Osman Pasha Mosque


Unu di l' attraversu di a cità Trebinje hè a mezquette di Osman Pasha. Sfurtunatamente, ùn hè micca vechja cum'è a cità stessu, quale l'età hè più di milli milla d'anni, ma si meritava l'attenzione. E micca in tuttu, perchè hè l'unica moschea in a cità (in a Cità Vechja ùn ci hè una altra mezquita - l' Imperial ), ma perchè hè un bello edifiziu cù una storia cumplessa, cum'è veramente, a storia di Bosnie-Herzégovine .

Chì ci hè interessante da a mezquette di Osman Pasha?

A mezale di Osman Pasha hè un picculu edifiziu custruitu in u 1726 cù a modesta modesta tradiziunale. Hè stata chjamata in onore di Osman Pasha Resulbegovic, un dignatariu chì hà fattu una parti activa in a custruzzione di a moschea. I traduttori croati di Dubrovnik custrueru a mezana Osman Pasha da a sillería, è u teatru era fattu cu quattru cornuti, è si ncurunò tutti custruzzione cun un minaretu di 16 metri longu cù 8 curli. A quellu tempu era cunzidiratu unu di i più minarieti più belli nantu à u territoriu di stu statu, è a mezquette era ricanusitata cum'è unu di i più spazii. In a dicurazioni di a mosque Osman Pasha ponu truvà elementi di l'architettura meditarranea, è l'edificu stessu hè circundatu di cipressi.

Ci hè una legenda cunnessu cù questa fita, sicondu a so custituzione, Osman Pasha era accusatu in Istanbul da u fattu chì a mezquette chjamata cù u so nome hè più bella è più grande chì a Mezchea in Trebinje. Sultan Ahmed the Third sentenu à Osman Pasha è i so novi figlioli in morte, è quandu ellu ghjunghjenu in Istanbul per dumandà u pirdunu è u pirdunu, anu realizatu. Ghjuntu in u 1729.

A prossima di a mezcheta sò i primi scole di educazione religiosa: mekteb - a scola musulmana primaria, induve insegni à i zitelli per leghje, scrivite è inseme à l'islamu, cum'è madrasa - una scola secundaria chì cumerci à u rolu di un seminariu theologicu.

Sfortunatamente, durante a Guerra di Bosnia (1992-1995), a mezquette, chì era stata di più di duie seculi, hè stata distrutta. E siccomu prima di a Guerra Civile, stu edificu era un monumentu culturale è storicu, hè decisu di ricustruisce. A risturazione faci cusì à u 5 di dicembre di u 2001 è si sviluppau finu à u 2005, quandu u 15 di ghjugnu l'edificu hè stata annunziata à i crìvuli.

Una fattura interessanti di u novu edificu hè chì copia a copia di a mosche ruinata di Osman Pasha. E micca solu da a dimensione, ma da i materiali in a custruzzione.

Induve hè situatu?

A mezquita Osman Pasha si trova in u centru storicu di Trebinje - a cità vechja (o questu hè chjamatu Castel), vicinu à l'ingressu occidentali di a cità. Perchè ùn sò solu dui entrances à a cità vechja, ùn pò mancu pirdè, só deve sapete chì questa entrata stalla com'è un túnel, è qu in ocasioni hè u Tunnel. A mezquette hè stallata vicinu à i mura di a furtizza, custruiuta per pruteggià a cità, chì in questu tempu era parte di l'Imperu Ottumanu.