Mnajdra


In sunny Malta, ci sò assai attraversati è misteriosi, simili à quale ùn truvate micca in u mondu sanu. Unu di elli hè u cummentu di u templeu excellentu di Mnajdra. Stu locu hè diventatu l'ughjettu più anticu di l'isula, per quessa hè listatu com'è Patrimoniu Worldu di a UNESCO. Un tour per i ruins di l'antichi edificatori darà assai sapie pricate, è l'architettura è a bellezza di stu locu seranu un locu pesu in a vostra memoria.

Apparenza è architettura

U tempiu anticu di i tempii Mnaydra si prisintetini in Malta versu u 4 ° millenniu aC, ma i so ruins anu scupertu solu in u 1840 in l'annunzio archeologicu. Templi èranu situati nò pocu distanti da un altru cunfettu famosu, Hajar-Kim . Si comparemu queste dui grandi turisimu, pudemu dì chì Mnajdra hè stata custruitu assai più manera coretta è più affidate. Da un pianu di vista d'u paese, hè chjaru chì u Complexe Mnajdra s'assumiglia à un foglie d'astru, ma l'edifici sò stati fatti di blocchi di calcariu corale, chì era cunsideratu cum'è u più forte di u so tempu.

U complexu Mnaydra compone di e ruine di trè temples: i tempii superiori, medji è bassi. Tutti sò stati situati vicinu à l'altri, ma ognidunu hà u so propiu ingressu è porta un scopu diferenutu. Ghjudicate da e ruine, per a cunvenzione, i tempii eranu interconnettati da e petite transizzioni.

  1. U tempiu superiore di Mnaydra hè cunsideratu u più anticu, no solu in u cumplessu, ma ancu in tutta l'isula. Hè struitu intornu à 3600 aC. À u propiu di stu bastimentu, à l'altri tempii di u cumplessu, hè difficiuli di parlà, perchè in i manuscritti antichi ùn ci hè micca una parolla solu. Per l'artifacti truvati, pudete pinzà accuratamente chì ùn anu micca tombi. In u stessu tempu, l'impurtanti rituali antichi, bancari in petri è aperti picchi aperti in i muri indicanu chì in u so tempu eranu celebrati i cerimonii religiosi. U tempiu superiori hè una stanza grande cù e culonni e reste di un tettu burletu. In questu, i ruini di i muri cù e carni e l'edificazioni di altri stanzi eranu cunservati.
  2. U templeu di u mediu attruva in u Complettore di Mnaydra più tardi da l'alta. Ancu u fattu chì hè "u più ghjovanu" in u territoriu, i so ruins sò l'agiaru putevule. Oghje ùn puderebbenu sguardi nantu à e grandi chjovi cù i rossi di a cantina à a cima.
  3. A settimana più inferior di ruine di temu hè megliu cunsirvata à i nostri ghjorni. À quell'èbbicau vicinu era un grande patio, è i banche sculture in pietra si sò survigliati à questu ghjornu. Da u bastimentu stessu sò parechje parechje cù for sbigliati per u ventallu, corridori di accuglieri d'accogliu decoratu cù mudelli è u so designu di culori.

Dopu un pocu di u scupertu scuperte di u cumbre di u Mnajdra, tutti l'ogetti erani cuparti cun un canopy speciali cunfunditatu chì prutege a fita di l'influenza destructiva di a natura (u sole, u ventu, etc.). Naturalment, ùn si cose accade in a stampa generale di unu di i tempii megalitichi , ma ferma parechje turistere l'oppurtunità di tuccallu è visitate i mura di stu maravigliu u più anticu.

Cumu ghjunghje?

Per arrivà à Mnaydra in Malta hè assai simplice. In più di autobus turistici particulari organizzati, stu locu famusu hè visitatu ogni ghjornu da u trasportu publicu pupulari in u paese - minibus. Marcaru passageri in l' aeropruportu vicinu à Valletta è surtenu entre 8,00 à 4,00. U prezzitu hè di 12 dolarie, ruta №201.