A piantazioni di l'api

Parechji pruprietari di e casamenti di u duminiu utilizzanu l'api per l'alimentariu, ma ùn vulianu micca messu cù l'impurtanza. U raghjaru di l'apicultori ùn pareva micca irrational, perchè pudete cumprà cumprà uni pochi di ravioli in u mercatu, chì ùn sò micca usatu assai spessu in a dieta. Ma u tuttu, u gustu di i frutti di a vendita hè assai pitittu ca l'apiore chì criscinu in u giardinu. E spessu u buttone di a razza di a razza pò esse impastatu cù pesticidi, in i radichi s'acumule a più.

Infurmazioni ghjugna

In fattu, siminari è crescente d'api da e piante hè facilissimu! È sì stà sicuru chì i so frutti ùn ponenu micca sustanzi chimichi periculosi. Home anu possu un sapori più riccu, chì vi sarà maravigliatu, se compara cù u gustu di e razzi di a tenda. Per cullà una bella racolosa di apiccherezza, avete bisognu à indirizzà questu issue in u castagnu. Preparate per plantà un pedace per sta radicua cum'è cusì: scavà i prufundità di u locu è intruduce una mezclaine d'humus cù fertilizzanti di potasio-fosforu. Tali fertilizante cum'è femore è manufatti d'u pesti ùn sò micca applicàbbili, postu chì sò a causa di l'infezzione di e vegetali cù parechje malatie. U tarritoriu deve avè una acidezza pocu è un pocu percentinu di arcilla in a so cumpusizioni. Se u tarrenu hè chjassu, cunzidiranu un sistema di drenagiu per sguassà l'excedente di u liquid. Sì l'acqua si stagnate sottu à e radici, i pianti pò masticà, è ùn puderebbe micca vede sapori «razzi». In a primavera, scavà u giardinu dinò cusì, è caccià a superficie. Questu hè più bellu fattu solu dopu a notte di a tampiratura chì ùn sia micca sottu à a marca zero. Andemu finu à u stessu prucessu di simmu.

Sementi è crescente d'api

Hè assai impurtante ùn micca di cunghjelà i pianti. Malgradu u fattu chì si poni essa pignatta in l'inguernu, duranti a stagione di staggione, l'apicultori mòstanu l'instant da u friddu. Hè per questa raghjoni chì hè megliu esce à sbarcà nantu à i ghjorni maiò di maghju. Per principià, facemu suluzioni (1-2 cm in profundità) nantu à u dugnu in li letti, in quale semu semure (preferibule da a vendita di l'annu passatu). Cunsigliu cù pezzi salpicata, ligeramenti cuddetta, spulite i ghjacari cù acqua calde. Prima di cultivà l'arriccà, calcule u locu d'una manera chì dopu à scupperà ogni pianta hà avutu i so 30 centri quadri di u so propiu «spaziu vivu».

Ci hè una altra forma di fà a ravita di l'apicultori hè di u crescente cù e piantini. In questu casu, u tempu chì avete bisognu à simone u cavallu d'api serà diverse. Questu hè più apprupatu per a mità di marzu. Per a simminzioni, a cumuzzioni di u misgiu esse usatu. Semi, prima di cultivà, hè vulintà ghjudiziu in l'acqua di a chjesa o cù neve scandalizatu. Vi daraghju un metudu "aviu" pruvenutu originali di a germinazione di e sembe in e piante. Facemu pruduttori superficiali in a casula induve i piantini cultivati, andemu da sparà a neva in elli (duverà tornu in marzu). In u prucessu di annunzià a neve entri l'omi à a prufundità ottima. In cima, ùn deve micca esse lampatu, dopu una tale di raccogli di l'arriculu di l'api è cura per questu sarà simplice, perchè e sementi si sdrughjenu in una manera casi naturali.

I Seicentu si sò stati posti in u duminiu di maghju, observendu u prescrittu supra a regula. Hè impurtante chì a prufundità à quale a pianta ùn si cambia micca à u stessu tempu. E in cussu di questu, uni pochi cunsiglii utili per piglià cura:

  1. L'apiellu deve esse abbastanza abbastanza, ma micca "spicca".
  2. Perchè i frutti sò più grande è più ghjunti, hè necessariu di rinfriscà a fianc'à e foglie, senza toccu à l'altitudine.
  3. Ùn scacciate nantu à u fertilizante di nitrogenu durante u circondu vegetativu, un minimu di trè principessi suprani averebbe esse fattu prima di a racolta.
  4. I radichi di a pianta seranu moltu più correcte sè vo vulete sguassà u pianu da a parti visibile di a racolita è sguassate i coglie fili.