Giardinu botanicu (Montevideo)


A capitale di Uruguay - Montevideo - hè cunnisciutu per i so quadrate, boulevards è parchi. Eccu u primu e solu giardinu botanicu in u paese (Jardín Botanico di Montevideo).

Un'interfacta interessante

I fatti basi di ciò chì custituiscenu u giardinu botanicu di Montevideo sò:

  1. Hè situatu vicinu à u centru di a cità, in u Prado Park , è hà una superficie tutale di 132.5 metri quadri. m, quasi u 75% di quale si sò piantati. In u 1924, l'apertura ufficiale di u giardinu botanicu.
  2. In u 1941, durante a dirigenza di u prufissori Atilio Lombardo, u parcu ricevutu l'statu di Nazionale. Avà hè un museu dedicatu à a so vita, chì hè u centru di ricerca è d'allughjamentu botanica per tutti i ghjè venenu.
  3. U persunale di u stabilimentu hà ancu cultivatu è selezziunate i vegetali nativu è altri purtate di u mondu. Questu hè fatta da per fà creà in quartieri è parchi. Ancu in u centru scienticu si domesticen, ponu esce spezii novi è razza l'espagnole.
  4. I travaglianti cuntrullenu u cuntrollu fitosanitaricu, chì include a lotta è malati è pesti, a fertilizazione, a regione, u traspurtamentu, a rimesa di disposti innecessari, etc. Pigliani ancu a vigilità di a sicurità di i visitatori, perchè non tutti i pianti sò innocenti.

Chì ghjè in u giardinu botanicu di Montevideo?

Hè un oasi piticagliu in u centru di a cità, abitata da parechji vucciati tropicali (ancu i pappulidi). Dopu i pianti ponu truvà quasi tutti rapprisintanti di a flora di u Sudamerica. In u parcu ci sò 1.761 espèmensi di l'arbureti (uni d'elli sò più di 100 anni), 620 arbusti è 2.400 fiori.

In u giardinu botanicu ci sò parechji zoni in u quali una cullizzioni di pianti hè distribuitu in cunfuranza cù l'ambienti naturali: tropiche, acqua, resistente di seculi, spezie amatori è spezii medichi.

Hè separatu esse un invernu induve u persunale dirigenu travagli permanenti è esperimenti cù e piante:

Quì cresciute orchidiche, palme, felce è altri cipolle tropicale.

In u giardinu botanicu di Montevideo ci razza i fiorini. Avà 53 spezie di questi insetti vivenu quì, unipochi chì vivi solu in u parcu. Eccu i famigghi di Hesperiidae, Lycaenidae, Nymphalidae, Pieridae è Papilionidae. I visitatori sò permessi di vede Lepidoptera è pigliate ritmi di elli. U megliu tempu per questa hè a primavera è l'estate.

Visita di u parcu

Ogni annu, u giardinu botanicu hè visitatu da quasi 400 mila persone. Ci hè apertu ghjornu da 7:00 a 17:30. Venerdì hè cunzidiratu un ghjornu di i zitelli chì i gruppi di studienti è studienti venenu.

Per visitori in u parcru sò banci, i camini pedestrianu sò stati, hè una stagione è funtani. A purtata hè micca liberu, u scaricamentu ùn hè micca pruibitu.

L'obiettivu principale di l'istituzione hè di crescenu i cunniscenze trà e populazione lucale di endemichi, i plantes sud-americani è altri. Ci hè una stampa di informazioni, è appuntamentu à ogni àrbulu o arbulu hè un segnu cun una descrizzione.

U Giardinu Botanicu hè interessanti in ogni stagione. I vegetali fiori, fannu fruttu è cambienu u culore di u follatu à e diverse tempi di l'annu, è parechji sò listesse cù i so rigali durante parechji mesi.

Cumu à u parcu?

Pudete ghjunghje in u giardinu botanicu da u centru di Montevideo cù caru o à pez via Rambla Sud Amèrica, Rambla Edison o Av 19 de Abril. A distanza hè 7 km.