagna in a parti cintrali di a cità di Victoria, perchè vene perfettamenti visibili da ogni parte di a cità. Da quì pudete amparà a vista bella di l'isula. A storia di a Citadella datanu a fine di u Medievu.

A Citadella era u solu babbu in l'isula finu à u 17u seculu, è finu à u 1637 l'isula hà fattu esse attu à a lege, d'accordu chì l'isulani anu da passà a notte in a Citadella. Tali misuri era necessariu per salvar a vita per i civili during incursioni pirate.

Attrazioni à Citadella

In apparizione a citadella hè una cità chjachju cù strade carru, conservate e antichi corsi, archi è intricate transizzioni. Dintra a Citadella hè un complexu di musei.

A catedrale

A cattidrali fù custruitu in u 1711 in u situ di u tempiu romain di a dea Juno da l'architettu Lorenzo Gaf in u stilu baroccu. Fora, l'edificu hà a forma di una cruci latina. A catedrale hè cèlebre per a mancanza di una cupola, ma grazia à l'artista talentu Antonio Manuel, ci hè una impressioni persistenti à quellu chì presente in una persone chì una casetta di a forma di u solitu esiste sempre. Un altru orgogliu di a cattidrali hè a statua di Santa Maria, chì hè stata stabilita in u 1897 in Roma.

Museo di a cattidrali

U museu, chì apre a so porte in u 1979, hè situatu à a parti orientali di a cattidrali. Eccu una cullizzioni di argentu, una galerie d'arte è altre interessante punti. U museu offre una vista fine di l'isula di Gozo.

U Museu di a Prisione

U museu truvate nantu à a Cattedrale di a Cattedrale. U museu di u prigiò duverebbe dui parti: u hall principal, induve in u XIX sèculu era una celu cumuni è sei cilesti singulari. A prigiò era addupirata per u so usu propiu à l'intermediu di u seculu XVI à u principiu di u 20u, in certi muri, ci sò visione clarificate di i prigiuneri.

Museu di Archeologia

U museu di l'archeologia permette di vede a vita di i nostri babbi, perchè quì hè una cullizzioni d'arti ogetti, signori riliggiusi, assai platti è altri elementi di casa, di l'antichità finu à i nostri ghjorni.

Folklore Museum

A strada di Bernardo DeOpuo hè un altru museu interessanti - u museu folklore, chì hè un pocu di l'edifizzioni adiacenti chì anu stati custruiti in u XVIe seculu è sò assai cunservate finu à l'oghje. L'exposicion museale copri a vita di i citadini urbani è campagnari di a generazione passata. Quì vi vede interessanti strumenti, scuprite cusì chì questu o questu oggettu opera. Inoltre quì hè una cullizzioni di mini-chjese, chì ci currisponde à l'uriginali.

Museu di Scienze Naturale

U museu si trova in trè edifici cunnessi, custruitu in u XVIe seculu, è rende da i risorsi naturali di l'isula. U museu havi un passatu riccu: per esempiu, in i 17-18 seculi anu una postu, è duranti a Sicunna Guerra Munni ghjunse un refuggiu per famiggetti affettati da u bumbardamentu.

Cumu ghjunghje?

Da Malta à Gozo, pudete ghjunghjenu in ferry de Chirkeva, u tempu di viaghju - circa 30 minuti, o in helicóptero in 15 minuti, ma hè più caru. In l'isula pò viaghjà cù trasportu pùblicu , però, i rotuli d'autobusimu sò spessu annulati è pò esse ghjustu à passà parechji minuti d'aspittà. Sì stete in un di l' alberghi in u Malta è allughjenu un caru, dopu u feraghju per una tarifa pò esse trasportatu à Gozo.