I più elevati nantu à a terra

Tops à a maiò parte di puderebbe creà quasi tuttu ciò chì hè nantu à u pianeta. Questu hè appiicatu à e forme di a superficia di a terra, piante, edificazioni, etc. Per leghje elli, anu più vistu, sò assai interessanti è informative.

In questu articulu, parla di ciò chì ancu i studienti anu studiatu, ma solu à superfici. Hè nantu à e muntagne più elevati nantu à u pianeta Terra. Dopu tuttu, un vitturinu rara ùn hà micca sughjettu di cunquistà u cimi di una di elli.

Cima di i cimi più elevati di a muntagna di u mondu

Parechje persone sapendu u nome di a muntagna più altu di u pianeta da u bancu di l'escola è induve si trova. Questu hè Everest o Chomolungma, situatu in u cunfini di a China cun u Nepal. A so alte hè di 8848 m di livellu di u mari. Per a prima volta u so cimi si cunquistò in u 1953, è dopu chì questa alte hè l'aiutu di l'escaladori di tutte e mondu.

Micca da a più alta muntosa di u mondu, Everest, hè u sicondu piume più altu - Chogori, 8611 m. Ghjè in u cunfini di a China cù u Pakistan. L'alpinisti anu cunzidiratu unu di i più difficiuli per esilla.

I dui altri sò in l' Himalayas . In più di elle, ùn ci hè sempre Annapurna I, Dhaulagiri, Kanchenjunga, Lhotse, Makalu, Manaslu, Nangaparbat, Cho Oyu. A so alte hè più di 8000 m.

Pudete creà l'impegnu chì tutte e muntagne altimane sò situati solu in a parti di u Pettine di Asia. Ma questu hè micca veru, sò ancu in altre cuntinenti.

Kilimanjaro - 5895 metri

Hè situatu in u cuntinutu africanu, nantu à u territoriu di u Parcu Naziunale di Tanzania di u stessu nome. Ùn hè solu una muntagna, hè un vulcano cù trè petti: Shira, Mavenzi è Kiba. I primi dui sò stati sughjetti, è u terzu hè duru durme, perchè pò esce à ogni mumentu è cumincià à erupt lava.

Elbrus - 5642 metri

Questu hè u più altu massimu in a cresta di e montagne di u Razzu Cauccaru. Hè ancu un vulcano estinitu. Hà dui picosi, diffirenti per 21 m in altizza. A causa di fattu chì a parte suprana di a muntagna hè cuparta per un capu di neve di sempre, hè ancu chjamatu Ming Tau, Yalbuz è Oshkhamakho. A neve chjinata in u monte Elbrus dà spirimule è rende regularmente di diversi fiumi di sta regione, cum'è Baksan è Kuban.

McKinley - 6194 metri

Questu pride di l'Amérique du Nord est in Alaska, in u territoriu di u Parc National Denali. Hè statu chjamatu in onore di u presidente americanu. Prima di chistu, era chjamatu Denali o simpaticamente Big Mountain. A causa di a so situazione nordu, u periodu più optimu per l'ascensezione di McKinley hè di maghju à lugliu. Dopu tuttu, u restu di u tempu, ci hè una forte disprezza d'oxigenu à u cima.

Aconcagua - 6959 metri

Situatu in Argentina nantu à u cuntinente di l'America miridiunali, u monte Aconcagua, anche a so altezza, hè unu di i più faciuli per l'escaladori. Questu hè dovutu à u fattu chì, si culloca u percorsu sittintriunali, ùn hè micca necessariu equipazione addizzjonali (cordi, anchi). Perteneta à u sistema di a muntagna andina è cunsiste parechji glacier separati.

Vinson Peak - 4892 metri

Pocu sapienti chì a muntagna hè cunsiderata cum'è più altu di l'Antartida cuntinintali, perchè ùn hè micca particularmente populata. Ma i scentifichi anu stabilitu chì nantu à a ridge di u centinellu in u Monti Elsworth hè un array di 13 km d'ampiere è circa 20 km longu. U puntu più altu di sta elevazione hè chjamatu Vinson pic. Hè pocu cumprumissu, perchè fù scupertu solu in i 50 di u 20 seculu.

Punchak-Jaya - 4884 metri

Ancu in l'estensioni di l'Ozeania sò una alta muntosa - hè Punchak-Jaya, in l'isula di New Guinea. Hè ancu cunsideratu a più alta muntosa in Australia.

Comu pudete vede, ma Everest hè a più alta muntagna in u mondu, ogni continente pò si vantava di u so gianti.