Caves Jenolan


Caves Jenolan sò unu di l'attrazioni naturali più famusi d' Australia . Sò situati à 175 km di Sydney , in a pruvincia di New South Wales. Quessi caves karst di multi-livellu, quì sottu a Muntagna Blu in Montes, sò cunsiderati u più anticu di u mondu: sicondu i scientisti, a so età hè statura in 340 millioni d'anni. L'aborigini chjamanu quessi agrumi subterrani "Binoomea" - "locu scuru" - è anu persequitatu di andà ghjunghje, perchè secondu a legenda, ci vivi spiritu maligni.

Per i primi tempi i Cavernesi sò stati scuperti da trè fratelli chì persequitamenu un banditu fughjatu, è digià in u 1866 anu apertu per ghjurnali turistiche.

Cumu ghjunghje?

In casu di previstu à visità in Jenolan da Sydney, a manera più faciule per fà questu hè cù caru: u viaghju hà da piglià à 3 ore. Du l'aéroport de Sydney, avete andatu à punente versu i Monti Blu è Katoomba. Dopu passendu u Katumbu è u paese storicu di Hartley, dopu à turnà da quì à a righjoni à a Cigna di Jenolan, è passa u Village di Hampton, andarete in diretta à e caves.

I turisti chì si sò stati in Canberra , ùn ponu micca firmà in Sydney è andonu nantu à u Caminu Panale per Taralga è Galburn.

Inoltre, i caves pò esse acquistati da l'acqua: many small shipowners organizanu torna viaghji. Se ùn avete micca piace u ride in un caru, à l'estazione di Sydney aghjunghjenu u trasportu di trenu à Katoomba, induve pudete trasferiri à l'autobus turistico.

Chì ci sò caves?

Per l'apparenza di i Cavernes de Jenolan, "duie fiuma" sò rispunsabili "Cox è Rybnaya, chì, chì travaglia per rocks calcariu, per centosi di millioni d'anni criati i canali sottumessi in u livatu di a terra. A durata di a caverna hè una decenza di chilometri, ma ùn hè statu possibili di pinpointu ancu à speleologici dilicati. Hè presumibule, a grottoes subterraneo prolonganu 200 km à u scogliu. Sò dividuti in dui tipi:

Caves Foggi

Sò stati completamente isolati da u mondu esternu è ùn sò micca illuminati da nunda. Quessi grotti sò naturali vacanti. I più famusi di l'eddi sò l'Imperiali, u Riu, a Vault. In queste camere sulforati cù pareti di un biancu pocu insegna, hè faciule per perdienti, perchè sò assai caòtichi. I mure di e altre caverna sò furmati da una roccia in quale l'antica l'oridu di ferru, perchè e stalactiti sò dipinti in tutti i culori di l'arcittu. In certi corti si ci hè una illuminazione artificiale, è in una di e tribunale vi sarete stupiti da stalactita fusiona di parechje di cortini di lattice crema.

A caverna riva hè famosa per i so stalactiti originali "Queen's Canopy" è "Crown", chì anu una forma moltu cumplessa, è l'estalactita "Minarete". In u so flussu u fiume Styx, chjamatu cusì in onore di u fiumu in u infernu, nantu à quale l'alioni di i morti eranu trasportati.

A Cave Imperial hè a più faciule di visità. Inoltre, pò fighjate à i fossili antichi è u scheletru di l'anticu dimucatu Tasmanianu.

A caverna "Tempiu di Baal" si componi di dui camere, una di quali si trova una formazione gigante 9 m altu, cunnisciutu com'è "Angel Wing".

A cave di a cinta hè più longhja da u reste è hè più difficili d'avè. Sembe un túnel longu cù numerosi tufli, decoratu cù cristalli è minerali.

Caves light

Ci sò cracke è buchjudi per quale averanu i raghji di u sole. Questu hè u Grandi Arco, chì hè cèlebre per u fattu chì per quasi 35 anni ci hà vicinu à Ghjerem Wilson chì hà studiatu stu marcu di natura, l'arcu di Carlotta, porta u nome di u amatu di Wilson è Chertov Karetny Saray. L'ultima caverna hè una sala giantina, induve l'altura di i buchju reachi 100 metri, è tuttu u spazi libbiratu hè struitu cù blocchi di calcariu. Quarchi veramente ricenti à a casa di una criatura di fàtela.

In i mura di u Grande Arcu vi vede i passaggi à altre grotte di un grandore ligeramente più chjude. Ci hè quiddi à e altre caverna è in Chertovy Karetnom Sara: sò situati à altri alture è guidanu à altri "stanzi" di Djenolan, cumpresa quelle cù parechji pavimenti.

In Cavernes di Djanolan, i amanti estremi anu da andà à una sughjornu specia di notte "Legends, secrets and ghosts", è a caverna di Lucas si volenu regularmente in un locu per cuncerti sottili, perchè l'acustica meravigliosa. Circundente hè una casa di guest house "Cave House", induve i turisti anu spessu.

Tips Tips

Per fà u massimu di piacè di a scursioni, adopri i seguenti ricordi:

  1. Ùn pruvà micca di viaghjà cum'è e caves. Per inspirà sta idea à i turisti, i guidati turisti cuntenenu una storia di horrore annantu à a grotto di u Skeleton, induve ostensibile per più di 100 anni l'osse di u viaghjatore persu.
  2. A temperatura in a caverna hè di 15 gradi, perchè serebbe sienti còmode durante i passi curtichi. Eppuru, per assiste à un cuncerta, pigliate cose qualcuni cun voi.
  3. Per visità a caverna, pigliate cun voi sapori forte chì ùn vi manca.
  4. Pudete piglià ritmi in a caverna, è a piazza hè assicurama libera.
  5. Hè impussibile di rimbormenti u carru in Jenolan, cusì un carburante devendardu in Oberon o u Monte Victoria.