"Foresta di i morti"


Per u nostru gran dispiacente, u nostru munnu mudernu hè cusì imperfectu chì i monumenti di u dulore anu diventannu sempri è più, ancu di quelli belli com'è u "Boscu di u Mortu" (Bosque de los Ausentes o Bosque del Recuerdo) in Madrid .

In principiu di a matina di l'11 di marzu di 2004 in Madrid, per parechje persone, i so parenti è l'amichi, un momentu felice di vita tranquillità. Trè ghjorni prima di l'alizzioni à u Parlamentu Spagnolu, sette bombardii suicidi fumenu quattru treni electrici in l' estazione di Atocha . In u cartulare, 10 bombi sò detonatu in i treni è versu e piaghji di a riviera di l'stazione, trè dopu dopu a pulitica metropulita truvò micca travagliatu. Per via di a terribili tragedia, 191 persone anu uccisu, 1247 anu ferutu, parechji vuci eranu stati permanentemente invalidati. Duranti l'operazione di cummattimentu, un soldu d'esercitu speciali hè statu uccisu, è diventanu 192 vittimi di l'attaccu terrorista. Frà tutte e vittime eranu assai emigrati da l'Europa uccidenti è u Africa di u Nord.

In u primu anniversariu di a terribili tragedia l'11 di marzu di u 2005, u monarchu di l'Spagna Juan Carlos I è Regina Sofia piglia un garlande ribata in memorable à l'apertura di apertura tranquilla di u memoriale. Una cinta era un simbulu di a bandiera nazionale di Spagna, u sicondu hà purtatu una inscription di i luttu "À tutti i vittimi di u terrriu". Hè stata dicisioni di creà un monumentu vicinu à u situ di l'attrupi terrorista in a zona di l'Atocha, vicinu à u Parque Retiro . À a dumanda di i parenti di u mortu, l'avvenimentu hè stata cuncessu in silenziu completo, senza discorsi è dispusizione assai, solu chì u cantu toccu a canzone "Song of Birds" di Pablo Casals solu. A cerimonia hà assistivatu i capi di 12 stati, membri di l'urganisazione internaziunali è l'ambaissatori di 16 stati, chì i citadini èranu stati ammazzati in i bombos.

U memoriale hè una muntagna artificiale, nantu à quali 192 arburi eranu stati una per una per ogni alma di u persone mortu: 22 d'alivi è 170 cipresu. A muntagna hè circundatu da un fiume artificiali, cum'è un simbulu di essere è l'eternità, è in questu hè un ponte di memoria è tristezza. Diversi viaghji purtàvanu in u monte, e tende sò furnise per i visitori. In seguitu u munumentu di tristimentu fù chjamatu ancu u "Foresta di u Memoriale".

Ci hè una versione chì a tragedia in Madrid hè cunnessu cun un attuali terrurativu senza precedente à l'USA, l'11 di settembre di u 2001. L'esplojte in Madrid anu spupu precisamente duie anni è medità o 911 ghjorni, simbolicu 11/9, dapoi u culleghju di e torres gemelli è avè razzi islamici. A Stazione ferroviaria Atocha hà stati misurata sò stati rifurmati ripetutamente e misure chì appieghjanu à tutti senza esvisione.

Cumu ghjunghje?

Ùn serà micca difficiule per vene à u memoriale. Hè guidatu da u Parque Retiro, chì si trova in u core di a capitale spagnola. Allora, per andà in a "Foresta di i Mortu" pò esse di stu trasportu publicu :

Sì avete a paura di cunfurmà in i steddi è stazioni, l'appressu siguita hè solu per voi - hè facilissimu assicurà u memoriale cù cardu nantu à i coordenadas. In modu, unu di i servizii più populari per i turistici in Madrid hè micca un caru rinumu - arestista è assai còmicu!