Plantendu l'agliu per l'inguernu

In u vaghjimu, per parechji ghjardinari, a dumanda di cultivà l'aghjalesi d'invierno per l'inguernu sarà urgente. A la pianta hà biennugatu è sussiguerne datu una ricchezza, quandu si prisintò hè necessariu seguità certu regule.

L'ucinu ottimali di piantà alli pà l'invernu

Hè impurtante sapè quandu a pianta l'agliu per l'inguernu. Fate ch'ellu deve necessariu 20-40 ghjorni prima di u principiu di u clima fretu.

Hè megliu per pattighjà l'agliu in u piriu 20 di sittembre à u 15 d'uttrovi.

Se piantate l'alli assai tempiu (finale di l'aostu - prima settembre), dopu u ferendu u fruttu di u verde è u sistema radicali serà debilitatu. Se l'appressu è troppu tardi (a fini d'ottobre - prima di nuvembri), l'agliu ùn deverà u tempu d'arradichera. A resistenza ghjerchula di l'agliu serà riduzzione sustinienta, chì ùn devi micca permessu di sopra l'invernu è seranu disastru per ella.

Preparing the land for planting garlic for the winter

U lettu ùn deve esse nantu à un locu seccu, bagnu di notte. Hè necessariu escludiri a situazione di u situ in i piazze cù una tassa d'acqua di l'acqua, o induve si forma in a primavera.

Inoltre, l'agliu ùn hè postu nant'à un locu per dui anni consecutivi. Queste si reduces significativamente a rusticità invernale di a pianta è a so resistenza à a malatia. Hè megliu per pattighjà l'alli in locu induve ligumi, cucumari è colti anu l'urtimu annu. Hè ricivutu micca di tene dopu à a patata è a cipolla.

Hè ancu megliu micca di cultivà l'agliu in u locu, chì fù fugliatu da u fertilizante. I capi di l'alatu cultivatu pò diventà chjude è reduce a so resistenza à i malatie fungi.

U tarritoriu hè digià digerutu, i bassi sò sfracciati. A terra deve esse suficientemente fertili, per quessa, i fertilizanti sò intruti in a pianta à l'apennina per l'inguernu. Comu fertilizante pudete usà superfosfatatu, chłucchju di potassu, compostu.

Maniori di piantaghje l'agliu per u invernu

Ci hè una manera di piantà alli:

  1. Incù i Denti . Per plantà elli una dentru grande chì ùn anu micca mancu o danni. A pianta dentale pò esse sera, senza precu. Sò posti 3-5 metri da a superficia di a terra. In u locu fate scinti, acqui di acqua calda. Furrows sò à una distanza di almenu 20 cm l'una di l'altri, i denti si sò stati à una distanza di 10-15 cm. L'altru opzione hè di pattene i craci d'alli cù u so preziunamentu. I denti si spiccanu da 2-3 ore à una solu sulidora di l'humate o simplicemente in acqua calda, è sò sposti cù serradifici indificati è posti per dui ghjorni in un locu fieru, prima di pruraraggiu di rudimenti radici. L'atterrissimu di i denti cù e radichi fugliale nantu à elli pò esse realizatu in una data più tardata, finu à a fine d'uttrovi. Dopu a pianta, u spiccu hè spesu cù acqua cale, cù sopra à serpente o turf seca. Prima di l'apparizione di a prima neve, l'allu pezziunatu pò esse chjapputu da u lapnik, materiale di film o tessuti.
  2. U bulbariu . Stu metu hè pensatu per a ripruduzzione di l'agliu per dui anni. U vantagiu hè chì u pruduce hè assai sana, è u travagliu di piantazioni hè ancu salvatu significativamente. Bulbe sò piantati à una prufundità di 2-3 cm in i groove, a distanza quellu chì hè di 10 cm. Da u bulbochek l'annu dopu, unghjunali, chì serve com'è material di piante da u seconda annata. Pudete abbandunà u monotonu in a terra per un creazione o trasplantu à un altru locu.

Aghja appiccicatu l'agliu per l'inguernu, pudete piglià una bona vigliaccia di questu culteddu di gialla utili.