Templi megalitali di Malta

In più di e boni fiaschi è incantati interessanti à e cità di Malta , assai turisti sò attrautu quì u misteru più grande di queste isuli - queste sò temi megalitichi. Sò chjamati prisenzii preistorichi, alcune di quali sò megliu cunsirvatu, ricunnisciutu com'è u patrimoniu culturale di l'UNESCO.

Misteri di strutture megalitichi

Templi megalitali di Malta si erigghianu, da 5000 aC, è perciò ponu esse a basa per a periodizzazione di l'antica storia di l'isuli maltisi.

Circò e sti strutturi sò parechje incontesta è dumande, i principali di quale sò quale è cumu si custruiscenu questi tempii? Sò enormi, anu in a so custruzzione di blocchi di pietra di pesu incredibile, è in u stessu tempu erettu senza l'usura di l'utensili di ferru, è ancu più cusì - senza l'apparatu di custruzzione moderna. Dunque, i residenti lucali chì anu vicinu à parechji seculi dopu, ùn hà micca cridutu chì una persona ordinaria pudia avè edificatu. Comu u risultatu, assai leggenti hanu apartu nantu à queste tempii, cumpresu i giganti di i genti chì anu edificatu.

Vale à dì Chì u fattu chì e strutture megalitichi in u Maltu parevanu prima più chjaru di l'Europa cuntinintali, è ancu più vechje di e piramidi Egiziani durante almenu 1000 anni. Hè cunsiderata u più anticu survivanti di u pianeta.

Inoltre, cum'è u risultatu di numerosi studienti, i scentifichi anu stabilitu una regulezza: in u centru di ogni cumuni megalitichi ci sò graveddi, è vicinu à elli, à una certa distanza, i tempii sò stati eretti.

I tempii chì anu arrivatu finu à questu ghjornu

Un tutali di 23 sanctuaries megalitichi foru truvati in Malta. In u nostru tempu, assai di quelli sò distrutte o semi ruined, ma ancu e rossi sò impressiunanti cù e so dimensioni grandi.

Oghje, solu 4 e chiese stanu in priservazione relattiva:

  1. Ggantija hè un cumplicatu di dui tempii cù entrate distinti, ma un parò rinumu. Hè cunsideratu u megalitimu più anticu è si trova in u centru di l' isula di Gozo . A facciata dilapidata di Giantia righjunheghja 6 m in altizza, i so quadri di calcari a 5 m in largu è 50 tunnillati in pesu. Dunque, durante a custruzione, u principiu di cantellione hè stata utilizata - i piedi sò guardati à u spensore di u so pesu. Dintra a struttura, i posti sò stati trovi per purtà l'animali antes di sacrificà è altare.
  2. Hajar Kim (Kvim) - u megaleitimu più grande è megliuritu, hè situatu vicinu à u paesi di Krendi - 15 km sud-ovest di Valletta . Hè nantu à una muntagna è sopra u mari è l'isula di Filfla. Questu hè un complexu di trè temples, si trova nantu à l'altri figghi sculpite nantu à i muri di dii è di l'animali, spirali misteriosi. In ghjiru à l'Hajjar Kim hà ancu un patiu è una facciata.
  3. Mnajdra hè un complexu di trè temples chì da l'altitudine altri tutti si parvenenu folletiche di clover. Mnaydra hè nantu à una costa pricosa, vicinu Hajar Qim, stannu nantu à a listessa isula di Phil. A so peculiarità hè chì hè orientatu à a sunrise durante l'equinoxe è u solstiziu. Ci eranu found statuettes, stone and clay, cunchlii, diversi ornamenti, ceramica, strumenti di silicium. E a mancanza di ferru di e maniche di u travagliu parle di u so urìgulu neoliticu.
  4. Tarchien - u più cumplicatu è interessante in forma architettonica in u Maltu, hè custituitu 4 template cù numerosi altari, altari, chì indican the deep religious beliefs of the ancient Maltese. Finu à quì, a parti inferma di a statua di petra di l'antica dea à l'intrata à unu di i tempii, chì era stata prisata à u museu, hè stata priservata, è questu una copia da questu.

Cumu à accustà à i tempii?

Ggantija si trova nantu à l'isula di Gozo, in l'periferia di a cità di Shara. Pudete viaghjà à questa isula cù trasportu pùbblicu, per esempiu, per ferry de Chirkevvy (ci sò buses №645, 45 à Cirkewwa), à l'arrivale - cambià à un bus chì travaglia per u paesi di Nadur, induve hè bisognu à fughje. Allora sighite i segni, u stradellu da a fine à u tèmpiu pigghià 10 minuti.

Per accadì à u tempiu di Hajar Kwim, ci vole à piglià bus numero 138 o nummiru 38, vendu da l'ariaportu, è surtite à u puntu di l'Hajar. Da Khadrag Kwim, duvite marchjà menu di un kilomètre in a direzzione di a costa per vede u tempio Mnaydra.

U Tempiu Tarjen hè situatu à a cità di Paola , hè pussibile acquistà da a cità di u Valletta è l'autobus N ° 29, 27, 13, 12, 11.

U prezzu di visità e chiese varieghja da 6 à 6 €.

I razzii per a fine di l'antica civiltà in Malta sò un misteru à questu ghjornu. Ma quandu parechje dumandatu da quale parechji ghjesgi sò distrutte, ci sò parechji prupusioni: cambiamentu climaticu, aghjustamentu di terri, e guerri chì anu stati capunati quì, è l'usu di tempiu in l'attività ecunomica nantu à a pupulazione lucali dopu.

Studii di e chjese megalitichi ùn impediscenu. Sì aviti ancu vulutu toccu l'spiritu di l'antica civiltà in Malta, forsi per fà i vostri osservazioni è simpaticamente anu meravigliate l'impurtante u misticu travagliu di l'anticu Maltisi, fate un viaghju à almenu unu di i tempii. Forsi, ghjè per voi quì per aperta un segretu.