Actinidia colomicta - pianta è cura

Actinidium colomicta hè una pianta di a famiglia di lianas, alcune à 2-5 m in altitudine. I prudutti di u filu di lisci di una vignitura decorativa torcia u sustegnu à u antiurariu, creendu un densu furmatu di arbors , verandas, arches, fences. Fulgii enormi di l'actinidia cambianani constantemente u so culore. À u principiu di l'apparizione anu un tufu di bronzu, si sò verdi è verdi scuru, quandu anu crisciutu, prima di a fioritura, i lianas acquistate un colore irregulare (variegated), è dopu à pocu di ghjorni si sò prudigiamente rosa. Grazie à sta dicurazioni brillanti, i polinizatori insetti sò attrati à a pianta. Bloons liana cù fiori bianchi, l'aroma prupone i piacè chì siu in tuttu u vicinariu.

Actinidia hè u fruit liana. I frutti chì anu arrivatu à a maturità, u bagnu arburatu eccu, u bulu d'aranciu è giallu è cù un gustu delicatu agradable. Di i frutti sò cumposti cunfitturi, pastille è sò stati siccati. U cuntenutu di vitamini in freschi freschi di l'actinidia hè più altu ch'è in currantu nìvuru è di i viticultori rossi rinumati di limonu.

In u paisaghju di designu, a bellezza straordinaria di u vignetu di vaghjime hè ancu utilizatu. Cù l'iniziu di i ghjorni di settimana friquena, e foglie sò gialli, rosso, violeta, perchè chì a pianta havi un aprevimentu assicurativu!

Tipi d'Actinidia

Actinidia colomicta possa 30 varietà. L'attinidia chinesa più famosa, i frutti chì sò tutti i kiwi preferiti, sò stati nant'à a vendita. Trè tippi d'attinidia sò caracteristichi di a zona climatica tempesta:

  1. Actinidia colomicta (Amur gooseberry) - l'arbureti più cumuni, fiori à a fini di maghju - prima ghjuni, u fruttu verdu-giallo sò simile à a gingalesa.
  2. Actinidia fiori poligamenu fiori bianchi o bianchi à u lugliu. E biscotti arancius si sò comestible after frozen.
  3. Actinidia aguda ha longu u largu (à 30 m). Una pianta s'assumiglia una corda chì hà vintu più di centu anni. I frutti verdi anu un fogghiu caracteristicu d'ananas, da una vigna hè pussibule di reciclar à 50 kg di bagias.

Plantamentu è cura per l'actinidia colomicta

A piantazioni di l'actinidia colomicta hè fatta in a primavera. Siccomu a liana hè una pianta longa, u situ di l'attuali deve esse bè pinsatu. Sì ùn avete micca l'esperienza di cultivà una pianta, da esse utile per voi per sapè cumu pinzà propiu l'attinidiu colomicu. Plantate a vigna à una distanza di circa 1 m da a struttura. Sì avè bisognu à pattighjà una quantità di e pianti, a distanza annantu à elle hà da 1,5 m. U pit per l'actinidia hè scavutu per una prufundità di 0,5 m è una larghezza di 60 cm. A stage di drenaggiu hè fattu di 15 cm, pò esse chjudi, sabbia, brique . Aghjuntate à u mulinu di terra, u fertilizzante cumplessu, u fustu di lignu è di a renti.

In generale, u cultivatu di l'actinidia colomicta ùn hè micca difficiuli: a pianta hè rinfriscante. Ma rialtza à u soffèrtinu à i frostati di primavera. A riduzione di a temperatura à - 4 gradi facianu un oscurezione di e foglie è marchighjate di i rimuti, ma à - 8 gradi prudenza spinanu. Hè megliu per piazzate a vigna in un locu prutigatu da u ventu cun una luminosu sufficiale.

A poda di l'actinidia di u colomictu si fa esse fatta in u vaghjimu, dopu a fossa si falla. Sì a pianta hè chjucu in a primavera, è sceglie. Pruning for the purpose of rejuvenation begins with a 7 years old lianas.

Riproduzione di actinidia colomicta

Liana riproduce: per capelli, tagliati è semi.

Quandu ripruduci cù i taglieri à a fini di maghju, i prudutti speduti sò intrezziati à a terra, anche è sprinkled cù a terra. Hè impurtante chì a cima di a dispusizione segue a liberta. L'annu dopu, i capigli sò spartuti è piantati in un locu perpetu.

Cuttings for planting cut in a longitude di 10 - 15 cm (esse dispunibili) è caccià a parti verde di u spargeru. Piantate i cuttings in un sustrato di turba è di sabbia, scavalcate à 5 cm. Per aiuto di e piantini per sviluppà bè, sò ombra è reguli assai. Duranti u periodu friddu i ghjovani à e piante sò cuparti da foglie seques o serradi.

Molti jardinieri sò interessate à amparà cumu per plantà l'attinidia di u colomictu cù e sementi. Per questu, i zoni sò stratificati per dui mesi, questu quì sò interlibuti da un sustegnu chiuvutu è sò guardati à una temperatura di 1 à 5 gradi Celsius. Allora sò ghjurnati in ambienti à temperatura ambientale. In maghju, a casella hè colata in u locu ombreu di u giardinu. Solu a muddica di primavera di primavera si sò piantati in un locu perpetu.

Mantene in mente: L'actinidia hè amatu per e-beccati, dunqua esse disabili d'installà una reta di guardianu à l'arbureti ghjovani.