Palazzu di Kemado


U palazzu di Quemado (in Spanish Palacio Quemado) hè cunnisciutu ancu in u Palazzu di Governu (Palacio de Gobierno). Hè a residenza ufficiali di u presidente di Bolivia è si trova in a cità di La Paz . U nomu di l'edificu hè traduciutu da l'spagnolu "brusgiatu" è hà a so propiu storia insolitica. In u 1875, i Boliviani insurgenu assartaru u palazzu, chì era dopu occupatu da u presidente Thomas Frias Ametller, ma ùn pudìanu avè cunfruitu, cusì chjenu in terra. Dopu ddu puntu, a residenza hè stata ricustruita tanti volte, ma questu suprannuminatu hà in stu locu.

Se avete visitatu a cità per a prima volta, ùn puderete micca missu stu majestu stu palestru neoclassicali, situatu sottu u bighinenu di u parlamentu bolivianu vicinu à a catedrale di a cità.

Digressione storica

U palazzu possa una storia larga è turca. A custruzione di u primu bastimentu in questu locu principia in 1559. Più di dui seculi dopu, l'arcade chì circundava u primu pianu, l'archi è i galerie, chì sò a dicurazione di u second floor, l'escali iniziali è u patiu, anu aghjustatu à questu. In u 1825, dopu à a cunquista di Boliviana, l'edificu divintò a Casa Governante. Dopu à u focu à a fini di u XIX seculu, a residenza era restaurabile parechji volte.

Ci sò assai leggi in Kemado. Parechji pruduttori è figuri di l'uppusizione anu dicenu l'adiu à a vita, cusì supersticiosi di residenti dì chì i so spiriti visitanu annantu à stu locu.

L'esterno di u palazzu

U Palazzu di Kemado in La Paz ferma assai majestule. In u foyer, i visitanti sò salutati da u bustu di u primu presidente Gualberto Villarroel Lopez, chì u mob in furore pinnu nantu à un lamppu in u quadru in u 1946. In u mezzu di u XXu seculu, l'internu di u palazzu diventenu menu asceticu: assai attente avia pagatu à elementi decorattivi. In parechji camari, in particulari in u hall principal, culori marroni è crema addominanu, salizzati da elementi cinunate.

L'intrenu arched in u vestibule hè fattu di carbu màttru nìvuru è amarulu, hè sustinutu da culleghje in iònicu. Avà u palazzu ùn sia micca solu com'è postu per cunvenzioni ufficiale, ma hè ancu listessu per a residenza di capi altissima-ranking di u statu è di i membri di i so famiglie. In u terzu pianu ci sò di alcuna è un bagnu separatu.

Dapoi 1973, nantu à u tettu di a residenza, hè un helipu. In u bastimentu, i turisti anu visitatu u museu presidenziale, induve ritratti di tutti i rigali di u paese sò presentati da u travagliu di famosi artisti lucali, bandieri stòrici, una piccula libreria è uniformi storichi di u guvernu presidenziale.

U palazzu si cunfurzanu cun comodità: un ascultore, sistemi di cumunicazione muderni, un generatore di putere indipendenti è e cumputer di l'ultima generazione.

L'edifiziu hè una forma rectangula cù 37x39 m L'altitudine di a facciata principale chì face u quadru Murillo hè 15 m. A facciata hè un excelente example di un stile neoclàssicu cù funzioni notevuli cum'è colonnes. U primu pianu hè decoratu cù pilastri doriu, a secunna - Ionic, è u terzu - Corintu.

I vittori sò ancu supplementati da elementi decorattivi. In u primu pianu sò corniche ordinali, nantu à a prussima - scrolls, è in u terzu pianu - fronti triangulari. A finestra di ogni stanza, cù l'eccessione di a Sala Roja, hè furnutu cù una porta balcone. I mudelli architettoniali più notorii di l'internu sò l'escali di marmi è i culonni doriu. I muri di u primu pianu sò fattu di petra naturale.

Instalaciones interiores

Trà i più interessanti camere di u palazzu, chì vale a pena vede, ne valeurà quì sottu:

  1. Gabinete di relazioni publichi. Hè situatu in u soterranu è hè un impegnu presiditu improvisu. I decretiche, leghje, decretu, bulletine è ordine per l'esecutivu sò mandati è publicati quì. L'ingaghjamentu è u mantenimentu di i visitatori hè di una porta chì face u travagliu Ayacucho.
  2. Sala Roja. Questu grand tempio hè stata creata per rinvinti è cumerci. Hè situatu in u sicondu pianu è hà fattu three accessu à u balconu. U nomu di l'abitazione hè cunnisciutu cù u culore di i catapultenti lucali è draperi lucali. L'internu di l'abitazione hè veramente lussu: hà furnutu in l'stile di Luigi XVI cun prefigurazioni di crema è rosati, è un ombra di cinniu. L'argumintazione fina hè furnita da grande lighjure, è l'imaghjini di i muri dicenu di a lotta per l'indipendenza di Boliviana.
  3. Gabinete di u Primu Ministru, Presidente è Cunaghju Presidiale. Tutti i trè camere sò situati nantu à u terzu pianu. U Cunsigliu di u Primu Ministru hè in una stilistica di cummerciale è ghjunta cù a so funziunalità pensativa. A so stanza hè duminata da culori rosati, hà ancu un bagnu è una scala antica. In l'Uffiziu di u presidente, l'elementu principalu di l'internu hè una table massiva fatta di castagne. Dopu ad ellu in u muru porta u ritrattu di u presidente Andres de Santa Cruz.
  4. Mirror hall. Ghjè nantu à u second floor. Quì ci si prisentanu cumuzzioni di protocussu, i diplomatici sò numinati, i credenzii sò prisentati. U salone hè chjamatu cusì per via di i specchi in i frames douggiati, pinnate nantu à i muri è sò travaglii d'arti veri. Frà l'altru funziunalità interjuri - cortina verde esmeraldata, candele di làmpiu spùrricu, parchet di pavimentu, chaises rococu. L'unica figura in a stanza hè u primu carte di Bolivia, chì prende u quadru di u presidente.
  5. U principal dining room. Eccu, in u sicondu pianu, arreorganize lunghi di protokollu. A stanza hè furnita in furnizzioni stilocu rococò.
  6. L'uffiziu. Questu hè un modu di sala di assicurà davanti à l'Uffiziu di u Presidente in u terzu pianu. In u centru di l'abitazione Ci hè una tola ovale è chaises, tapisate in u curtmetrai è ricorda di l'era di Luigi XVI. Hè quì chì l'unica presidenza presidenziale, decorata cù l'armata boliviana, si situeghja.

Cumu si vultà à u Palazzu Curnutu?

Se dopu chì arribanu in La Paz , pudete passà un carru, avete andatu à longu l'avenimentu largu chjamatu Simone Bolivar à a intersezzione cù u Ruta Nazionale 2. Dopu turne ghjustu è solu 200 metri puderete vede u palazzu.