Patria di i ciclame

Cyclamen hè una pianta perenne di a famiglia primitiva, numendu 20 spezie. A distribuzione di i ciclami in u salvaje hè abbastanza larga.

Cumu vende u ciclamenu?

L'annu Circalli sò l'animali persianu è europeu. A patria di u ciclame europeu indoor hè l'Spagna è l'Europa Centrale. A patria di u ciclamenu persianu si chjamava Àfrica nordu è Iranu, è in Turchia è i paesi di u Mediu Oriente. Quarchi qualchì spezie salvatica di ciclamini sò in i piaghje di u Caucasu è in a Crimea.

I cundizioni in a patria di a fiore di ciclamini sò assai siverde, perchè a pianta hè abituata à a cumplicità di u paese scanty è di noite friquenti. In generale, in u salvaje, i ciclamini crescenu in gruppi in l'ombra di i boscenze deciduous o in piste di muntagna. Hè per quessa preferenu a frizza è a lumera diffusa in casa.


A storia di distribuzione di Ciclamenia

Per a prima volta in Auropa, i ciclameni fù truvatu in u 17u seculu da i porchi salvatichi, chì gustà à festa di i tuberi. È solu à a fine di u XIX sèculus in Inghilterra, u fiore hà cuminciatu à cultivà cum'è una pianta ornamentali. In i serdi era piantatu cù i piazze exotichi.

In u listinu stessu culleghju, tsikameny cuminciò à essa cultatu da i Francesi in u 1731. In principiu, i ciclani anu avutu i picculi fiori bianchi, è solu graziosu u travagliu minuciosu di i viticulturi è i vignaghjoli, fù ricunnisciutu, avendu pigliatu prestu e variità hibrighjosa intelligente chì avìanu sparghje in u mondu.

Oghje a varietà di i culori è di i formi di e inflorescenza di sta splendore flora hè simplicemente sorpreneur. I vignaghjoli manifestanu l'imaginazione, creendu hibridis cù vulgare ondulitini è culurati, rimi, inchicceri bicoluri.

Hè sicuru di dicu chì, si avete un ciclameu nantu à u fenomenu o in u cunservatore, anu incondiziente è per sempre s'ammurda da sta bella è fragante fiore.