Nyah


In Malasia, in l'isula di Kalimantan ( Borneo ), u Niah National Park si trova. Pertenece à u statu di Sarawak è hè cè famoso per caves karst, chì atrai milliselli di turisti.

Infurmazioni ghjugna

Stu territoriu hè cunsideratu una riserva da u 1974, a so area hè 3,1 mil èttare (circa 13 campi per ghjucà football). U paisaghju di u parcu naziunali hè rapprisintatu da i pioggia tropicale è di u diputetochicante, i turbe e turchini. U puntu più altu di Niya hè Gunung Subis, chì righjunghja 394 m di livellu di u mari.

E scuperce archeologica sò realizati annantu à u territoriu, chì sò cunsiderati cum'è l'impurtante più in tutti l'Asia Sudurientale. Unu di i scientisti più impurtanti hè Zuraina Majid, chì hà fattu una cuntribuzione significativa à u periodu di ricerca è studiu di caves loca. Dopu u 2010, u guvernu di Malàbia offre à Niach per esse inscribed on the UNESCO World Heritage List.

Cave à u parcu di Niach

In u parcu in i boschi di Miri sò e cose famosa. S'istenu à longu a costa per una distanza di 400 km. Gorges rappresentenu un sistema cumuni di una grossa gruta è una multitùdine di ramificazioni. A più grande caverna in l'area protetta hè a grande Cave. In truvamu tordi di un omu razoveru chì stava quì in l'Edat Stone (37-42 mila anni fà). A grotta hè statu dichjarata in u 1958 un monumentu storicu. L' attrazione principali hè a sculture di roccia.

Sicondu i studii, u pigguale adultu hà avutu un incrementu di 1,37, è a struttura di u cappellu indicanu chì pertene à u tipu negru. Hè assumatu chì questi sò l'antenati di l'abitanti di e regioni sittintriunali di l'Asia Sudue. In questa caverna fu truvata:

Chì hè Nyah famosu per?

U Parcu Naziunale hè cunnisciutu micca solu com'è un monumentu archeologicu. Oghje stilla piglia beneficii grandi à a pupulazioni:

  1. Tutte e caves cumune cù e chjassi è i scalini sò cuparti di una grande capa di sporche, chì hè abbandunatu di migghiori di batchi. L'abitanti lucali si chjamanu «oru nìvuru» è l'utilizanu com'è fertilizante. A tribù di ibana riceve u dirittu di cullà sta "cullizzioni". Accuncianu enormi strutture di bambù per sgradà high in the gorge è scanu guano.
  2. In u territoriu di u Parcu Naziunale sò parechje swifts (circa 4 miliardi di individui). I so nidi sò cunsiderate com'è alimentariu è serve com'è l'ingredientu principale per a famosa sopra malacca è a basa per i prudutti tradiziunali. I solu rapprisentanti di a tribù Punan anu u drittu per cullettite quelli corsi.
  3. In Niah campanu oghji-rinocerosi, macacchi long-tailed, drago, draghici, squirrelli, diverse farfettarii è altri rapprisintanti di a fauna.

Funzioni di visita

Tutti i visitadori à u parcu naziunale in l'intrada hà da esse registratu. Nyah travaglia ogni ghjornu da 08:00 a 17:00. Per osservà a natura, bisognu à visità caves à u tardi, quandu i swifts cambiani i loca cù bachi. Un spettaculu semplicemente s'assumiglia sceni di film di terror, chì attrae turistere.

Se decide un passatu a notte sia quì, tene in mente chì ci sò hotel in u parcu. Quandu puderete visità Nyah, pigliate cun averebbe acqua, una spugna, una lanterna è si mette nantu à i scarpi còmodi. I Cavernes sò slippery, calda è assai umidi.

Cumu ghjunghje?

Prima di a gestione di u parcu naziunale, hè più piacevule per arrivà da Bintulu è Miri in busu o caru nantu à a strada №1 / АН150. U percorsu dura un about 2 hours. I Cavernes necessaranu di traversu u fiumu cù ferries. Piglia trà trasferimenti trà 05:30 à 19:30. Per un penalità addistinale vi pò cruci à a notte.